Tıp Fakültesi

Sıkça Sorulan Sorular

Aday Öğrenciler


Ailesinin Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) güvencesi bulunan tüm öğrencilerimiz, 25 yaşını doldurana kadar, sosyal güvenlik kurumuna bağlı tüm sağlık kuruluşlarından doğrudan sağlık hizmeti alabilirler. Güvencesi bulunmayan öğrencilerimizin aynı kuruma başvurarak sigortalanmaları ya da özel sigorta yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, Göç İdaresi Başkanlığından alacakları evraklar ile SGK’na başvurarak sağlık sigortalarını yaptırdıkları takdirde sosyal güvenlik kurumuna bağlı tüm sağlık kuruluşlarından doğrudan sağlık hizmeti alabilirler.

Akademik takvim Senato tarafından belirlenir ve duyurulur.

Akademik takvime buradan ulaşılabilir.

Kampüs alanındaki 4 ayrı blokta yer alan binalarda her türlü görsel, işitsel cihazlar ve internet bağlantılarının bulunduğu çeşitli kapasitede derslikler bulunmaktadır. Yine aynı binalarda genel amaçlı Anatomi Laboratuvarı, Baskı Stüdyosu, Bilgisayar Laboratuvarları, CAD Laboratuvarları, CDM Loft, Çocuk Gelişimi Uygulama Salonu, Dijital Sinyal İşleme Laboratuvarı, DMaker Lab Maket Yapım Stüdyosu, Elektronik Laboratuvarı, Enstrümental Laboratuvar, Film Platosu, Fizik Laboratuvarı, Fotoğraf Stüdyosu, Genç Yaratıcı İletişim Ajansı, Genel Elektronik Laboratuvarı, Geoteknik Laboratuvarı, Grafik Tasarım Laboratuvarı, Haber Merkezi, Hidromekanik Laboratuvarı, Islak Multidisipliner Laboratuvarı (W MDL), Kalıp ve Dikiş Atölyesi, Kimya Laboratuvarı, Klinik Beceriler ve Simülasyon Laboratuvarı, Kontrol Laboratuvarı, Kuru Multidisipliner Laboratuvarı (D MDL), MAC Laboratuvarları, Makina İmalat Laboratuvarı, Mesleksel Beceriler ve Simülasyon Laboratuvarı, Mikrobiyoloji Ekim Laboratuvarı, Mikroişlemci Laboratuvarı, Mikroskopi Salonu, Moda Tasarım Stüdyosu, Network, İletişim ve Yazılım Geliştirme Laboratuvarı, Optisyenlik Laboratuvarı, Otomasyon ve İş Etüdü Laboratuvarı, Örnek Hazırlama Laboratuvarı, PACTS (Preparatory Activity Center for Teachers and Students), Psikoloji Laboratuvarı (Zihin, Davranış ve Beyin Araştırmaları Laboratuvarı), Radyo Stüdyoları, Resim Atölyesi, Robotik ve Hızlı Prototipleme Laboratuvarı, Ses Tasarım Stüdyosu, Silent Study Kişisel Erişim Merkezi, Simultane Tercüme Laboratuvarı, Simülasyon Laboratuvarı – I, Simülasyon Laboratuvarı – II, Sinema Salonu, Smart Class (Akıllı Sınıf), Sümerbank Desen Arşivi, Tasarım Stüdyoları, Tıbbi Görüntüleme Uygulama Odası, TV Stüdyosu, Uzay ve Havacılık Laboratuvarı, Video-Audio G Kişisel Erişim Merkezi, VLSI Laboratuvarı, Web ve Oyun Laboratuvarı, Yapı Malzemeleri Laboratuvarı, Yapı Mekaniği Laboratuvarı olarak kullanımda olan çeşitli atölye ve laboratuvarlar mevcuttur.

Kampüs alanı içinde çeşitli aktivitelerin yapılabileceği spor alanları, dans salonları ve basketbol sahaları vardır. Ayrıca Sofra Catering’e ait yemekhane ve kafeteryalar bulunmaktadır. Yurt binası da kampüs içindedir. Yine bu alanda, öğrencilerin yemek ihtiyaçlarını karşılayabileceği alan bulunmaktadır. Ayrıca yerleşke içerisinde Starbucks, Subway gibi firmalar da yer almaktadır.

Var olan binalardaki diğer alanlar; çeşitli kapasitede konferans salonları, okuma salonu ve kütüphane, mutfak, revir, kantinler ve yurt olarak listelenebilir.

e-MED (electronic medicine, elektronik tıp), öğrencilerimizin eğitim süreçlerinde kullanacakları elektronik öğrenme platformudur. Bu platform öğrencilerin telefon, tablet ya da kişisel bilgisayarlarıyla ders materyallerine ulaşmalarını, kitap okumalarını, ödev ve sınavlarını yapmalarını mümkün kılacaktır. Öğrencilerin kendilerine özgü kullanıcı adı ve şifre ile erişebilecekleri e-MED başta e-kitap, resim, ses dosyası, video ve üç boyutlu çizimler olmak üzere çok çeşitli elektronik materyali öğrencilerimizin hizmetine sunmaktadır.

e-MED, Blackboard öğrenme yönetim sisteminin üzerine inşa edilmiştir ve İzmir Ekonomi Üniversitesi Akıllı Kampüs konseptinin bir uzantısıdır.

Öğrencilerimiz internet erişiminin olduğu heryerde ve 7/24 bağlanabilecekleri bu platform aracılığıyla geçmiş eğitsel etkinlikleri tekrar edebilirler, gelecek eğitsel etkinliklere ve sınavlara hazırlanabilirler. Ayrıca e-MED, üniversitemizde kullanılan ve Panopto ders kayıt sistemi ile entegre çalışmaktadır ve böylece öğrencilerimiz geçmiş eğtsel etkinliklerin videolarına bu sistem aracılığıyla erişebileceklerdir.

T.C. Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan "Mevzuat bilgi sistemi" burada yer almaktadır.

Üniversitemize özgü mevzuata ise buradan ulaşabilirsiniz.

Öğrenci Kulüplerinde yer almak, sadece öğrenim yaşamında aktif ve sosyal bir kişi sıfatına sahip olmayı değil, ayrıca meslek hayatına atıldığınızda, siz öğrencilerimize iş yaşantınızdaki duruş ve pozisyonunuzda artılar kazandırmaktadır.

Öğrenci Kulüpleri her Akademik Yılın ilk 4 haftalık sürecinde kurulabilmektedir.

Yeni bir öğrenci kulübü kurabilmek için, Öğrenci ve Kurumsal Faaliyetler Müdürlüğü’ne, kulüple ilgili amaç, açıklama ve talepleri içeren dilekçe ile başvurulması gerekmektedir.

Kulüp başvuru dilekçesi onaylandıktan sonra gerekli formlar doldurularak kulüp, o Akademik Yıl içerisinde resmi olarak kurulmuş olur.

İEÜ Öğrenci Kulüpleriyle ilgili detaylı bilgiye; İEÜ Öğrenci Kulüpleri Yönergesi' nden ulaşabilirsiniz.

