Stratejik Plan
MİSYON VE VİZYON
Misyon: Tıbbın evrensel değerlerini ve toplumun ve çağın gereksinimlerini gözeten, bilimsel, üstün nitelikli eğitim, araştırma ve sağlık hizmeti yoluyla sağlığı geliştirmek ve toplumun gönencine katkı sunmaktır.
Vizyon: Sağlık eğitiminde, araştırmalarında, hizmet sunumunda ve toplumsal katkıda ulusal, uluslararası tanınırlığı olan bir model oluşturarak, öğrenciler, akademisyenler, sağlık hizmeti alanlar ve toplum için bir çekim merkezi olmaktır.
Temel Değerler:
Akademik Özgürlük, Bilimsellik,
Liyakat, Etik Değerlere Bağlılık,
İnsan odaklılık, Hakkaniyet,
Güvenilirlik, Kapsayıcılık,
Katılımcılık, Sağlık-İyi oluş-Dayanışma,
Hesap Verebilirlik, Şeffaflık,
Yaratıcılık ve Yenilikçilik, Sürekli Gelişim
KURUMSAL AMAÇ VE HEDEFLER
AMAÇ 1. Eğitim-öğretimin niteliğini artırmak ve sürekli iyileştirme sağlamak
İEUTF, Sosyal yükümlülükler doğrultusunda; Tıbbi bilgi, mesleksel beceri ve etik değerlerle donanmış, yaşam boyu öğrenen ve araştıran, toplumun önemli sağlık sorunlarını önceleyen, önleyen ve çözüm üreten, sağlığı geliştiren, gezegen sağlığına duyarlı, geleceğin yetkin hekimlerinin yetiştirilmesini; öğrencilerin kimlik gelişimlerini, öz yeterliliklerini ve esenliklerini destekleyen, öğrenme odaklı ve kişiselleştirilmiş eğitim yaklaşımıyla eğitim-öğretimin niteliğini artırmayı amaçlamaktadır.
Alt Amaç 1.1: Nitelikli, öğrenmeyi odaklayan eğitim verilmesi
1.1.1. Katılımcı eğitim yöntemlerin kullanımının artırılması: Ters yüz eğitim (FC), takıma dayalı öğrenme (TBL), klinik entegrasyon oturumları (CIS), klinik anatomi pratiği (CAP), klinik anatomi fizyoloji pratiği (CAPP), proje bazlı eğitim, olgu bazlı eğitim, probleme dayalı öğrenme, simülasyon, küçük grup çalışmaları, soru-cevap, vb.
1.1.2. Kişiselleştirilmiş eğitim deneyimi için altyapı oluşturulması
1.1.2.1. Yapay zeka desteğini içeren eğitim materyallerinin geliştirilmesi
1.1.2.2. Portfolyo uygulamasının kişisel gelişimi destekleyici şekilde yapılandırılması
1.1.2.3. Mikro-yeterliliklere yönelik eğitim yapılandırılması
1.1.3. Öğrencilerin araştırma yetkinliklerinin geliştirilmesi
1.1.4. Öğrencilerin kişisel, sosyal, kültürel ve sportif gelişimlerine katkıda bulunmayı amaçlayan; sosyal sorumluluk ve toplumsal duyarlılıklarını artıracak, topluma ve kendilerine değer katan bireyler olmalarına yardımcı olacak etkinlikler yürütülmesi
1.1.5. Öğrencilerin akademik başarılarını artırmaya yönelik destek mekanizmalarının geliştirilmesi
Alt Amaç 1.2: Sosyal güvenirlik ilkesi doğrultusunda eğitim ile ilgili alınan kararlarda paydaş görüşlerinin alınması ve gelişmelerin paylaşılması
1.2.1. Paydaşların yönetim süreçlerine etkin katılımı için mekanizmalar oluşturulması
1.2.1.1. Yöneticilerin tanımlanmış aralıklarla iç paydaşlarla bir araya gelmesi ve geri bildirim almasına yönelik toplantıların düzenlenmesi
