
Tıp Fakültesi
MED 280 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarında Nicel Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MED 280
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin toplumsal cinsiyet kavramını ve buna dayalı sorunları açıklamaları; toplumsal cinsiyet alanında küçük ölçekli bir anket çalışması yürüterek nicel araştırma yöntemleri konusunda yeterlilik kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında toplumsal cinsiyet kavramı ve buna dayalı sorunlar ele alınır, öğrenciler küçük ölçekli bir anket çalışması yürütürler, veri analizini gerçekleştirerek araştırma raporu hazırlarlar. Bu amaçla derste araştırma amacının belirlenmesi, kaynak tarama, literatür özetleme, anket hazırlama, örnek seçimi, veri toplama, veri analizi ve raporlama konusunda teorik ve uygulama dersleri yer almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı Toplumsal cinsiyet çalışmalarına giriş | European Institute for Gender Equality: Gender mainstreaming website (https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/what-is-gender-mainstreaming) |
2 | Küresel ve Ulusal düzeyde toplumsal cinsiyete dayalı sorunlara bakış | European Institute for Gender Equality: Gender mainstreaming website (https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/what-is-gender-mainstreaming) World Economic Forum. Global Gender Gap Report 2021 https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf UNITED NATIONS DEVELOPMENT PROGRAMME Human Development report 2020. http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr2020.pdf |
3 | Araştırma sorusu ve amaçlarının belirlenmesi Literatür tarama | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology. in Basic Epidemiology, p77-87, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1 |
4 | Literatür özetleme | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology. in Basic Epidemiology, p77-87, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1 |
5 | Örnek seçimi | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology, (p77-87). Chapter 3 Potential errors in epidemiological studies (p51-54). in Basic Epidemiologysecond edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1 |
6 | Anket oluşturma | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology, (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid |
7 | Veri temizliği | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid |
8 | Veri analizi (tanımlayıcı veriler) | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (63-68) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/ |
9 | Veri analizi (analitik sonuçlar) | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (69-74) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/ |
10 | Veri analizi (analitik sonuçlar) | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (69-74) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/ |
11 | Veri analizi (analitik sonuçlar) | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (69-74) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/ |
12 | Araştırma raporu yazılması | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid |
13 | Araştırma raporu yazılması | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid |
14 | Araştırma raporu yazılması | R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | European Institute for Gender Equality: Gender mainstreaming website (https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/what-is-gender-mainstreaming)
World Economic Forum. Global Gender Gap Report 2021 https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf
UNITED NATIONS DEVELOPMENT PROGRAMME Human Development report 2020. http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr2020.pdf
R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology, (p77-87). Chapter 3 Potential errors in epidemiological studies (p51-54). in Basic Epidemiologysecond edition. ISBN 92 4 154707 3
http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1
statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | CDC. Principles of Epidemiology in Public Health Practice, Third Edition An Introduction to Applied Epidemiology and Biostatistics
https://www.cdc.gov/csels/dsepd/ss1978/index.html |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
25
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
7
|
7
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir |
|||||
2 | Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir. |
|||||
3 | Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir. |
|||||
4 | Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır. |
|||||
5 | Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar. |
|||||
6 | Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar. |
|||||
7 | Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
|||||
8 | Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
9 | Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır. |
X | ||||
10 | Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular. |
|||||
11 | Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
|||||
12 | Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler. |
|||||
13 | Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır. Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Avrupalı tıp öğrencilerine İzmirli direktör
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 30 ülkeden 130 üniversitenin yer aldığı, merkezi Belçika’da olan Avrupa Tıp Öğrencileri Birliği’nde

Hekimliğe ilk adım
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde eğitime başlayan öğrenciler, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı attı.

64 öğrenciye ‘uygulamalı’ klinik eğitim
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi dördüncü sınıf öğrencileri, İEÜ Medical Park Hastanesi’nde yeni akademik yıla ‘merhaba’ dedi.

Genetiğin şifresini çözecek proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Bilçağ Akgün, birçok hastalığın tanı ve tedavisinde kullanılan genetik testleri kolayca yorumlayan bir

İEÜ’lü profesör ‘Alzheimer’ çalışmalarına yön verecek
Son 10 yılda dünya genelinde görülme sıklığı giderek artan ve ülkemizde de vaka sayısı yaklaşık 400 bin olduğu tahmin edilen Alzheimer hastalığına

68 öğrenciden hekimliğe ilk adım
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 68 öğrenci, pandemi nedeniyle online yapılan törende beyaz önlüklerini giyip “Tıbbiyeli Yemini”

KLİNİK EĞİTİMDE YENİLİKLER VE İLKLER
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) tarafından aday öğrencileri bölümler hakkında bilgilendirmek amacıyla yapılan

'DEV' İŞ BİRLİĞİ
Ege’nin ilk vakıf üniversitesi olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve bölgenin en büyük özel sağlık kuruluşu Medical Park İzmir Hastanesi, ülkemizin ihtiyaç