Aşağıdaki topluluk ve kulüpler faaliyet göstermektedir;

Motor Sporları Kulübü, Almanca Kulübü, Alt Kültür Kulübü, Atatürkçü Düşünce Kulübü, Cut Paper Tasarım Kulübü, Çeviri Kulübü, Çevre,Ekonomi ve Teknoloji Kulübü, Çin Kültürü Kulübü, Dağcılık ve Trekking Kulübü, Dış Ticaret Kulübü, Ebru Kulübü, ECOGENESİS (Genetik ve Biyomühendislik Kulübü), Eko-IEEE Kulübü (Institute of Electrical and Electronics Engineers), Ekonomi 1903-Beşiktaş Kulübü, Ekonomi Kulübü, Ekonomili Aslanlar, Endüstri Sistemleri Kulübü, ESN İUE (Erasmus Student Network) Club, Eşit Platform Kulübü, Factory of Bussiness Club, Fotoğraf Kulübü, Fransızca Kulübü, Futbol Kulübü, Gıda Mühendisliği Kulübü, Halk Dansları Kulübü, Havacılık Kulübü, Hayvanseverler Kulübü, Hukuk Kulübü, İEÜ Rotaract Kulübü, İnovasyon ve Girişimcilik Kulübü, İşletme Kulübü, Kızılay Kulübü, Kitap Kulübü, Latin Dans Kulübü, Lojistik Kulübü, Matematik Kulübü, Moda ve Stil Kulübü, Modern Dans Kulübü, Mor Kollektif Kulübü, MUN (Model United Nations) Kulübü, Münazara Kulübü, Müzisyenler Kulübü, Oyun Geliştirme Takımı Kulübü, Psikoloji Kulübü, Radyo Kulübü, Reklamcılık Kulübü, Ritim Kulübü, Sağlık Kulübü, Sinema ve medya kulübü, Siyaset Platform Kulübü, Sosyoloji Kulübü, Sualtı Kulübü, Think Endüstriyel Tasarım Kulübü, Tıp Öğrencileri Kulübü, Tiyatro Kulübü, Toplum Gönüllüleri Kulübü, Türk Dili ve Tarih Araştırmaları Kulübü, Türk Sanat Müziği Kulübü, (Korosu), Yapı Kulübü (İnşaat), Yazılım Kulübü

İlgili mevzuat hükümleri ve İEÜ kurumsal yapılanmasında herhangi bir ayrım yapılması sözkonusu değildir.

Üniversitemiz bünyesinde kampüs içerisinde yurdumuz bulunuyor. Şehir dışından ve İzmir’e 50 km’den fazla uzaklıkla bir mesafeden gelen öğrencilerimize yurt olanağı sunuyoruz. Dört ya da tek kişilik odalarda konaklayabilir, yurt içindeki çamaşırhane ve mutfağı istediğiniz zaman kullanabilirsin. Yurtta 416 öğrencimiz konaklayabiliyor.

Yurt ile ilgili ayrıntılı bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsin.

Üniversite programlarına Üniversite dışından veya Üniversite içinden yatay geçiş başvuruları ve değerlendirmeleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" ve diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

Yatay geçiş yapan öğrencilerin yabancı dil yeterliklerinin belirlenmesi ve yabancı dil hazırlık sınıfında öğretim ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.

Ayrıntılı bilgi "ÖN LİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDE YATAY GEÇİŞ ESASLARI"nda bulunmaktadır.

Türkiye genelinde tıp fakültelerinde kontenjan açığı sık karşılaşılan bir durum değildir.

ÖSYS merkezi yerleştirmede bir yükseköğretim programına yerleştirilmiş olan adaylar, ek yerleştirmede tercih yapamamaktadır. Ek kontenjan ile kayıt yaptırabilmek için ÖSYS merkezi yerleştirmede hiçbir yükseköğretim programına yerleştirilmemiş olmak gerekmektedir. Merkezi yerleştirmede kontenjanı dolan ve en küçük puanı oluşan ancak, yerleştirilen adaylardan birkaçının kayıt yaptırmaması nedeniyle kontenjan açığı oluşan programları, programın en küçük puanına eşit veya daha büyük puana sahip olan adaylar tercih edebilmektedir. Kontenjanı dolmayan ve en küçük puanı oluşmayan programlara ise ilgili puanı hesaplanmış tüm adaylar tercih listesinde yer verebilmektedir.

"Ulusal Tıp Eğitimi Akreditasyon Kurulu" tarafından fakültelerin değerlendirilmesi mezun verilmesi sonrası yapılmaktadır.

İEÜ Tıp Fakültesinde tüm yapılanma akreditasyon için gerekli koşulların karşılanmasına yönelik olarak gerçekleştirilmektedir.

İzmir Ekonomi Üniversitesi'ne başarılı öğrencilerin yerleşmesini sağlamak; Üniversite'ye alınan öğrencileri daha fazla çalışmaya teşvik etmek ve başarılı öğrencileri ödüllendirmek üzere burslar verilmekte ve öğretim ücreti indirimleri yapılmaktadır.

Burslar
ÖSYS Bursu
Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Bursu
Dikey Geçiş Bursu
Uluslararası Öğrenci Bursu
Tahsisli Burslar
Akademik Başarı Bursu

İndirimler
ÖSYS İndirimleri
Yabancı Dil Hazırlık Programı İkinci Yıl İndirimi
Kardeş, Ebeveyn, Çocuk, Eş, İndirimi
Ticaret Odası Üyeleri İndirimi
İEÜ (İzmir Ekonomi Üniversitesi), İZTO (İzmir Ticaret Odası) ve İEÜ Kurucu Vakıf Mensupları İndirimi
Dikey Geçiş İndirimi
Akademik Başarı Bursu İndirimi

Burs ve indirimler ile ilgili bilgiler “İEÜ Önlisans ve lisans programları burs yönergesi”nde bulunmaktadır.

İEÜTF programı dört evreden oluşan ve toplam 6 yıl süren entegre bir programdır. Bu evreler:

Evre 1: Normal yapı ve işlev

Evre 2: Hastalıkların mekanizmaları

Evre 3: Klinik uygulamalar

Evre 4: Hekimlik yolunda (İntörnlük) evreleridir.

Program evreler boyunca 3 alan etrafında sarmal bir şekilde ilerlemektedir. Bunlar;

1. Tıbbın bilimsel temelleri

2. Tıbbın klinik temelleri

3. İnsan, toplum ve gezegen alanlarıdır.