1.2.1.2. Danışma kurulu ve dış paydaşlarla tanımlanmış aralıklarla toplantı yapılması
PG 1.2.1.3.1 Danışma kurulları ve buna ek olarak gerçekleştirilen dış paydaş görüşme sayısı
PG 1.2.1.3.2. Dış paydaş geribildirimleri doğrultusunda alınan ve iyileştirme süreçlerine yansıtılan karar sayısı
1.2.2 Kurullarda alınan kararların ilgili paydaşlar tarafından erişilebilir olmasının sağlanması
1.2.3 Öğrenci, akademisyen ve tüm çalışanların başvuru ve taleplerinin izlenebilir olması
1.2.4 Birimler ve kişiler arası iletişimin güçlendirilmesi
Alt Amaç 1.3: Öğrencilerin eğitim yönetiminde aktif katkılarını alacak şekilde temsiliyetlerinin sağlanması
1.3.1. Kurullarda öğrenci temsiliyetinin etkin yürümesinin sağlanması
1.3.2. Yöneticilerin ve ders koordinatörlerinin tanımlanmış aralıklarla öğrencilerle bir araya gelmesi ve geri bildirim almasına yönelik toplantıların düzenlenmesi
Alt Amaç 1.4: Program değerlendirme çalışmalarıyla eğitimin sistematik olarak değerlendirilmesi, iyileştirmelerin ve güncellemelerin gerçekleştirilmesi
Alt Amaç 1.5: Öğrencilerin elde ettikleri kazanımların, öğrenmeyi destekleyecek şekilde biçimlendirici ve karar verici, objektif, geçerli, güvenilir sınavlarla değerlendirilmesi
1.5.1 Ölçme ve değerlendirmede öğrenme odaklı eğitimin amacına uygun yöntemlerin/stratejilerin geliştirilmesi
1.5.2 Öğrenci odaklı öğrenme yöntemlerine uygun olarak ölçme ve değerlendirmede kullanılan değerlendirme yöntemlerinin etkinliğinin değerlendirilmesi
Alt Amaç 1.6: Akademik kadronun eğitim ve mesleksel gelişimlerinin eğitici gelişim programları ve sürekli mesleksel gelişim etkinlikleriyle desteklenmesi
1.6.1 Öğretim elemanlarına öğrenci/öğrenme odaklı eğitim ve ölçme değerlendirme yöntemlerine yönelik eğitimler verilmesi
1.6.2 Öğretim elemanlarının katılabileceği, güncel bilimsel yöntemlerin, yaklaşımların ve araştırmaların tartışıldığı seminerler, çalıştaylar ve eğitimler düzenlenmesi.
Alt Amaç 1.7: Eğitim insan gücü, alt yapı ve donanımının geliştirilmesi
1.7.1. Akademik ve idari personel gereksiniminin izlenmesi
1.7.2. Mevcut alt yapı ve donanım için öğrenciler, akademik ve idari personelden alınan geri bildirimler doğrultusunda gereksinimlerin karşılanması için girişimde bulunulması
1.7.3. Yeni eğitim ve öğretim teknikleri için gerekli alt yapı ve donanım gereksiniminin saptanarak temini için girişimde bulunulması
1.7.4. Olağandışı durumlarda eğitimin garanti altına alınması
Alt Amaç 1.8: Öğrenci ve öğretim elemanlarına bilişim araçlarını geliştirme ve kullanma becerilerinin kazandırılması
1.8.1. Öğretim elemanlarına ve öğrencilere yapay zeka ve dijital teknolojilerin kullanımına yönelik eğitimler verilmesi
Alt Amaç 1.9: Eğitim alanında ulusal ve uluslararası iş birliklerinin geliştirilmesi
1.9.1 Öğrencilerin uluslararası akademik ve mesleki deneyim kazanmalarının teşvik edilmesi
