Bizi takip edin
|
EN

MED 280 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Toplumsal Cinsiyet ve Nicel Araştırmalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MED 280
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin toplumsal cinsiyet kavramını ve buna dayalı sorunları açıklamaları; toplumsal cinsiyet alanında küçük ölçekli bir anket çalışması yürüterek nicel araştırma yöntemleri konusunda yeterlilik kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1- Toplumsal cinsiyet kavramını açıklayabilecektir.
  • 2- Toplumsal cinsiyet temelli sorunları listeleyebilecektir.
  • 3- Toplumsal cinsiyet alanında bir konuda literatür taraması ve özetlemesi, örnek grubu seçimi, anket formu oluşturulması basamaklarını yaparak bir araştırmaprojesi tasarlayabilecektir.
  • 4- Araştırmanın verisini toplayıp, analiz edebilecektir.
  • 5- Araştırmanın raporunu yazabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında toplumsal cinsiyet kavramı ve buna dayalı sorunlar ele alınır, öğrenciler küçük ölçekli bir anket çalışması yürütürler, veri analizini gerçekleştirerek araştırma raporu hazırlarlar. Bu amaçla derste araştırma amacının belirlenmesi, kaynak tarama, literatür özetleme, anket hazırlama, örnek seçimi, veri toplama, veri analizi ve raporlama konusunda teorik ve uygulama dersleri yer almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Toplumsal cinsiyet çalışmalarına giriş European Institute for Gender Equality: Gender mainstreaming website (https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/what-is-gender-mainstreaming)
2 Küresel ve Ulusal düzeyde toplumsal cinsiyete dayalı sorunlara bakış European Institute for Gender Equality: Gender mainstreaming website (https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/what-is-gender-mainstreaming) World Economic Forum. Global Gender Gap Report 2021 https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf UNITED NATIONS DEVELOPMENT PROGRAMME Human Development report 2020. http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr2020.pdf
3 Araştırma sorusu ve amaçlarının belirlenmesi Literatür tarama R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology. in Basic Epidemiology, p77-87, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1
4 Literatür özetleme R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology. in Basic Epidemiology, p77-87, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1
5 Örnek seçimi R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology, (p77-87). Chapter 3 Potential errors in epidemiological studies (p51-54). in Basic Epidemiologysecond edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1
6 Anket oluşturma R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology, (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid
7 Veri temizliği R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid
8 Veri analizi (tanımlayıcı veriler) R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (63-68) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/
9 Veri analizi (analitik sonuçlar) R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (69-74) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/
10 Veri analizi (analitik sonuçlar) R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (69-74) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/
11 Veri analizi (analitik sonuçlar) R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 4 B a s i c b i o s t a t i s t i c s : c o n c e p t s a n d t o o l s (69-74) in Basic Epidemiology second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid statistics how to https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/
12 Araştırma raporu yazılması R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid
13 Araştırma raporu yazılması R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid
14 Araştırma raporu yazılması R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology (p77-87). in Basic Epidemiology, second edition. ISBN 92 4 154707 3 http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

European Institute for Gender Equality: Gender mainstreaming website (https://eige.europa.eu/gender-mainstreaming/what-is-gender-mainstreaming)

 

 

World Economic Forum. Global Gender Gap Report 2021

https://www3.weforum.org/docs/WEF_GGGR_2021.pdf

 

UNITED NATIONS DEVELOPMENT PROGRAMME

Human Development report 2020. http://hdr.undp.org/sites/default/files/hdr2020.pdf

 

R Bonita, R Beaglehole, T Kjellström (2009). Chapter 11 First steps in practical epidemiology, (p77-87). Chapter 3 Potential errors in epidemiological studies (p51-54). in Basic Epidemiologysecond edition. ISBN 92 4 154707 3

 

http://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/43541/9241547073_eng.pdf;jsessionid=35F9A79C7F6C0DC6E6BA3C058F585444?sequence=1

 

statistics how to

https://www.statisticshowto.com/probability-and-statistics/spss-tutorial-beginners/

Önerilen Okumalar/Materyaller

CDC. Principles of Epidemiology in Public Health Practice, Third Edition

An Introduction to Applied Epidemiology and Biostatistics

 

https://www.cdc.gov/csels/dsepd/ss1978/index.html

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
25
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
7
7
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

X
9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

X
14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.