TIP FAKÜLTESİ
Tıp
SBM 101 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tıbbın Bilimsel Temelleri I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SBM 101
|
Güz
|
12
|
4
|
14
|
16
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; insanın yaşadığı çevre ve gezegen ile ilişkilerini kavramaları, hekimlik mesleği ile tanışmaları, hekimin sorumlulukları, mesleki değerler, etik, profesyonellik kavramlarına başlangıç yapmaları, beceri eğitiminin temellerini atmaları, sağlığı korumak ve geliştirmek bilincini kazanmaları, insan sağlığını etkileyen etmenler konusunda farkındalık sağlamaları ve bireyin sağlıklı yaşam davranışlarını anlamaları amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin; ölçme kavramı ve tıbbi terminoloji ile tanışmaları, insan vücudunun yapısal organizasyonu, insan vücudunu oluşturan temel yapıtaşları ve bunların özellikleri, hücrenin yapısı, hücre döngüsü, hücrenin diğer hücreler ve çevre ile etkileşimlerinin mekanizmaları ve metabolizmanın temellerini kavramaları, doku oluşumu, erken embriyonik gelişim dönemleri ve kalıtımın özelliklerini öğrenmeleri de amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sağlık; biyolojik, psikolojik ve sosyal komponentleri olan bir olgudur; bu nedenle sağlığı yönetecek olan bir hekimin bireyi biyopsikososyal bir bütün olarak görmesi, birey ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi fark etmesi gerekmektedir. Bu hedefin gerçekleştirilebilmesi, hekimlerin hizmet edecekleri toplumu ve insanın biyolojik yapısını yakından tanıması ile mümkündür. Bu derste öğrencilerin insan vücudunun organizasyonu, temel yapıtaşları ve bunların özelliklerini, hücre biyolojisi, fizyolojisi ve dokuların oluşumu ile erken embriyonik gelişimin temel özelliklerine yönelik kavramları algılamalarını kolaylaştıracak eğitsel etkinlikler yapılacaktır. Ders, üç temel temadan oluşmaktadır. 1. Biyomedikal bilimler: Hücre/Organ/Sistem/Kavramların örüldüğü bir programdır. Temel disiplinler: anatomi, biyokimya, biyofizik, fizyoloji, histoloji ve embriyoloji, immünoloji, mikrobiyoloji, tıbbi biyoloji ve genetiktir. 2. Araştırma ve bilgi yönetimi (RIM): Eleştirel ve bilimsel düşünme komponentlerinden oluşur. 3. Laboratuvar tıbbı: Öğrencilere tıp uygulamasında gereksinim duyacakları laboratuvar tıbbının genel ilkeleri ve konularını kavratmayı amaçlayan bir programdır. Öğrenme yöntemleri: Sunumlar, küçük grup çalışmaları, probleme dayalı öğrenme (PDÖ), takıma dayalı öğrenme (TDÖ), klinik-entegre olgu tartışmaları (CIS) ve interaktif oturumlardır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akademik ve Sosyal Oryantasyon Haftası: Tıp eğitim programına genel bakış Birinci yıl birinci dönem eğitim programının tanıtımı Değerlendirme yöntemleri Değişik eğitim yöntemleri (Takım temelli eğitim ve klinikle integre eğitim) Nasıl çalışmalı ve zamanı iyi kullanmalı Laboratuvarların tanıtımı Hekimliğe ilk adımlar Risk değerlendirmesi ve laboratuvar genel kuralları E-med’e giriş Değerlerimiz ve tıp eğitimi | |
2 | Değerlerimiz ve tıp eğitimi Tıp terminolojisine giriş RIM (Araştırma ve bilgi yönetimi) tanıtımı; Etkili geri-bildirim; Eleştirel düşünmenin önemi Yaşamın biyofiziksel temeli Yaşamın biyokimyasal temeli Elektromanyetik radyasyonun (EMR) temel ilkeleri EMR’nin tıp uygulamaları Biyopsikososyal bakış açısı ile bir bütün olarak insan Laboratuvar süreçlerinin tanıtımı Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin temel ilkeleri Risk değerlendirme Blackboard testi | Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi Terminoloji, 2017, 1-412 Recep Mesut, Selman Çıkmaz, Tıbbi Terminoloji, 2017, 1-412 - Stearns and Medzhitov -Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc., 2016, Chapter 3, 87-91 -Laposata M. Laboratory Medicine 2nd Ed. McGraw Hill Access Medicine, 2014, Chapter 1, 6-7 - Biophysics-An introduction Cotteril & al); Chapter 1. VOET’s Principles of Biochemistry, Global Edition 2016, 1-23. - Biophysics-An introduction Cotteril & al); ilgili konular |
