TIP FAKÜLTESİ
Tıp
SBM 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tıbbın Bilimsel Temelleri III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SBM 201
|
Güz
|
14
|
4
|
16
|
18
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; erkek ve kadın üreme sistemlerinin yapı ve işlevlerini, gebelik ve doğum sürecini, embriyonik ve fetal dönem gelişim özelliklerini, iskelet kaslarının yapı ve işlevini, egzersiz tiplerini ve sağlık için önemini, sinir sisteminin organizasyonunu, santral ve periferik sinir sistemlerinin gelişimini, sinir sisteminin ve duyu organlarının yapı ve işlevlerini öğrenmeleri hedeflenmektedir. İnsan davranışının biyolojik temellerinin ele alındığı bölümde ise öğrencilerin duysal algının nasıl oluştuğunu, motor hareketin nasıl kontrol edildiğini, yüksek kortikal işlevler ile ögrenme ve bellek mekanizmalarının nasıl yürütüldüğünü kavramaları amaçlanmaktadır. Bu bağlamda öğrenciler, üreme sistemi, kas, sinir sistemi ve duyu organları yapı ve işlevlerini, gelişimlerini, sinir sisteminin iç ve dış dünyayı algılamak ve uygun yanıtları oluşturabilmek ve sonunda deneyimini depolamak için kullandığı stratejileri öğreneceklerdir. Ayrıca sinirsel ileti mekanizmalarını, nörotransmiterler ve nöromodülatörlerin yapılarını, sınıflandırmalarını, reseptörlerini, sinyal ileti yollarını ve metabolizmalarını da kavramaları hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kadın ve erkek üreme sisteminin yapı ve işlevleri, gebelik ve doğum süreçleri, embriyonik ve fetal dönemlerin karakteristik özellikleri, iskelet kasları ve eklemlerin yapı ve işlevleri, egzersiz tipleri ve yaşam için önemi, sinir sisteminin organizasyonu, santral ve periferik sinir sistemlerinin gelişimi, nöron ve glia hücrelerinin yapısal ve işlevsel özellikleri, sinir sistemi bölümlerinin yapı ve işlevleri, duyu organlarının yapı ve işlevleri, duysal algı, motor hareket ve davranışın kontrolü, yüksek kortikal işlevler, öğrenme ve bellek mekanizmaları ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş Pelvik taban ve perinenin makroskopik yapıları Kadın üreme sisteminin makroskopik yapıları Kadın üreme sisteminin mikroskobik yapıları Üreme sisteminin embriyolojik gelişimi Kadın üreme sisteminin embriyolojik gelişimi Erkek üreme sisteminin makroskopik yapıları Kadın üreme sistemi ve hormonları Erkek üreme sisteminin embriyolojik gelişimi Erkek üreme sisteminin mikroskobik yapıları | - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 327-362; 376-381; 382-391 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 790-820; 834-873 - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 241-282 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong, 2012, 155 |
2 | Erkek üreme sistemi ve hormonları Erken embriyonik gelişim Erkek üreme sisteminin makroskopik yapıları Embriyonik dönem, Fetal dönem Plasenta ve fetal membranlar Çoğul gebelikler Hamilelik fizyolojisi ve hormonlar Hamilelik sırasında sistemik değişiklikler Embriyolojik gelişimi etkileyen faktörler Bilimsel düşüncenin adımları | - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 11-36; 39-49; 51-67; 69-88; 91-104; 107-138 |
3 | Üreme sisteminin damarları, lenfatikleri ve sinirleri Pelvis ve perine'nin kesit anatomisi Doğum fizyolojisi CIS: Embriyoloji IVF Fetüsten yenidoğana geçiş Gebelik ve doğumda moleküler ve epigenetik mekanizmalar Yeni doğan bebeğin değerlendirilmesi Memenin makroskopik yapıları Memenin mikroskobik yapıları Meme: hormonal mekanizmalar ve emzirme Anne sütü ve sağlığa etkisi Üreme immünolojisi | - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 820-973; 981-1051; - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 385; 398-401 |