Tıbbın bilimsel temelleri alanı çağdaş tıbbın temelini oluşturan anatomi, moleküler biyoloji, fizyoloji, histoloji-embriyoloji, biyokimya, mikrobiyoloji, patoloji, farmakoloji gibi biyomedikal bilimlere ayrılmıştır ve başlıca 4 eğitsel etkinlikle kapsanmaktadır. Bunlar:

“Temeller” Blokları :
Bu bloklar her evrenin başlangıcında yer almaktadır. İlgili evrede ele alınacak öğrenme hedeflerine temel oluşturan kavramlar ele alınmaktadır. Örneğin, Temeller I bloğu Evre 1’in başında yer alan ve yaşamın moleküler, genetik ve hücresel mekanizmalarının kapsandığı bir bloktur. Bunu izleyen kavram/organ-sistem blokları bu temel kavramlar üzerine inşa edilmiştir. Evre 2’nin başındaki Temeller II bloğunda patolojik süreçlerin temel mekanizmaları, temel farmakoloji ile tıbbi mikrobiyoloji ağırlıklı olarak ele alınmaktadır. Bunu izleyen kavram/organ-sistem bloklarında bu temel kavramlar üzerine şekillenen patolojik durumlar ve tedavide kullanılan prototipik ilaçlar ele alınmaktadır. Evre 3’ün başındaki Temeller III bloğunda ise öğrencilerin klinik stajlarda kullanacakları tanısal tıp (görüntüleme, klinik patoloji, klinik biyokimya ve klinik mikrobiyoloji), klinik farmakoloji yanı sıra adli tıp konuları ele alınmaktadır.

Kavram/Organ-Sistem Blokları :
Bu bloklarda temel olarak biyomedikal bilimlere ait konular ele alınmaktadır.İlk 3 dönemde (Evre 1 ve 2) müfredat kavram/organ-sistem blokları çerçevesinde organize edilmiştir.

Evre 1 normal yapı ve işleve odaklı iken Evre 2’de patolojik süreçler ele alınmaktadır.

Araştırma ve Bilgi Yönetimi (Research & Information Management, RIM):
Bu başlık altında Tıp bilişimi, biyoistatistik ve kanıta dayalı tıp konuları ele alınmaktadır. Konular evreler boyunca bir mantık sırasına göre ele alınsa da olası olduğunca kavram/organ-sistem bloklarına entegre edilmişlerdir.

Halk Sağlığı ve Epidemiyoloji:
Bu alana ait konular Evre 1’in başında bir giriş niteliğinde (Sağlığın belirleyicileri), kavram/organ-sistem bloklarında, Evre 2’nin başında yer alan epidemiyoloji bloğunda yer almaktadır. Öğrenciler alan çalışmaları ve Evre 4’deki halk sağlığı stajı kapsamında uygulama fırsatı bulacaklardır.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi'ne 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında ;

  • % 100 burslu 9,
  • % 50 burslu 14,
  • Ücretli 37 olmak üzere toplam 60 öğrenci alınacaktır.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi'ne ilk öğrenciler 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında alınmıştır ve henüz mezun vermemiştir. 

Eğitimlerde hasta ile Türkçe iletişim kurulması zorunlu olduğundan başvuran öğrencilerin Türkçe yeterliklerini belgelemeleri gerekmektedir. Öğrencilerin Türkçe yeterlilik durumu üniversite tarafından yazılı ve/veya sözlü sınavla değerlendirilir ya da tüm üniversitelerin ve Yunus Emre Enstitüsü’nün B2 seviyesinde TÖMER belgesi aranır. Öğrenimlerine başladıktan sonra en geç üçüncü sınıfın sonunda Türkçe yeterlilik durumunu belgeleyemeyen öğrenciler, bu koşulu yerine getirinceye kadar dördüncü sınıfa devam edemez.

Lise eğitimini en az son üç yılında, Türkiye’de Türkçe öğrenim veren kurumlarda tamamlayanlardan Türkçe Yeterlik Belgesi aranmaz.

Önlisans ve lisans programlarına kabul edilecek yurtdışından kabul edilecek öğrenci kontenjan ve koşulları ile başvuru için gerekli diploma ve sınavlar her akademik yıl Üniversite Senatosu tarafından belirlenerek Mütevelli Heyet’in onayını takiben Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’na bildirilir.
Adayların başvuruları alınırken, Yükseköğretim Kurulu tarafından ilgili akademik yıl için belirlenen "Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretimin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrencilerin yükseköğretim kurumlarına kabul usul ve esasları" dikkate alınır.

Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunacak olan yurtdışından kabul edilecek öğrenciler, Senato kararında belirtilen başvuru belgelerini hazırlayıp internet ortamında başvurularını gerçekleştirirler.

Lisans programlarına başvuruda bulunan yurtdışından kabul edilecek öğrencilerin başvuruları, Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından adayların sınav başarı puanları ve diploma notlarına dayanarak değerlendirilir. Koşulları sağlayan adaylara, kabul mektupları hazırlanarak gönderilir.

Kayıtlar sırasında ek kontenjan açılsa dahi, ilan edilen puanların altında puanla öğrenci kabul edilemez.

İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne kabul edilen yurtdışından gelen öğrencilerin kayıt işlemleri, ilan edilen tarihlerde, Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından yapılır.

Süresi içinde kayıt işlemini yapmayan veya gerekli belgeleri sağlayamayan adaylar kayıt hakkından vazgeçmiş sayılır. Belgelerinde eksiklik veya tahrifat olanların, herhangi bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile ilişiği kesilmiş olanların kayıtları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bu nedenle kayıtları iptal edilenlere ücret iadesi yapılmaz.

Kesin kayıtta öğrencinin kendisinin bizzat bulunması ve kabul mektubunda belirtilen belgeleri eksiksiz olarak teslim etmesi gerekmektedir.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi 26.08.2014 tarih ve 29100 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanmış olan Bakanlar Kurulunun 2014/6728 sayılı kararı ile kurulmuştur.

Öğrenci alımı konusunda; öğretim üyesi atamaları, laboratuvarların yapılanması ve diğer YÖK ölçütlerine ilişkin hazırlıklar tamamlanarak hazırlanan başvuru dosyası YÖK başkanlığına sunulmuştur. 31.03.2017 günü yapılan denetim sonrası YÖK Genel Kurulu tarafından öğrenci alımı onaylanmıştır.

İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde eğitim dili; hasta başı eğitimleri dışında İngilizce’dir.

2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında fakültemizde öğrenci olma hakkını kazananların sıralamaları ;

  • % 100 Burslu son giren öğrenciye ait sıralama: "7.230"
  • % 50 Burslu son giren öğrenciye ait sıralama: "15.416"
  • Ücretli son giren öğrenciye ait sıralama:"21.240"

Tıp Fakültesi, eğitim faaliyetlerini İzmir Ekonomi Üniversitesi kampüsü C blokta yürütmektedir.

Adres : İzmir Ekonomi Üniversitesi
Sakarya Caddesi, No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

İEÜ Medical Park İzmir Hastanesi

Toplamda 46.000 metre kare alana kurulu İEÜ Medical Park İzmir Hastanesi, 10 tanesi engelli yatağı olmak üzere toplam 301 adet hasta yatağına sahip olup 29 Adet Dahili-Cerrahi Yoğun Bakım Yatağı, 7 Adet KVC Yoğun Bakım Yatağı, 7 Adet Yatak Koroner Yoğun Bakım Yatağı, 35 Adet Kuvöz Neonatal Yoğun Bakım Yatağı ile toplamda 88 Yoğun Bakım Yatağı ile hizmet veriyor.