3 | İnsan vücudunun organizasyonu: Makroskobik İnsan vücudunun organizasyonu: Mikroskobik İskelet sisteminin yüzeysel anatomik yapıları Evrim kuramı ve canlıların gelişimi Etkili Öğrenme Soru-Cevap Oturumu RIM: Bilimsel düşüncenin temelleri | -Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 2-57 -Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Ed. 2015, 12-48 -Barbara Young, Geraldine O'Dowd, Phillip Woodford, Wheater's Functional Histology: A Text and Colour Atlas, FUNCTIONAL HISTOLOGY (WHEATER'S) 6th Ed. 2014, 31 - Stearns and Medzhitov, Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc., 2016, Chapter 1. 1-6 |
4 | İskelet sistemine ilişkin genel hususlar (kemikler ve eklemler) Eksenel iskeletin kemikleri ve eklemleri Ek iskeletin kemikleri ve eklemleri Karşılaştırmalı anatomi ve embriyoloji Anatomi Laboratuvarı: Eksenel iskeletin kemikleri ve eklemleri Biyomoleküllerde kimyasal bağlar ve fonksiyonel gruplar Kimyasal reaksiyon türleri Hücre kuramı, hücreye tarihsel bakış Işık ve optik Optik-Küçük grup etkinliği Yaşam ağacı ve prokaryotik ve ökaryotik hücreler Anatomi Laboratuvarı: Apendiküler iskeletin kemikleri ve eklemleri | - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 1, 1-22 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange. 2015, Chapter 2, 7-17 - Keith L. Moore, Anne M. R. Agur, Arthur F. Dalley, Clinically Oriented Anatomy 7th Ed. 2014, 71-173; 326-428; 439-501; 508-656; 670-812; 820-973; 981-1051 - Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3rd Edition. 2015, ;ilgili konular - R.Paul, L.Elder. The Miniature Guide to Critical Thinking-Concepts &Tools. pp 2-8 |
5 | Laboratuvar Tıbbı: Laboratuvar tıbbında temel kavramlar Biyofizikte kullanılan cihazlar Biyofizik-Tıbbın geleceği Ergonomi RIM: Güvenilir kaynaklara ulaşmak Mikroorganizmaların sınıflandırılması, morfoloji ve hücre yapısı Hücre büyüklükleri ve şekilleri Uygulama: Mikroskop kullanma esasları Hücre ve doku inceleme yöntemleri Uygulama: Bakteri hücre yapısı ve boyama Anatomi Laboratuvarı: İskelet Sistemi Tartışması | - Stearns and Medzhitov Evolutionary Medicine, Sinauer Assoc. 2016, Chapter 2. 79-84 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Edition. 2015, Chapter 1; 23-27. - Webster (Khlebnikova), E. Statistical Analysis in Analytical Method Validation 2013; IVT Network; http://www.ivtnetwork.com/author/eugenie-webster-khlebnikova (Erişim Tarihi) 26.11.2017) - P.C. Meier and R.E. Zünd. Statistical Methods in Analytical Chemistry, 2nd ed. John Wiley & Sons, New York, 2000. - Laposata. Web center of social research methods/ relability and validity (http://www.socialresearchmethods.net/kb/relandval.php) - Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013, Chapter 3, 44-54, Chapter 10, 165-172 Ryan and Ray Sherris Medical Microbiology, 2014, Chapter 1 4-5 - Levinson Review of Medical Microbiology and Immunology 13th Ed. 2014, Chapter 1, 2 4-13, - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed., 2016, 11-21 - Ryan and Ray, Sherris Medical Microbiology, 2014, Chapter 1, 6-12 |
6 | Elementlerin ve moleküllerin etkileşimi Çözeltiler ve tamponlar Biyofizik ve termodinamik Yaşamın temel yapı taşları: makromoleküller RİM: Nümerik veriler- Veri özetleme ve tablo şeklinde sunumu Uygulama: Çözelti hazırlama ve spektrofotometri | - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapter 2, 7-17 - Lieberman M, Peet A. Marks' essentials of medical biochemistry :a clinical approach / 2015 : Second edition. Chapters 3 and 4, 31-59 - Biophysics, AnI Introduction. R.M.J. Cotterill, John Wiley & Sons Ltd. 2nd edition, West Sussex. - Dawson B. and Trapp R.G. Basic and Clinical Biostatistics, 4e. Lange, 2004, Chapter 3, Chapter 4. - Lecture Notes: Epidemiology, Evidence-based Medicine and Public Health, 6th Ed, Chapter 2, p11-19 - Primer of biostatistics 7th Ed. Chapter 2, p7-26. |