4 | 1. Ara Sınav Kemik hücreleri, kemiğin mikroskobik özellikleri, kemikleşme Kemik oluşumunu etkileyen faktörler - Calsitonin, parathormon Kemik yapım-yıkım ve onarım mekanizmaları Eklemlerin genel özellikleri Kas sistemi ve innervasyon hakkında genel bilgiler Kas dokusunun mikroskobik özellikleri Kas kasılması Aksilla ve brakiyal pleksusun makroskopik yapıları Servikal pleksus Faringeal Aparat Kemik ve kas dokusu | - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 71-173; 181-313; 439-501; 508-656; 670-812; 820-973; 981-1051;1053-1075 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Edition. 2015, 53-62; 123-131; 255-276; 535-550; 685-701; 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 385; 398-401 - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 392-403 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong, 2012, 155 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange. 2015, Chapter 49, 589-629 |
5 | Baş ve boyun kaslarının embriyolojik gelişimi (faringeal arklar) Baş ve boyun kasları Lumbosakral ve koksigeal pleksuslar Üst ekstremite kasları ve kesit anatomisi Gövde kasları ve kasık kanalı Problem çözme döngüsü Kök neden analizi Alt ekstremite kasları ve kesit anatomisi Gövde ve ekstremite kaslarının embriyolojik gelişimi Kasın enerji metabolizması | - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 820-973; 981-1051 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 214-242; 314-342; 356-392 - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 337-353; 355-361; 379-387; 396 |
6 | Kasılma türleri Uyarma-Kasılma Kas-eklem-kemik biyomekaniği Alt ekstremite, alt gövde kasları, inguinal kanal ve lumbosakral pleksus Biopac pratiklerine ve kas yorgunluğuna giriş Sinir sisteminin makroskopik organizasyonu Sinir sisteminin mikroskobik özellikleri ve hücreleri Periferik sinir sistemi ve ganglionların mikroskobik özellikleri Sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonu Meninkslerin, dural sinüslerin, subaraknoid boşlukların ve ventriküllerin makroskopik yapıları Sinir sisteminin embriyolojik gelişimi Meninkslerin mikroskobik yapıları, BOS Argümanların eleştirel analizi | -Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong 2012, 97-119 - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 71-173; 181-313; 439-501; 508-656; 670-812; 820-973; 981-1051 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Edition. 2015, 53-62; 123-131; 255-276; 535-550; 685-701; 837-854 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, Lange. 30th Ed. 2015, Chapter 48 and 49, 589-629 |
7 | Sinaptik iletim Omurilik ve omurilik sinirlerinin makroskopik yapıları Omuriliğin mikroskobik yapıları Beyin omurilik sıvısı biyokimyasal analizi Nörotransmiter reseptörleri (sınıflandırma) Kas ve sinir sistemlerinin fonksiyonel anatomisi Virüsler | - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Edition. 2015, 53-62; 123-131; 255-276; 535-550; 685-701; 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 385; 398-401 - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 392-403 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated |
8 | 2. Ara Sınav Serebrum ve serebellumun makroskopik yapıları Beyin sapının makroskopik yapıları, retiküler oluşum Serebrum ve serebellumun mikroskobik yapıları Davranışsal ve sosyal bilimlere giriş Sağlık davranışları ve inançları üzerindeki psikososyal etkiler Kraniyal sinirler Diensefalon, bazal çekirdekler ve limbik sistemin makroskopik yapıları Limbik sistemin fonksiyonları | -Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy, 7th Ed. 2014, 820-973 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012, 157-176, 227-254 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 837-854 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange. 2015, Chapter 49, 589-629 -Taylor S.E. Health Psychology 10th Ed. 2018 McGraw-Hill Education. Chapter 3, 38-45. |
9 | Çıkan ve İnen yollar Omuriliğin fonksiyonel organizasyonu Beyin sapının makroskopik yapıları, kraniyal sinirler Refleksler Sinir sisteminin biyokimyası Somatik duyusal işleme Somatomotor entegrasyonu Bazal çekirdeklerin fonksiyonları Motor öğrenme ve kontrol Beynin metabolik özellikleri Nöroimmünoloji Düşünce unsurları Entelektüel düşünce standartları Diensefalon, bazal çekirdekler ve limbik sistemin makroskopik yapıları Diensefalon, bazal çekirdekler ve limbik sistemin makroskopik yapıları | - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012, 177-198 - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 889-909 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 900-926 - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 417-428 -Magill R, Anderson D. Motor learning and control, Concepts and Applications 11th Ed. 2017. McGraw-Hill Education. 2017, 2-9, 85-111, 273-291. |
