TIP FAKÜLTESİ
Tıp
MED 330 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilimsel Yazım ve Sunum İlkeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MED 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
0
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, akademik araştırma programındaki tıp öğrencilerinin bilimsel araştırma yapmalarına, bilimsel iletişim becerilerini sözlü ve yazılı olarak geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Ders kapsamı, eğitsel etkinlikler, dersler, bireysel ve küçük grup sınıf içi etkinlikler, tartışmalar, yazma ve sunum becerilerinin akran değerlendirmesini içerecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste bilimsel iletişim türleri, yayın etiği ilkeleri, bilimsel makale yazma ve yayınlama süreçleri ile sözlü ve poster sunum ilkeleri ele alınacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı Dönem için planlar Tanışma, öğrencilerin projeleri hakkında konuşma | |
2 | Bilimsel iletişim nedir? Araştırmacılar nasıl iletişim kurar? Bilimsel iletişim türleri Makale nedir ve yayın süreci nedir? Neden yayınlıyoruz? Yazarlık ve diğer ön adımlar | - Writing Science : How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Joshua Schimel. Oxford: Oxford University Press. 2012. eBook. Ch 1-3, pg 3-26. - Scientific Papers and Presentations: Navigating Scientific Communication in Today’s World. Martha Davis. Rev. ed. Burlington, Mass: Academic Press. 2005. eBook. Ch 1-2, pg 1-20. |
3 | Bilimsel iletişimde etik Yayın etiği | Bioethics Core Curriculum Section 2: Study Materials Ethics Education Programme Version 1.0 SHS/EST/EEP/2011/PI/3 UNESCO 2011 - UNESCO. Bioethics Core Curriculum |
4 | İyi bilimsel yazı nedir? Stil ve dilbilgisi • Bilimsel yazı stili • Birinci şahıs, Üçüncü şahıs; Pasif ve aktif dil • Aşırı ifadelerden kaçınmak • Dilbilgisi • Kelimelerin yanlış kullanımından kaçınmak | - Grammar and style notes for scientific writing, Wilhelmiina H¨am¨al¨ainen, pg 1-12. - https://www.nature.com/scitable/ebooks/english-communication-for-scientists-14053993/126083980/ - Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Joshua Schimel. Oxford: Oxford University Press. 2012. eBook. Ch 12, 15 pg 112-123, 145-157. |
5 | Bilimsel makale bölümleri | - Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Joshua Schimel. Oxford: Oxford University Press. 2012. eBook. Ch 4-5, pg 26-49. |
6 | Giriş bölümü yazımı Araştırma soruları Literatür incelemesi Amaç/hedefler | - Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Joshua Schimel. Oxford: Oxford University Press. 2012. eBook. Ch 6-7, pg 50-60. |
7 | Gereç ve Yöntem yazımı Ara Sınav-1 | - Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Joshua Schimel. Oxford: Oxford University Press. 2012. eBook. Ch 7-8, pg 60-70. |
8 | Sonuç ve Tartışma yazımı Veriler nasıl etkili bir şekilde sunulur? İyi tartışmanın önemi Ödev 1 | - Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded. Joshua Schimel. Oxford: Oxford University Press. 2012. eBook. Ch 8-9, pg 70-94. |
9 | Derleme Makalesi Derleme nedir? Bileşenleri nelerdir? Araştırma ve derleme makalesi arasındaki fark nedir? Final: Bir derleme makalesi taslağının yazılması | - Gülpınar Ö, Güçlü AG. How to write a review article? Turk J Urol. 2013 Sep;39(Suppl 1):44-8. doi: 10.5152/tud.2013.054. PMID: 26328136; PMCID: PMC4548566. - https://authorservices.taylorandfrancis.com/publishing-your-research/writing-your-paper/how-to-write-review-article/ |
10 | Bilimsel bir makale nasıl değerlendirilir? Peer-review adımları Ödev 2 | - https://authorservices.wiley.com/Reviewers/journal-reviewers/how-to-perform-a-peer-review/step-by-step-guide-to-reviewing-a-manuscript.html |
11 | Başlık ve Özet yazımı | - Scientific Papers and Presentations: Navigating Scientific Communication in Today’s World. Martha Davis. Rev. ed. Burlington, Mass: Academic Press. 2005. eBook. Ch10, pg 111-115 |
12 | Kaynakça Yazımı Kaynaklar ve metin içi alıntılar Referanslar güncellenmesi Mendeley'in kullanımı | |