7 adet genel ameliyathane, 2 adet Kardiyovasküler cerrahi ameliyathanesi, 4 adet kadın doğum ve 1 adet göz hastalıkları müdahale salonu mevcut olan Medical Park İzmir Hastanesi'nde, toplamda acil ünite yatak kapasitesi 14 yatak olup, 9 yatak acil ünitesi yetişkin gözlem kapasitesi, 5 yatak acil ünitesi çocuk gözlem yatak kapasitesi bulunuyor. Tam teşekküllü bir hastanede olması gereken tüm bölümleri bünyesinde barındıran olan hastane aynı zamanda Ege Bölgesi içerisindeki en büyük özel hastanesi.

İEÜ Medical Park İzmir Hastanesi, tüm branşların yanı sıra Onkoloji, Kemik İliği ve Organ Nakli ve Mikro-cerrahi alanlarında ön plana çıkıyor. Erişkin ve pediatrik kemik iliği, karaciğer, böbrek, pankreas, ince bağırsak, kalp, akciğer nakli gibi tüm organ nakli alanlarında Türkiye'de komple çözüm getiren bir organ nakli merkezi olmayı, nakil merkezimizle Dünyada organ nakli yapan hastaneler arasında referans olmayı, PET-CT ve LINAC cihazlarımızla Ege Bölgesi'nde onkoloji alanında da geniş bir hizmet yelpazesi sunmayı, Gamma-Knife teknolojisini Ege Bölgesi'ne getirmeyi amaçlıyor.

İEÜ Medical Park Hastanesi ile ilgili ayrıntılı bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

İEU Medical Park İzmir İletişim Bilgileri

Adres
Yeni Girne Bulvarı 1825 Sok. No:12 Karşıyaka / İzmir
Çağrı Merkezi

Evet.

Yan Dal Programı (YDP) ise, anadal programı dışındaki bölümlerde ilgi duydukları başka bir dalda bilgilenmek amacıyla izlediği derslerden oluşan sertifika programıdır. Yan Dal programı ayrı bir lisans programı anlamı taşımaz.

"Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans Ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümlerine uygun olarak yürütülmektedir.

Yan Dal Programı(YDP)'na, anadal lisans öğreniminin en erken üçüncü, en geç altıncı yarıyılı başında; başvurulabilir.

Başvuru kontenjan ve koşulları Fakülte/Yüksekokullar tarafından başvuru tarihlerinden önce ilân edilir ve başvurular akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yapılır.

Her hangi bir öğrencinin Yan Dal Programı(YDP)'na başvurabilmesi için başvurduğu yarıyıla kadar anadal programında 1. sınıfın sonunda en az 50 AKTS, 2. sınıfın sonunda en az 110 AKTS, 3. sınıfın güz dönemi sonunda en az 140 AKTS’lik ders alması ve aldığı tüm dersleri başarması; Genel Not Ortalaması (GNO)'nın 4,00 üzerinden en az 2.50 olması gerekir.

Erasmus öğrenci staj haraketliliği programı, öğrenci yaz stajları için burs olanağı sağlayan programlardan bir tanesidir. Bu program kapsamında öğrencilerimiz, üniversitemizin Erasmus anlaşmasının bulunduğu Avrupa üniversitelerinde staj olanaklarına başvurabilecektir.

Öğrencilerimizin 2. ve 3. sınıf yazında bilimsel araştırma çalışmaları, 4. ve 5. Sınıf yazlarında ise klinik rotasyon/klinik araştırma yapabilecekleri, İzmir Ekonomi Üniversitesinin ikili anlaşmalarımızın olduğu üniversiteler ;

Aarhus University (Danimarka), Universite Paris-Sorbonne (Paris IV), University of Zagreb (Hırvatistan), Sofia University (Bulgaristan), University of Debrecen (Macaristan), Sapienza University of Rome (İtalya), University of Belgrade (Sırbistan), Universitat De Barcelona (İspanya), University of Sheffield (İngiltere), Boston University (Amerika Birleşik Devletleri), University of Michigan (Amerika Birleşik Devletleri), University of New Mexico (Amerika Birleşik Devletleri), Vilnius University (Litvanya), Kyoto University (Japonya)​

Ayrıca öğrencilerimiz, bilimsel araştırma yapmak için gerçekleştirecekleri ulusal ve uluslararası yaz stajlarına kendileri de başvurabileceklerdir. Öğrencilerimize seçmek istedikleri laboratuvarlar, burs olanakları gibi çeşitli konularda öğretim üyelerimiz tarafından danışmanlık yapılacaktır.

Avrupa ve Diğer Ülkelerdeki Yaz Stajı Programları :
Austria, Institute of Science and Technology ISTernship Program; Austria, Vienna Biocenter Summer School; Japan, Okinawa Institute of Science and Technology Research Internship, Germany; DAAD Research Internships in Science & Engineering (RISE), Germany; Hanover Biomedical Research School Lower Saxony International Summer Academy (LISA) in Immunology, Germany; RWTH Aachen University UROP, Germany; Cellnetworks Summer School, Spain; Centre for Genomic Regulation CRG Summer Internship Program for Undergraduate Students, Switzerland; Ecole Polytechnique Federale de Lausanne Summer Research Program

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Yaz Stajı Programları:
American Society for Pharmacology & Experimental Therapeutics Zannoni Summer Undergraduate Research Fellow Awards, Amgen Scholars Program, Baylor College of Medicine Summer Medical and Research Training Program, Berkeley iGEM Team, Haas Scholars Program, Summer Undergraduate Research Fellowships, CHORI (Children's Hospital Research Institute), Office of Research and Scholarship, Broad Institute Undergraduate Research Program, California Institute of Technology Amgen Scholars Program Summer Undergraduate Research Fellowships, Cold Spring Harbor Laboratory, Connecticut, University of Undergraduate Summer Research Internship Program in Biological and Biomedical Sciences, Cornell/Rockefeller/Sloan-Kettering Summer Programs Rockefeller University Summer Undergraduate Research Fellowship Summer Undergraduate Research Program, Harvard University Summer Undergraduate Program in Immunology Four Directions Summer Research Program, School of Public Health Summer Internships Harvard Stem Cell Institute Internship Program, University of California, Los Angeles Summer Programs for Undergraduate Research, Mirthe Center Research Experience for Undergraduates University of Missouri, Penn State University Summer Undergraduate Research Internship Program, Pittsburgh, University of School of Medicine Summer Undergraduate Research Program, Rochester, University of Summer Scholars Program, Sloan-Kettering Summer Undergraduate Research Program, St. Jude's Children's Research Hospital Pediatric Oncology Education Program, Stowers Institute for Medical Research Stowers Summer Scholars Program, Texas A & M Health Science Center Summer Research Program Texas, University of - Southwestern Medical Center Summer Undergraduate Research Fellowship Program (SURF) Quantitative and Physical Science Summer Undergraduate Research Fellowship Program, UCSF / Kaiser Permanente UC Berkeley Undergraduate Research Internship, Woods Hole Research Center Woods Hole Partnership Educational Program, Yale University SURF - Summer Undergraduate Research Fellowship Program

Fakülte için normal eğitim-öğretim yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, altı yıl (on iki yarıyıl), azami eğitim öğretim süresi, dokuz yıl (on sekiz yarıyıl)’dır.