7 | Aminoasitler: Proteinlerin yapıtaşları Aminoasitlerin tepkimeleri - peptidler Proteinlerde yapı düzeyleri ve yapı-fonksiyon ilişkisi Proteopedia-3-D - protein modelleme RİM: Literatür tarama-II Uygulama: Monomerlerden makromoleküllere (Modelleme) Bölmelendirilmiş bir sistem olarak yaşam Hücre metabolizmasına giriş Hücre – Dışı Matris Biyokimyası Hücre membranının organizasyonu Takıma dayalı öğrenme- (Hücre biyokimyası) Danışmanlar ile görüşme | - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapters 3, 4, 5, 14 and 15, 17-48, 85-86, 132-151 - Lieberman M, Peet A. Marks' essentials of medical biochemistry :a clinical approach / 2015 : Second edition. Chapters 3 and 4, 31-59 - VOET’S Principles of Biochemistry, Gobal Edition, 448-449 |
8 | Biyolojik membran yapılarına ve transportuna genel bakış Madde taşınımı: Pasif ve aktif transport Hücreye genel bakış: Sitozol ve organeller Hücre ince yapısı Enzimler: Genel özellikleri, kofaktörler, koenzimler, enzim katalizi ve etkileyen faktörler, enzimlerin düzenlenmesi Hücre iskeleti organizasyonu RİM: Literatür tarama ve güvenilir kaynaklara ulaşma uygulaması Ko-enzimler, kofaktörler ve izoenzimler Enzimlerin inhibisyonu ve aktivasyonu Enzimlerin Düzenlenmesi Uygulama: Katalaz enzim aktivitesi Uygulama: Membran ve proteinler (Modelleme) Olgu tartışması/ Problem çözümü (Enzimler) | - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed, 2016, 23-26; 26-36 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapters 7, 8, 9 , 57-93, Chapter 48, 589-601 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 10, 11, 12; 565-611; 641-649 |
9 | Nükleus, nükleolus Nükleotidler’den nükleik asitlere İnsan genomuna genel bakış Genetik bilgi akışı – DNA’dan protein sentezi - Santral dogma Uygulama: Genomik DNA izolasyonu Replikasyon, transkripsiyon, translasyon, Gen ifadelenmesi : epigenetik bakış Gen ifadelenmesi ve düzenlemeler RİM: Nümerik veriler-Verilerin özetlenmesi ve tabvlo/grafik ile gösterimi-II TBL (Takım temelli öğrenme) (Hücre-1) Tartışma Ara Sınav- 2 | - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 26-35; 36-44; 54-55 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. 2015, Chapters 32 and 34, 323-331, 343-354 Jawetz Melnick & Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013, Chapter 7, 101-122 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 4, 5, 6, 12; 175-216; 237-265; 299-362; 649-694 - Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Edition. Nussbaum, McInnes, Willard, 2016. Chapter 2, 3; 3-11; 21-41 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 2, 13-22 |
10 | ARA SINAV- 2 Hücre içi kompartman: Endoplazmik retikulum Golgi yapısı ve işlevi - Post-translasyonal modifikasyonlar Lizozom, peroksizom, proteozom, inklüzyon yapıları ve işlevleri Hücre zarından hücre içine ve Trans-Golgi ağından hücre dışına taşınım Uygulama: PCR ve jel elektroforezi-I Mitokondri yapı ve işlevleri Glikoliz: Hücre sitoplazmasının bir metabolik yolağı Krebs siklusu Oksidatif fosforilasyon Hücre sinyal iletimi-I Hücre sinyal iletimi-II Laboratuvar Tıbbı: Laboratuvar Tıbbında kesinlik ve doğruluk Uygulama: PCR ve jel elektroforezi-II | - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 36-44; 55-69 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange, 2015, Chapters 16,17, and 18, 151-177 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 10, 13, 14, 15, 16, 17; 590-593; 695-752; 753-758; 813-880; 889-960; 963- 977. -Jawetz Melnick&Adelbergs Medical Microbiology, 26/E. Geo. Brooks, 2013 Chapter 6, 77-99 -Skloot R, The Immortal Life of Henrietta Lacks, 2011 |