13 | Poster Sunumları Ara Sınav-2 | - Scientific Papers and Presentations: Navigating Scientific Communication in Today’s World. Martha Davis. Rev. ed. Burlington, Mass: Academic Press. 2005. eBook. Ch17, pg 191-204. - Shelledy DC. How to make an effective poster. Respir Care. 2004 Oct;49(10):1213-6. PMID: 15447805. - Rowe N, Ilic D. Poster presentation - a visual medium for academic and scientific meetings. Paediatr Respir Rev. 2011 Sep;12(3):208-13. doi: 10.1016/j.prrv.2011.01.011. Epub 2011 Feb 22. PMID: 21722851. - Young J, Bridgeman MB, Hermes-DeSantis ER. Presentation of scientific poster information: Lessons learned from evaluating the impact of content arrangement and use of infographics. Curr Pharm Teach Learn. 2019 Feb;11(2):204-210. doi: 10.1016/j.cptl.2018.11.011. Epub 2018 Nov 22. PMID: 30733019. |
14 | Sözlü Sunumlar Sözlü sunum için slayt tasarlama ve hazırlama Sunum değerlendirmesi | https://www.nature.com/scitable/ebooks/english-communication-for-scientists-14053993/giving-oral-presentations-14239332/ |
15 | Yayın süreci Dergi seçimi Gönderim süreci Revizyon süreci | - Scientific Papers and Presentations: Navigating Scientific Communication in Today’s World. Martha Davis. Rev. ed. Burlington, Mass: Academic Press. 2005. eBook. Ch 7-9, pg 85-110. |
16 | Sözlü Sunum Oturumu |
Ders Kitabı |
Scientific Papers and Presentations: Navigating Scientific Communication in Today’s World. Martha Davis. Rev. ed. Burlington, Mass: Academic Press. 2005. eBook. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
30
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
6
|
6
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
6
|
6
|
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
2 | Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır. |
X | ||||
3 | Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
4 | Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
|||||
5 | Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir. |
|||||
6 | Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir. |
|||||
7 | Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular. |
|||||
8 | Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. |
|||||
9 | Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
|||||
10 | Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
|||||
11 | Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir. |
|||||
12 | Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur. |
|||||
13 | Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir. |
|||||
14 | Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar. |
|||||
15 | İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar. |
|||||
16 | Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar. |
|||||
17 | Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur. |
|||||
18 | Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır. |
X | ||||
19 | Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir. |
X | ||||
20 | Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prag’dan İzmir Ekonomi’ye Önemli Konuk
Avrupa’nın en iyi yükseköğretim kurumları arasında yer alan Prag Charles Üniversitesi’nin Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü Başkanı, Önceki Dönem Rektörü Prof.
14 Mart Tıp Bayramı Kutlaması
14 Mart Tıp Bayramını öğrencilerimiz ile birlikte Atamızın anıtına çelenk koyarak ve Tıbbiyeli Hikmet heykelini ziyaret ederek kutladık.
Asya Kıtasında ‘İzmir Ekonomi’ İmzası
Yenilikçi, öğrenci merkezli ve teknoloji temelli eğitim programıyla nitelikli genç hekimleri ülkemize kazandıran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, başarısını uluslararası alanda
Merhum Profesöre 'Kalıcı' Vefa
Kanser nedeniyle yaklaşık bir yıl önce yaşamını yitiren tıp dünyasının sevilen isimlerinden Prof. Dr. İbrahim Akel, meslektaşları tarafından unutulmadı.
İzmir Ekonomi’den Avrupa’nın Zirvesine
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 130 üniversiteden yaklaşık 50 bin öğrencinin üye olduğu, merkezi Belçika’da bulunan Avrupa Tıp
Geleceğin Hekimlerinden ‘Tıbbiyeli Yemini’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 48 öğrenci, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı
‘Sıcak Sağlık Eylem Planı’ Önerisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gönül Dinç Horasan, küresel ısınmaya bağlı olarak önümüzdeki yıllarda da yüksek sıcaklık
Bergama Asklepion’da ‘Tarihi’ Mezuniyet
Türkiye’nin sağlık alanındaki gelişime katkı sağlamak amacıyla 6 yıl önce kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını verdi.