10 | Yörünge ve gözün makroskopik yapıları Görsel yolların makroskopik yapıları Okülomotor hareketler Gözün mikroskobik yapıları Gözün embriyolojik gelişimi Optik kırınım Görsel fizyoloji ve refleksler Görsel algı | - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012, 199-226 - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 966-977 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 837-854 - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 936-956 - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 428-435 -Gilhooly, Lyddy, Pollick, Cognitive Psychology, McGraw-Hill Education - Europe, Middle East and Africa, 2014 - Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen L. Brooks. Ganong’s Review of Medical Physiology, 25e, 2016, 255-268 -Breedlove S, Marc Watson, Neal &, Rosenzweig, Mark R. Biological Psychology, 6th Ed. 2010 - Katzung Basic & Clinical Pharmacology, 14th edition 2018 |
11 | Kulağın makroskopik yapıları İşitsel yolların makroskopik yapıları Kulağın mikroskobik yapıları Kulağın embriyolojik gelişimi Sesin biyofiziği Bireysel ve Grup muhakemesi Denge ve postural kontrol İşitme fizyolojisi Koku ve tat alma sistemleri Tartışma oturumu Diyapazon deneyleri ve sensorimotor adaptasyonu | - Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen L. Brooks. Ganong’s Review of Medical Physiology, 25e, 2016, 255-268 -Breedlove S, Marc Watson, Neal &, Rosenzweig, Mark R. Biological Psychology, 6th Ed. 2010 - Katzung Basic & Clinical Pharmacology, 14th edition 2018 |
12 | 3. Ara Sınav Otonom sinir sistemi Hipotalamusun işlevleri, otonom sinir sistemi Sempatik sinir sistemi Parasempatik sinir sistemi Diurnal ritim | - Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen L. Brooks. Ganong’s Review of Medical Physiology, 25e, 2016 -Breedlove S, Marc Watson, Neal &, Rosenzweig, Mark R, Biological Psychology, 6th Ed. 2010 -Gilhooly, Lyddy, Pollick, Cognitive Psychology, McGraw-Hill Education — Europe, Middle East and Africa, 2014 -Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013 - Katzung Basic & Clinical Pharmacology, 14th edition 2018 |
13 | Uyku / Uyku bozuklukları ve EEG Bilinç teorileri Bilinç durumları Otonom sinir sistemi, beyin sapı refleksleri EEG, elektro-dermal aktivite ANS'yi etkileyen ilaçlar Psikolojik savunma mekanizmaları (psikodinamik ve bilişsel davranışçı yaklaşımlar) Öğrenme (koşullandırma ve bilişsel yaklaşımlar) Hafıza (Hafıza türleri, unutma ve hatırlama) Öğrenme ve hafızanın moleküler mekanizmaları Daha yüksek kortikal işlevler, dikkat, karar verme, düşünme ve muhakeme, problem çözme Zeka ve zekayı etkileyen faktörler hakkındaki teoriler | - Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen L. Brooks. Ganong’s Review of Medical Physiology, 25e, 2016 -Breedlove S, Marc Watson, Neal &, Rosenzweig, Mark R, Biological Psychology, 6th Ed. 2010 -Gilhooly, Lyddy, Pollick, Cognitive Psychology, McGraw-Hill Education — Europe, Middle East and Africa, 2014 -Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013 - Katzung Basic & Clinical Pharmacology, 14th edition 2018 |
14 | Kişilik ve kimlik gelişimi Ahlaki ve sosyal gelişim Motor, bilişsel ve dil gelişimi Nöronal plastisite CNS'yi etkileyen ilaçlar (Sınıflandırma ve temel etki mekanizması) Mikrobiyota davranışımızı etkiler mi? Prionlar Merkezi sinir sistemi damarları Sinir sisteminin kesit anatomisi | -Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy, 7th Ed. 2014 - Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen L. Brooks. Ganong’s Review of Medical Physiology, 25e, 2016 -Breedlove S, Marc Watson, Neal &, Rosenzweig, Mark R, Biological Psychology, 6th Ed. 2010 -Gilhooly, Lyddy, Pollick, Cognitive Psychology, McGraw-Hill Education — Europe, Middle East and Africa, 2014 -Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013 -Feldman R.S. Understanding Psychology 12th Ed. McGraw-Hill Education. 2015. Chapter 12 |