1.9.2 Akademik personelin uluslararası hareketliliğinin artırılarak uluslararası deneyim kazanmalarının teşvik edilmesi
1.9.3 Uluslararası kuruluşlarla eğitim konusunda işbirliği artırılacaktır.
Alt Amaç 1.10: Eğitim kurullarının yönergeler doğrultusunda çalışmasının ve eşgüdümünün sağlanması
1.10.1. Eğitim kurullarının yıllık faaliyetlerini sunacağı eşgüdüm toplantısının yapılması
Araştırma Amaçları: Fakültemizin araştırma alt yapısı ve niteliğinin geliştirilmesi
Alt Amaç 2.1: Bilimsel araştırma alt yapısının ve olanaklarının geliştirilmesi
Alt Amaç 2.2: Akademik kadroya bilimsel araştırma metodolojisi, proje kaynakları, yayınlama bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi konularında destekleyici eğitimlerin sağlanması
Alt Amaç 2.3: Bilimsel araştırmaların niteliğinin, sayısının ve topluma katkılarının artırılması
Alt Amaç 2.4: Multidisipliner, transdisipliner ve uluslararası katılımlı çalışmaların sayılarının artırılması
Alt Amaç 2.5: Öğrencilere sunulan araştırma eğitimi ve deneyimi fırsatlarının artırılması
Hizmet –Toplumsal Katkı Amaçları: Sağlık hizmeti sunumunun niteliğinin ve topluma katkılarının artırılması
Alt Amaç 3.1: Sağlık hizmeti sunumunda, topluma katkı sağlama ve sağlık düzeyini artırmanın öncelikli olması
3.1.1. Gezegen sağlığı ve yaşam biçimi tıbbının eğitim programında izlemi ve geliştirilmesi
3.1.2. Hazırlık sınıfına yönelik yapılan yaşam biçimi tıbbı araştırmasının sürekli analizi ve sonuçların kullanılarak kampüs öğrencilerinin sağlığının geliştirilmesine katkı sağlanması
3.1.3. “Sağlıklı Kampüs Projesi”ne katkı sağlanması
3.1.4. Toplum sağlığına yönelik projeler oluşturulması (bilimsel düşünme, okul sağlığı, çocuk sağlığı, yaşlı sağlığı, engellilik vb)
3.1.5. Öğrenciler için sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlenmesi
Alt Amaç 3.2: Topluma sağlık eğitimi ve danışmanlığı hizmetinin sunulması
3.2.1. Üniversite içinde personel/öğrencilere eğitim yapılması
3.2.2. Yerel yöneticilerle işbirliğiyle eğitim yapılması
3.2.3. Web sayfası aracılığı ile bilimsel veriler doğrultusunda hazırlanan eğitim materyalinin oluşturulması
Alt Amaç 3.3: Sağlık hizmeti sunumunda ekip çalışması, iletişim ve etik ilkelerinin, hasta ve hekim haklarının gözetilmesi
3.3.1. Eğitim programında ekip çalışması, iletişim, etik, hasta ve hekim hakları konularının eğitiminin varlığı
Alt Amaç 3.4: Sağlık çalışanlarının hak ve sorumluluklarının gözetilmesi
3.4.1. Sağlık çalışanlarının hak ve sorumlulukları konusunda eğitimin varlığı
3.4.2. Sağlık çalışanlarına haklarının verilmesi (ücretsiz yemek ve servis sağlanması, oryantasyon eğitimi, enfeksiyondan korunma eğitimi, sağlık hukuku eğitimi, psikososyal destek verilmesi vb)
Alt Amaç 3.5: Sağlık hizmet sunumunun tıp eğitimi programını destekleyecek şekilde sürdürülmesi
3.5.1. Öğrencilerin eğitiminde poliklinik, yatan hasta uygulamalarının bulunması, geri bildirimlerle değerlendirilmesi
Alt Amaç 3.6: Sağlık hizmetleri sunumunda kalite güvence sisteminin sürekliliğinin sağlanması
3.6.1. Süreçlerin izlenmesinde kullanılmak üzere dijital bir sistem oluşturulması
3.6.2. Bütün süreçler için PUKÖ döngüsü takviminin oluşturulması