11 | Membran potansiyeli Hücre sinyal iletimi-III Aksiyon potansiyelinin yayılışı, uyarılma ve uyarılabilen dokular Hücre sinyal iletimi: Klinik-entegre olgu tartışma oturumu Hücre döngüsü ve kontrol mekanizmaları Hücre bölünmesi (mitoz ve mayoz bölünmeler) Uygulama: Aksiyon potansiyeli Hücre ölüm mekanizmaları ve apoptoz Hücre farklılaşması Genetik varyasyon: Polimorfizm ve mutasyonlar Kalıtım örüntüleri Uygulama: Hücre bölünmesi | - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 100-104; 105-149 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed. 2015, 3-10 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange, 2015, Chapter 48, 589-608 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 17, 18, 19; 978-1020; 1021-1034; 1035-1056 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 3; 38-41 - R. Paul, L. Elder. The Miniature Guide to Scientific Thinking. Pg. 14-16 |
12 | Pedigri: Temeller Populasyon genetiği Populasyon genetiği-Olgu çalışması Kromozom nomenklatür ve sitogenetik Uygulama: Kalıtım örüntüleri Uygulama: Pedigri oluşturma- Mendel ve Mendel-dışı kalıtım Uygulama: Sitogenetik (Metafaz analizi) Doku tipleri: Dört temel dokunun genel yapısal özellikleri Epitel doku tipleri Epitel dokuda hücrelerarası bağlantılar Hücre yüzeyi özelleşmesi Sekretuar epitel (seröz ve müköz sekretuar hücreler) Uygulama: Epitel doku tipleri Uygulama: Hücre kültürü | -- Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 99; 457-485 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed, 2015, 126-139 - Nussbaum, McInnes, Willard, Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Ed. 2016. Chapter 4, 5, 7, 9, 14; 43-57; 57-75; 107-128; 155-163; 283-287. - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 2, 3, 7, 8, 9, 16; 22-29;31-53; 109-129; 129-142; 143-154; 249-263. Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, 100-104; 105-149 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed. 2015, 3-10 - Kim E. Barrett, Medical Physiology Ganong. 2012 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 3; 38-41 |
13 | ARA SINAV -3 Bağ dokusu organizasyonu Bağ dokusu türleri Bağ dokusuna moleküler bakış Bağdokusu ve hücrelerinin yapıları Uygulama: Bağ doku çeşitleri Kıkırdak dokusunun yapısı Kemik dokusunun yapısı Kemik dokusu ve ossifikasyon Kas dokusu yapısı ve kas türleri Sinir dokusu-genel yapısal ve işlevsel özellikleri Uygulama: Kıkırdak ve kemik doku çeşitleri Uygulama: Moleküler biyofizik | - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, Chapter 6,7,8,11,12 156-174; 194-203; 214-239; 314-340; 356-389 - Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed. Lange, 2015, Chapter 48, 589-608 |
14 | Gametogenez: Spermatogenez Gametogenez: Oogenez RİM: Tartışma oturumu Ovülasyon ve menstrüel döngü Fertilizasyondan implantasyona Bilaminer germ diski Uygulama: Kas ve sinir dokuları Uygulama: Bakteri çoğalma eğrisi | - Michael H. Ross, Wojciech Pawlina, Histology: A Text and Atlas, with Correlated Cell and Molecular Biology, 6th Ed. 2016, Chapter 22, 23, 797; 834. - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 11-38; 39-49; 51-59 - Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Molecular Biology of the Cell, 6th Ed. 2015, Chapter 22, 1217-1247. |