Yabancı dil hazırlık eğitim süresi azami iki yıldır.

(*) İzmir Ekonomi Üniversitesine yeni kabul edilen öğrenciler, Üniversitede kayıtlı oldukları bölüm/programlarda verilmekte olan dersleri takip edebilecekleri düzeyde İngilizce bilgisine sahip olduklarını kanıtlamak için Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından verilen İngilizce Yeterlik Sınavına girerler.

(*) Aşağıda belirtilen koşulları sağlayan öğrenciler, İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından yapılan yabancı dil sınavlarına katılmalarına gerek olmadan İngilizce Hazırlık Programından muaf sayılır.

(*) Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarında yükseköğretim kurumu senatosunun belirlediği puanla başarılı olanlar.

(*) En az son üç yılda, İngilizcenin anadil olarak konuşulduğu bir ülkede o ülke vatandaşlarının devam ettiği ve İngilizce eğitim yapan yükseköğretim kurumlarında eğitim görenler.

(*) En az son üç yılda, İngilizcenin anadil olarak konuşulduğu bir ülkede o ülke vatandaşlarının devam ettiği ve İngilizce eğitim yapan ortaöğretim veya yükseköğretim kurumlarında eğitim görüp, öğrenimini bu kurumlarda tamamlayanlar.

(*) En son üç yılda yükseköğrenim kuruluna bağlı herhangi bir kurumun İngilizce hazırlık programından başarılı veya muaf olmuş olmak.

(*) Ek SK 18.05.2016 276 A/8 bendi kapsamına giren sınavlarda alınan puanın değerlendirmeye alınabilmesi için, sınavı yapan ilgili kurumlar tarafından belirlenen sınav geçerlilik süresi esas alınır. Sınavın geçerlilik süresinin belli olmaması halinde bu süre Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir. İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından verilen İngilizce Yeterlik Sınavı geçerlilik süresi 3 yıldır.

(*) Öğrenciler, varsa, İngilizce Hazırlık Programı'ndan muafiyet için geçerli olabilecek belgelerin asıllarını kayıt süresi içerisinde Yabancı Diller Yüksekokulu’na sunarlar. Belgelerin Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından kabulü halinde İngilizce hazırlık programından muaf sayılırlar. Yabancı Diller Yüksekokulu, dış sınav sonucunun sınavı veren kurum tarafından gönderilmesini isteyebilir, sınav sonuçları hakkında araştırma yapabilir ve şüpheli bulduğu dış sınav sonuçlarını kabul etmeyebilir.

(*) Zorunlu İngilizce Hazırlık sınıfı olan ön lisans ve lisans programlarına kabul edilen yeni öğrenciler akademik yılın başında, İngilizce dil bilgilerinin yeterli olup olmadığını belirlemek üzere, önce Düzey Belirleme daha sonra da İngilizce Yeterlik Sınavına katılırlar. Düzey Belirleme sınavından 69,50 ve üzeri puan alan öğrenciler İngilizce Yeterlik sınavına katılmaya hak kazanırlar. Yeterlik Sınavından 64,50 ve üzeri puan alan öğrenciler kayıtlı bulundukları ön lisans ve Lisans programının 1. sınıfına geçerler. Yeterlik sınavından 64,50’nin altında puan alan öğrenciler İngilizce Hazırlık Programına devam ederler. Ayrıntılı bilgilere "YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMI EĞİTİM / ÖĞRETİM VE DEĞERLENDİRME ESASLARI "ndan ulaşılabilir.

Ücretler ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Kayıtlı Öğrenciler

Öğrencilerin başarı durumu yarıyıl sonunda öğrencilerin genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir.

Öğrenciler birinci yıl sonunda, notla ölçülen derslerden en az “DD” ve yeterlilikle değerlendirilen derslerden “S” almış ve genel not ortalaması en az 1,50 ise ikinci yıl derslerini almaya hak kazanır. Ortak zorunlu ders dışındaki Fakülte derslerinden “FF”, “FD”, “NA” ya da “U” notu olanlar bu dersleri öncelikli olarak alıp başardıktan sonra ikinci yıla devam hakkı kazanır. Genel not ortalaması en az 1,50 olanlardan, ortak zorunlu dersleri “FF”, “FD”, “NA” ya da “U” notu olanlar bu dersleri başarılı oluncaya kadar üçüncü sınıf sonuna kadar normal ders yüküne ilaveten alabilirler.

İkinci yıl sonunda notla ölçülen derslerden en az “DD” ve yeterlilikle değerlendirilen derslerden “S” almış ve genel not ortalaması en az 1,70 olanlar üçüncü yıl derslerini alabilir. Üniversite dersleri dışındaki Fakülte derslerinden “FF”, “FD”, “NA” ya da “U” notu olanlar bu dersleri öncelikli olarak alıp başardıktan sonra üçüncü yıla devam hakkı kazanır. Genel not ortalaması en az 1,70 olanlardan Üniversite dersleri “FF”, “FD”, “NA” ya da “U” notu olanlar bu dersleri başarılı oluncaya kadar üçüncü sınıf sonuna kadar normal ders yüküne ilaveten alabilirler.

Üçüncü yıl sonunda her dersten en az “DD” alıp, genel not ortalaması en az 2,00 olanlar dördüncü yıla geçer. “FF”, “FD” veya “NA” notu olan dersi bulunanlar bu dersleri öncelikli olarak alıp başardıktan sonra dördüncü yıla devam hakkı kazanır.

Dördüncü ve beşinci yıllar birlikte değerlendirilir. Bu yıllarda bulunan derslerden en az “DD” almış ve genel not ortalaması en az 2,00 olan öğrenciler altıncı yıl (ön hekimlik) uygulama dilimlerine geçmeye hak kazanır. Dördüncü veya beşinci yıllarda “FF”, “FD” veya “NA” notu olan dersler ilk açıldığında başarılı oluncaya kadar almakla yükümlüdürler.

Altıncı yıl ön hekimlik uygulama dilimleri yeterliliğe dayalı olarak değerlendirilir. Bu yıl uygulamalarının tamamından “S” notu alan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır. “U” notu alanlar bu dersi başarılı oluncaya kadar almakla yükümlüdürler.

Kayıt olunan ve not ortalamalarına katılan her dersin AKTS kredisi ile o dersten alınan notun katsayısı çarpılarak bulunan ders puanları toplamının, bu derslerin toplam AKTS kredisine bölünmesi ile not ortalaması tespit edilir. Bu işlem bir yarıyıl içinde alınan dersler için yapılırsa yarıyıl not ortalaması, o zamana kadar alınmış bütün dersler için yapılırsa genel not ortalaması elde edilir.