15 | Ağrı Ağrı kesiciler: Opioid ve opioid olmayan analjezikler Sunum hazırlama teknikleri Klinik Entegre Oturum (CIS) Tartışma oturumu Klinik Entegre Oturum (CIS) Tartışma oturumu | --Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy, 7th Ed. 2014 - Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen L. Brooks. Ganong’s Review of Medical Physiology, 25e, 2016, 157-175 - Katzung Basic & Clinical Pharmacology, 14th edition 2018 |
16 | 4. Ara Sınav | |
17 | Dönemin Gözden geçirilmesi | |
18 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
4
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 18 x teorik ders saati) |
18
|
14
|
252
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 18 x uygulama/lab ders saati) |
18
|
4
|
72
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
18
|
5
|
90
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
1
|
11
|
11
|
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
4
|
20
|
80
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
540
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
2 | Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır. |
X | ||||
3 | Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
4 | Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
|||||
5 | Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir. |
|||||
6 | Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir. |
|||||
7 | Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular. |
X | ||||
8 | Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. |
|||||
9 | Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
X | ||||
10 | Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
|||||
11 | Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir. |
X | ||||
12 | Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur. |
|||||
13 | Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir. |
|||||
14 | Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar. |
|||||
15 | İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar. |
|||||
16 | Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar. |
|||||
17 | Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur. |
|||||
18 | Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır. |
X | ||||
19 | Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir. |
X | ||||
20 | Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prag’dan İzmir Ekonomi’ye Önemli Konuk
Avrupa’nın en iyi yükseköğretim kurumları arasında yer alan Prag Charles Üniversitesi’nin Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü Başkanı, Önceki Dönem Rektörü Prof.
14 Mart Tıp Bayramı Kutlaması
14 Mart Tıp Bayramını öğrencilerimiz ile birlikte Atamızın anıtına çelenk koyarak ve Tıbbiyeli Hikmet heykelini ziyaret ederek kutladık.
Asya Kıtasında ‘İzmir Ekonomi’ İmzası
Yenilikçi, öğrenci merkezli ve teknoloji temelli eğitim programıyla nitelikli genç hekimleri ülkemize kazandıran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, başarısını uluslararası alanda
Merhum Profesöre 'Kalıcı' Vefa
Kanser nedeniyle yaklaşık bir yıl önce yaşamını yitiren tıp dünyasının sevilen isimlerinden Prof. Dr. İbrahim Akel, meslektaşları tarafından unutulmadı.
İzmir Ekonomi’den Avrupa’nın Zirvesine
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 130 üniversiteden yaklaşık 50 bin öğrencinin üye olduğu, merkezi Belçika’da bulunan Avrupa Tıp
Geleceğin Hekimlerinden ‘Tıbbiyeli Yemini’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 48 öğrenci, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı
‘Sıcak Sağlık Eylem Planı’ Önerisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gönül Dinç Horasan, küresel ısınmaya bağlı olarak önümüzdeki yıllarda da yüksek sıcaklık
Bergama Asklepion’da ‘Tarihi’ Mezuniyet
Türkiye’nin sağlık alanındaki gelişime katkı sağlamak amacıyla 6 yıl önce kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını verdi.