
Tıp Fakültesi
MED 250 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplum Tabanlı Temel Sağlık Hizmetleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MED 250
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin Toplum Tabanlı Temel Sağlık Hizmetleri prensiplerini öğrenmeleri ve bu yöntemi kullanarak belli bir toplumda (okul çağı çocuklar, yaşlılar, mülteciler, engelliler, kadınlar, okul öncesi çocuklar, gençler gibi) bir hastalık ya da sağlıkla ilgili bir sorun için girişim programı planlamaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Toplum Tabanlı Temel Sağlık Hizmetleri prensipleri kullanılarak belli bir toplumda bir hastalık ya da sağlıkla ilgili bir sorun için bir girişim programı planlanacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Toplum Tabanlı Temel Sağlık Hizmetleri prensipleri ve Yöntemi | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, history and principles p45-68) |
2 | Toplumun Tanımlanması: Gereksinim ve Kaynakların Belirlenmesi | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, The Methodology of COPC process p69-92) |
3 | Toplumun Tanımlanması: Gereksinim ve Kaynakların Belirlenmesi (grup çalışması) | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, The Methodology of COPC process p69-92) |
4 | Toplumun Tanımlanması: Gereksinim ve Kaynakların Belirlenmesi (Alan ziyareti: toplum ve hizmet sunucularla görüşmeler) | |
5 | Önceliklere Karar Verme | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, The Methodology of COPC process p69-92) |
6 | Önceliklere Karar Verme (grup çalışması) | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, The Methodology of COPC process p69-92) |
7 | Sorunun Ayrıntılı Değerlendirilmesi | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, The Methodology of COPC process p69-92) |
8 | Önceliklere Karar Verme ve Sorunun Ayrıntılı Değerlendirilmesi (Alan ziyareti: toplum ve hizmet sunucularla görüşmeler) | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, The Methodology of COPC process p69-92) |
9 | Sorunun Ayrıntılı Değerlendirilmesi (grup çalışması) | |
10 | Öğrenci sunumları | |
11 | Girişim Planlama ve Etkinliğin Değerlendirme Planı | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, Community health interventions: planning and methods T p23-44) |
12 | Girişim Planlama (grup çalışması) | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, Community health interventions: planning and methods T p23-44) |
13 | Girişim Planlama ve Etkinliğin Değerlendirme Planı (Alan ziyareti: toplum ve hizmet sunucularla görüşmeler) | |
14 | Girişim Etkinliğini Değerlendirme Planı (grup çalışması) | Gofin J, Gofin R. Essentials of Global Community health, Johns and Barlett, 2011 (COPC, Community health interventions: planning and methods T p23-44) |
15 | Dersin değerlendirilmesi ve Geribildirimler | |
16 | Proje sunumları |
Ders Kitabı | NextGenU/ COPC (online course) Module 6: Considering COPC in Global Health (http://nextgenu.org/course/view.php?id=112#0)
Powerpoint sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
22
|
22
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir |
|||||
2 | Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir. |
|||||
3 | Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir. |
|||||
4 | Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır. |
|||||
5 | Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar. |
|||||
7 | Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
X | ||||
8 | Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
9 | Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır. |
|||||
10 | Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular. |
|||||
11 | Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
|||||
12 | Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler. |
X | ||||
13 | Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır. Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Avrupalı tıp öğrencilerine İzmirli direktör
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 30 ülkeden 130 üniversitenin yer aldığı, merkezi Belçika’da olan Avrupa Tıp Öğrencileri Birliği’nde

Hekimliğe ilk adım
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde eğitime başlayan öğrenciler, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı attı.

64 öğrenciye ‘uygulamalı’ klinik eğitim
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi dördüncü sınıf öğrencileri, İEÜ Medical Park Hastanesi’nde yeni akademik yıla ‘merhaba’ dedi.

Genetiğin şifresini çözecek proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Bilçağ Akgün, birçok hastalığın tanı ve tedavisinde kullanılan genetik testleri kolayca yorumlayan bir

İEÜ’lü profesör ‘Alzheimer’ çalışmalarına yön verecek
Son 10 yılda dünya genelinde görülme sıklığı giderek artan ve ülkemizde de vaka sayısı yaklaşık 400 bin olduğu tahmin edilen Alzheimer hastalığına

68 öğrenciden hekimliğe ilk adım
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 68 öğrenci, pandemi nedeniyle online yapılan törende beyaz önlüklerini giyip “Tıbbiyeli Yemini”

KLİNİK EĞİTİMDE YENİLİKLER VE İLKLER
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) tarafından aday öğrencileri bölümler hakkında bilgilendirmek amacıyla yapılan

'DEV' İŞ BİRLİĞİ
Ege’nin ilk vakıf üniversitesi olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve bölgenin en büyük özel sağlık kuruluşu Medical Park İzmir Hastanesi, ülkemizin ihtiyaç