Not ortalaması hesaplanırken, tekrar edilen ders bulunması halinde bu dersten alınan en son not geçerlidir. Tekrar alınan dersler, not durum belgelerinde belirtilir.

Not ortalaması hesaplarına katılan harf notlarının katsayı, puan ve statüsü aşağıda belirtilmiştir:

Puan Ders Notu Katsayı Statü
90-100 AA 4,00 Başarılı
85-89 BA 3,50 Başarılı
80-84 BB 3,00 Başarılı
75-79 CB 2,50 Başarılı
70-74 CC 2,00 Başarılı
65-69 DC 1,50 Koşullu Geçer
60-64 DD 1,00 Koşullu Geçer
50-59 FD 0,50 Başarısız-Kalır
49 ve aşağısı FF 0,00 Başarısız-Kalır



NA (devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.

Kütüphanemizden üniversitemiz mensubu öğrenci, akademik ve idari personel ile İzmir Ticaret Odası Meclis üyeleri ve çalışanları, kurucu vakıf üyeleri ve dış kullanıcı statüsünde üye olanlar yararlanabilir.

Ödünç alma işlemi sırasında mutlaka kimlik kartı gösterilmelidir. Üniversite mensupları İzmir Ekonomi Üniversitesi tarafından verilen öğrenci/personel kimlik kartlarını, dış kullanıcılar ise Kütüphane tarafından verilen üye kartlarını göstermek zorundadır.

Başkasının kartı ile ödünç alma işlemi yapılmaz.

Dış kullanıcılar için verilen kartlar 1 yıl geçerlidir.

Tüm kütüphane kullanıcıları, telif hakkı yasalarını ve Kütüphane Hizmetleri Yönergesi kurallarını kabul etmiş sayılır. Kütüphane materyalinin yasa dışı kullanımı durumunda yasal işlemlere başvurulur.

Kütüphanemiz dışarıdan gelen tüm kullanıcılara açıktır. Dış kullanıcılar nüfus cüzdanı veya pasaport ve 1 fotoğraf ile başvurup, üyelik formunu doldurduktan ve ayrıca üyelik ücretini (öğrenci 45 TL, standart 60 TL) ödedikten sonra 1 yıl süresince kütüphaneden materyal ödünç alabilirler.

Öğrenciler sınav sonuçları hakkındaki itirazlarını, sonuçlar ilan edildikten sonra en geç 3 iş günü içerisinde Dekanlığa yaparlar. Bu itirazlar ilgili öğretim elemanı tarafından gözden geçirilir ve düzeltme istemi, öğretim elemanının başvurusu üzerine Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.

Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden açıklanan dönem sonu ders notları ile ilişkili herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması halinde, düzeltme istemi, öğretim elemanının başvurusu üzerine Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.

Dönem sonu sınavlarından sonra verilen notlarla ilgili maddi hataların en geç ertesi dönem ders kayıtlarının başlangıcına kadar düzeltilmiş olması gerekir.

UYGULAMA :


1. Öğrencinin/Eğiticinin sınav sorusuna itirazı varsa;
a. Soru İtiraz Formunu doldurarak Ders Koordinatörüne başvurur.
b. Ders koordinatörü konuyu soruyu hazırlayan öğretim elemanına iletir.
c. Öğretim elemanı; ders koordinatörü tarafından iletilen konuyu bilimsel açıdan değerlendirir ve görüşünü Ders Koordinatörüne iletir.
ç. Ders koordinatörü itirazı, öğretim elemanının görüşünü inceler ve karara bağlar.
d. Sınav sorusu iptali veya düzeltme varsa Bb üzerinde gerekli değişiklikler/düzeltmeler yapılır.
e. Ders Koordinatörü soru itiraz formunun altına gerekçeli kararını yazarak arşivlenmesi için fakülte sekreterine iletir.
2. Öğrencinin sınava ve sonucuna itirazı varsa sonucun ilanından itibaren 3 (üç) işgünü içinde ‘Gerekçeli İtiraz Formu’nu Bb üzerinden doldurarak Ders Koordinatörüne iletir.
a. Puanlama ve hesaplamalar ders koordinatörü tarafından kontrol edilir.
b. Herhangi bir maddi hata varsa düzeltme ve değişiklik yapılır.
c. İtiraz formunda belirtilen konularda herhangi bir değişiklik yoksa durum öğrenciye bildirilir.
ç. Değişiklik varsa Yönetim kuruluna girer ve ilan edilir, yoksa kayıtlanır
d. Ders Koordinatörü soru itiraz formunun altına gerekçeli kararını yazarak arşivlenmesi için fakülte sekreterine iletir.

Bilgi İşlem Müdürlüğü, öğrencilerimize İzmir Ekonomi Üniversitesi kaynaklarına kampüs dışından erişebilmesi için VPN servisi sağlamaktadır.

VPN bağlantı ayarları kullandığınız cihaza ve işletim sistemine göre değişiklik göstermektedir.

Windows ve MacOS işletim sistemine sahip bilgisayarlar için VPN bağlantı kurabilmek için Global Protect VPN yazılımı gerekmektedir.

Kütüphane hizmetleri hakkında ayrıntılı bilgi http://kutuphane.ieu.edu.tr/tr adresinde bulunmaktadır.

Eğitime başlayacak her öğrenciye dekanlık tarafından tam zamanlı görevli öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri arasından bir danışman görevlendirilir.

Danışman öğrenimi boyunca öğrenciyi izler. Zorunlu olmadıkça, öğrencinin danışmanı değiştirilmez.

Danışmanın aşağıda tanımlanan durumlarda yerine dekanlık tarafından bir danışman atanır, öğrencinin dosyası ve bilgileri yeni danışmana aktarılır;

A. Danışmanın 3 aydan daha uzun süreli fakültedeki görevinden uzak kalması durumunda,
B. Danışmanın emekli olması, vefatı veya herhangi bir nedenle kurumdan ayrılması durumunda,
C. Danışman veya öğrencinin gerekçeli talebi olması durumunda.

Erasmus veya diğer işbirliği protokolleri kapsamında değişim öğrencisi olarak Üniversiteye gelen öğrencilerin danışmanlıkları Üniversitenin Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğü ile işbirliği içerisinde fakülte Ulusal/Uluslararası Hareketlilik Koordinatörü tarafından yürütülür.