15 | Gastrulasyon: Trilaminer germ diski Embriyonik dönem Teratojenler Fetal dönem Embriyo dışı zarlar Tıpta genetiğin tarihçesi ve etkisi Rekombinant DNA teknolojileri Uygulama: Ovülasyon-Fertilizasyon- Embriyo İmplantasyonu | - Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Ed. 2016, 99; 457-485 -T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed, 2015, 126-139 - Nussbaum, McInnes, Willard, Thompson & Thompson Genetics in Medicine, 8th Ed. 2016. Chapter 4, 5, 7, 9, 14; 43-57; 57-75; 107-128; 155-163; 283-287 - Peter Turnpenny, Sian Ellard, Emery’s Elements of Medical Genetics, 14th Ed. 2012, Chapter 2, 3, 7, 8, 9, 16; 22-29;31-53; 109-129; 129-142; 143-154; 249-263 - T.W.Sadler, Langman’s Medical Embriyology, 13th Ed, 2015, 126-139 |
16 | Klinik-entegre olgu tartışmaları (CIS) Genel tartışma İş yükü değerlendirmesi (Bologna ve geri-bildirim) ARA SINAV -4 |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
4
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
12
|
192
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
5
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
10
|
10
|
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
4
|
20
|
80
|
Final Sınavı |
1
|
38
|
38
|
Toplam |
480
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
2 | Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır. |
X | ||||
3 | Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
4 | Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
5 | Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir. |
X | ||||
6 | Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir. |
|||||
7 | Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular. |
X | ||||
8 | Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. |
|||||
9 | Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
X | ||||
10 | Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
X | ||||
11 | Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir. |
X | ||||
12 | Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur. |
|||||
13 | Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir. |
|||||
14 | Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar. |
|||||
15 | İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar. |
X | ||||
16 | Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar. |
|||||
17 | Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur. |
X | ||||
18 | Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır. |
X | ||||
19 | Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir. |
X | ||||
20 | Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prag’dan İzmir Ekonomi’ye Önemli Konuk
Avrupa’nın en iyi yükseköğretim kurumları arasında yer alan Prag Charles Üniversitesi’nin Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü Başkanı, Önceki Dönem Rektörü Prof.
14 Mart Tıp Bayramı Kutlaması
14 Mart Tıp Bayramını öğrencilerimiz ile birlikte Atamızın anıtına çelenk koyarak ve Tıbbiyeli Hikmet heykelini ziyaret ederek kutladık.
Asya Kıtasında ‘İzmir Ekonomi’ İmzası
Yenilikçi, öğrenci merkezli ve teknoloji temelli eğitim programıyla nitelikli genç hekimleri ülkemize kazandıran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, başarısını uluslararası alanda
Merhum Profesöre 'Kalıcı' Vefa
Kanser nedeniyle yaklaşık bir yıl önce yaşamını yitiren tıp dünyasının sevilen isimlerinden Prof. Dr. İbrahim Akel, meslektaşları tarafından unutulmadı.
İzmir Ekonomi’den Avrupa’nın Zirvesine
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 130 üniversiteden yaklaşık 50 bin öğrencinin üye olduğu, merkezi Belçika’da bulunan Avrupa Tıp
Geleceğin Hekimlerinden ‘Tıbbiyeli Yemini’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 48 öğrenci, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı
‘Sıcak Sağlık Eylem Planı’ Önerisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gönül Dinç Horasan, küresel ısınmaya bağlı olarak önümüzdeki yıllarda da yüksek sıcaklık
Bergama Asklepion’da ‘Tarihi’ Mezuniyet
Türkiye’nin sağlık alanındaki gelişime katkı sağlamak amacıyla 6 yıl önce kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını verdi.