Danışman aşağıda sıralanan görevleri yerine getirmek üzere; danışmanı olduğu öğrenci ile her yarıyıl en az iki kez iletişim kurar.

a. Öğrencinin üniversite yaşamı boyunca yer alacağı tüm eğitim-öğretim süreçleri hakkında danışmanlık yapar. 
b. Öğrenciye üniversite yaşamına uyum, karşılaşılan sorunların çözümü konusunda yardımcı olur. 
c. Öğrencinin akademik başarılarını, eğitim programındaki derslere devamlılığını ve mezun olabilmesi için yapması gerekenleri yerine getirip getirmediğini kontrol eder, gelişimini izler, süreci öğrenci ile birlikte değerlendirir ve öğrenciye geri bildirim verir.
d. Öğrenciye mesleki gelişim konularında bilgilendirme ve rehberlik yapar. 
e. Öğrencinin geliştirmesi gereken yönler konusunda önerilerde bulunur.
f. Akademik ve sosyal gelişiminde duraklama /gerileme izlenen öğrencinin sorunları hakkında bilgi edinir ve gereklilik halinde destek verebilecek merkezlere yönlendirir.
g. Öğrencinin portfolyosunu her yarıyıl en az iki kez öğrenci ile birlikte değerlendirir ve geri bildirim verir.
h. Öğretim, sınav ve disiplin yönetmelikleri ile ilgili en güncel yönetmelik ve esasları bilir ve takip eder. 
i. Öğrenciyi gereksinim duyduğunda; hareketlilik (Erasmus, Farabi vb) programları, lisansüstü eğitim, Tıpta Uzmanlık Sınavı (TUS), yurt dışı olanakları ve zorunlu hizmet hakkında bilgilendirir.

Danışmanın görüş ve geri bildirimleri öneri niteliğindedir. Öğrencinin eğitim-öğretim süreçlerine dair yapacağı tercih ve uygulamalar kendi sorumluluğundadır.

Öğrencilerin eğitim programının ilk beş yılında kuramsal eğitim etkinliklerinin en az %70’ine, uygulamalı eğitim etkinliklerinin %80’ine katılması, ön hekimlik dönemindeki etkinliklerin %90’ına katılması gerekir.

Öğrencilerin devam durumları Üniversite genelinde belirlenen kurallara uygun olarak izlenir. Sağlık raporu ve disiplin cezası ile uzaklaştırma dahil hangi gerekçeyle olursa olsun bir derse; ilgili mevzuat ve Senato kararları çerçevesinde devam yükümlülüğünü yerine getirmeyen öğrenci devamsız notu alır.

Ayrıntılı bilgi İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ'nde bulunmaktadır.

OASIS; modüler bir yönetim sistemine sahip, tüm bölümlerin yönetimlerinin kendi içerisinde yapmasına olanak veren ve bu yapıların birleşerek sistemin ana hatlarını oluşturduğu modüler bir Öğrenci Bilgi Sistemidir.

OASIS (Organizational & Administrative Student Information System), öğrenci bilgi sistemi anlayışına yeni yaklaşımlar getirmektedir. Tamamen Web tabanlı oluşturulan sistemde, ders kayıtları, not girişleri, transkript alma vb. gibi işlemlerin yanı sıra, SMS ile bilgilendirme (not, devam sorgulama), Mobil Cihazlardan ve Cep telefonlarından da erişim gibi yenilikçi yaklaşımlar da yer almaktadır.

Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğü tarafından yürütülen ve 2007 Şubat ayında başlayan proje, 2008 Eylül ayında tamamlanıp devreye girmiştir. Şu ana kadar OASIS’in kullanıcı giriş işlemleri tamamlanmış (halen okumakta olan tüm aktif öğrencilerimiz ve , akademik birimlerin ve öğrenci işlerinin yetkileri tanımlanmış durumdadır. Altyapısı kurulan sistemde, güvenlik mekanizmaları oluşturulmuş ve kademeli olarak devreye girmiştir.

Ayrıntılı bilgi http://ybs.ieu.edu.tr/tr/oasis adresinde bulunmaktadır.

Her öğrenci, akademik takvimde belirtilen tarihler arasında kaydını yenilemekle yükümlüdür.

Öğrencinin kayıt yenilemesinin yapılabilmesi için kayıt yenilemek istediği yarıyıl dahil, varsa geriye yönelik ödeme yükümlülüklerinin tamamının yerine getirilmiş olması zorunludur. Bu koşulu yerine getirmemiş öğrencilerin yarıyıl kayıt yenileme işlemleri yapılmaz. Bu öğrenciler, öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Belirtilen sürelerde kaydını yenilemeyen öğrencilerin kayıtları askıya alınır. Kaydını yenilemeyenler, o yarıyılda derslere ve sınavlara giremezler; öğrencilik haklarından yararlanamazlar.

Öğrencinin kayıt yenilemediği yarıyıl, 2547 sayılı Kanunda belirtilen azami öğrenim süresinden sayılır.

Kaydı askıya alınmış öğrenciler kayda geldikleri akademik yıl geçerli olan öğrenim ücretini ödemek koşulu ile öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilirler ve ancak kayıtlı oldukları yarıyıllarda öğrencilik haklarından yararlanabilirler.

"ÖNLİSANS VE LİSANS PROGRAMLARI BURS YÖNERGESİ" aşağıdaki adreste bulunmaktadır ;
http://www.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/75

Bu yönerge hükümlerine göre;

Burslardan yararlanma süresi Yabancı Dil Hazırlık Programı'nda azami 1 yıl; ön lisans ve lisans programlarında normal öğrenim süresi kadardır. Burslar, bu sürenin sonuna kadar kesilmez. Haklı ve geçerli mazeretlerine istinaden her hangi bir dönemde kayıtlarını donduran öğrencilerin kayıt dondurdukları süreler azami bursluluk süresine ilave edilir.

Ailesinin Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK)  güvencesi bulunan tüm öğrencilerimiz, 25 yaşını doldurana kadar, sosyal güvenlik kurumuna bağlı tüm sağlık kuruluşlarından doğrudan sağlık hizmeti alabilirler. Güvencesi bulunmayan öğrencilerimizin aynı kuruma başvurarak sigortalanmaları ya da özel sigorta yaptırmaları gerekmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, Göç İdaresi Başkanlığından alacakları evraklar ile SGK’na başvurarak sağlık sigortalarını yaptırdıkları takdirde sosyal güvenlik kurumuna bağlı tüm sağlık kuruluşlarından doğrudan sağlık hizmeti alabilirler.

YÖK’ün belirlediği esaslar dikkate alınarak Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir mazereti sebebiyle sınavına girmeyen öğrencilere mazeret sınavı hakkı verilir.

Mazeretlerle ilgili başvuru; mazeretinin bitim tarihinden itibaren en geç üç iş günü içinde Fakülteye yapılır. Öğrencilerin mazeret durumları, Fakülte Yönetim Kurulunda ilgili mevzuat ve Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde değerlendirilir.

Disiplin cezası nedeniyle alınan okuldan uzaklaştırma cezası süreleri ile sağlık raporlarının kapsadığı süreler içinde öğrenciler devamsız sayılırlar ve bu süre içinde eğitim etkinliklerine ve sınavlara giremezler.

Rapor süresi bitmeden sunumlara, oturumlara, uygulamalara ve/veya sınavlara girebilmesi için öğrencinin sağlık durumunun düzeldiğini yeni bir sağlık raporu ile belgelendirmesi gerekir.

Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen bir mazeret nedeni ile açılan sınava girememiş olan bir öğrenci için yeni bir mazeret sınavı açılmaz.

Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen bir mazereti olmaksızın sınava girmeyen öğrenci o sınav hakkını kullanmış sayılır.

Öğrenci Belge Talepleri; OASIS-Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden yapılmaktadır.

A. ÖĞRENCİ BELGESİ
Öğrenci Belgesi, üniversitemize kayıtlı ve öğrencilik haklarından yararlanan öğrencilerin üniversitemizde öğrenci olduklarını gösteren belgedir.
Standart formattaki öğrenci belgesi İngilizce ve Türkçe içeriklidir.
Belgede her hangi bir açıklama yapılması isteniyorsa başvuru formu üzerinde belirtilmelidir.

B. TRANSKRİPT (BAŞARI DURUM BELGESİ)
Öğrencilerin, öğrenimleri süresince almış oldukları dersleri, notları, kredileri ve ağırlıklı not ortalamalarını yarıyıl bazında gösteren belgedir. İstenildiğinde Türkçe olarak da düzenlenebilir.

C. GRADE CARD (Hazırlık Sınıfı öğrencileri için yıl içi başarı durum belgesi)
Hazırlık sınıfı öğrencilerinin hazırlık sınıfı süresince almış oldukları derslerin notlarını, devam durumunu, not ortalamasını gösteren belgedir. Belge İngilizcedir.

D. ASKERLİK BELGESİ
Üniversitemizde tüm lisans ve Meslek Yüksekokulu programlarında öğrenim gören erkek öğrencilerin askerlik tehir işlemleri, başvurularına gerek olmaksızın doğrudan Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.Askerlikle ilgili olarak yoklama çağrısı alan erkek öğrencilerimize ihtiyaçları halinde Üniversitemiz tarafından ilgili Askerlik Şubesi Başkanlığı’na gönderilen “EK-C2 ÖĞRENCİ DURUM BELGESİ”nin tasdikli bir fotokopisi verilmektedir.

E. HAZIRLIK SINIFI BAŞARI BELGESİ
Üniversitemizde hangi akademik yılda İngilizce hazırlık sınıfında öğrenim gördüğünü ve başarısını belirten belgedir.İstenirse İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanabilmektedir.

F. DİSİPLİN BELGESİ
Öğrencinin üniversitemizde öğrenim gördüğü süre içerisinde disiplin durumunu gösteren belgedir.
İstenirse İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanabilmektedir.

G. ÜNİVERSİTENİN EĞİTİM ÖĞRETİM DİLİNİ BELİRTEN BELGE
Üniversitenin eğitim dilinin “İngilizce” olduğunu gösterir nitelikteki belgedir.
İstenirse İngilizce ve Türkçe olarak hazırlanabilmektedir.

H. ŞEREF/YÜKSEK ŞEREF BELGESİ
Dönem sonu not ortalaması 3,00-3,49 olanlar “Dönem Şeref Öğrencisi”, 3,50-4,00 arasında olanlar “Dönem Yüksek Şeref Öğrencisi” sayılırlar. Bu öğrencilerin listesi Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından ilan edilir. Listede yer alan öğrenciler, taleplerini OASIS sistemindeki “Belge Talepleri” menüsünden yapmak suretiyle belgelerini alabilmektedirler.(*)

(*)Anadalında ilgili dönemde öngörülen ders yükünden eksik ders alan, İlgili dönemde başarısız dersi bulunan, eksik ders yükünü Sertifika, Yan Dal, Çift Anadal dersleri ile tamamlayamayan her hangi bir disiplin cezası alan öğrenciler “Şeref /Yüksek Şeref öğrencisi” olamazlar.

Kimlik kartının kaybı halinde yapılması gerekenler;

1. Üniversite kampusu içinde kartınızı kaybettiğinizde;
Üniversitenin Güvenlik birimi ve Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurarak bulunup bulunmadığını kontrol ediniz.

2. Kayıp kartın bulunamaması halinde:
Kartınızın başkaları tarafından kullanımını önlemek için öncelikle üniversitenin mail adresini kullanarak helpdesk@ieu.edu.tr (Bilgi İşlem Müdürlüğü) adresine mail ile bildiriniz.

Akıllı Kart Talep Formu ile Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne başvurunuz.

İlgili banka hesabına kart bedelini ödediğinizi gösteren dekont (25 TL-Akbank İzmir Ticari Şube (Şube Kodu: 836) / IBAN TR34 0004 6008 3688 8000 087223) (Dekont üzerine mutlaka öğrenci numarası ve ad-soyad yazdırılacaktır)

Temel Tıp Bilimleri Ön Lisans Diploması: Tıp öğrenimini tamamlayamayanlara; 18/3/1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan "Lisans Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik" esaslarına göre ön lisans diploması verilir.

Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri, 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.

Ayrıntılı bilgi http://oim.ieu.edu.tr/tr/bylaws/type/read/id/13 adresinde bulunmaktadır.

Öğrencilerin tekrar Üniversiteye dönmek üzere; haklı ve geçerli olabilecek bir mazeretleri nedeniyle Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kayıtları dondurulabilir. Öğrenciler, YÖK tarafından belirlenen haklı ve geçerli mazeretlerine istinaden, belgelemek koşulu ile sağlık, ekonomik, ailevi, askerlik, kişisel, akademik, yurt dışında eğitim, beklenmedik zorunlu olaylar ve benzeri nedenlerle kayıt dondurmak için başvurabilirler.

Öğrencilerin kayıtları yabancı dil hazırlık sınıfında en fazla iki yarıyıl, Fakültede altı yarıyıl dondurulabilir. Zorunlu hallerde Üniversite Yönetim Kurulu kararı ile bu süreler aşılabilir. Kayıt dondurulan süreler azami öğrenim süresinden sayılmaz.

Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler, kayıt dondurmaya ilişkin belgeleri de ekleyerek bir dilekçe ile en geç derslerin başlamasını takip eden iki hafta içinde Dekanlığa başvururlar.

Mücbir sebepler dışında bu süreler bittikten sonra yapılan başvurular işleme konulmaz.

Kayıt dondurma talebinin işleme koyulabilmesi için ilgili yarıyıla ilişkin öğrenim ücreti ile diğer yükümlülüklerin yerine getirilmiş olması gerekir. Yapılmış olan ödeme kayıt dondurma halinde öğrencinin eğitime başladığı ilk yarıyıl ücretine mahsup edilir.

Kayıt donduran öğrenciler, kayıt dondurma süresinin bitiminde normal yarıyıl kayıtlarını yaptırarak öğrenimlerine devam ederler. Ancak, sağlık mazereti ile kayıt dondurmuş öğrenciler; eğitime başlayacakları dönemden önceki iki hafta içerisinde, öğrenimlerine devam edecek durumda olduklarını ilgili uzman hekimden alacakları sağlık raporu ile ispatlamak zorundadır.

Akademik takvim Senato tarafından belirlenir ve duyurulur. Akademik takvime buradan ulaşılabilir.

SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.