Tıp Fakültesi

IUE 100 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Oryantasyon ve Kariyer Planlama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IUE 100
Güz
1
0
1
2

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencilerin üniversite hayatı hakkında bilgilendirilmesi ve kariyer planlaması ile ilgili farkındalık kazanmasını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin kişisel yetkinliklerini keşfetmelerine ve iş piyasasının beklentileri doğrultusunda kendilerini geliştirmelerine odaklanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • üniversitenin akademik ve idari birimlerini, kendilerinin tabi olduğu kuralları tanımlayabilecektir;
  • ilgileri doğrultusunda kariyer hedefi belirleme becerisi kazanabilecektir;
  • zaman yönetimi becerilerini geliştirebilecektir;
  • kendilerini ifade etme ve iletişim becerilerini geliştirebilecektir.
  • güçlü ve zayıf yönlerini fark etmenin yollarını tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencinin kendini tanıma ve üniversite sonrası dünyaya hazırlanma sürecine katkı sunmak adına bazı temel becerileri geliştirmeye odaklanmaktadır. Bu beceriler öz farkındalık, hedef koyma, zaman yönetimi, yazılı ve sözlü iletişim ve analitik düşünme olarak belirlenmiştir. Bu çerçevede öğrencilere verilecek teorik bilgi, çeşitli alanların profesyonelleri tarafından gerçekleştirilecek seminerler ile desteklenecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin Amacı ve Kapsamı Kariyer Nedir? Neden üniversite eğitimi?
2 Üniversite Yaşamı: Akademik Bölümler, İdari Birimler ve Öğrenci Kulüpleri
3 Temel Beceriler I: Öz Farkındalık Semineri “How Does Your Self-Concept Affect Your Career?” https://work.chron.com/selfconcept-affect-career-23438.html
4 Temel Beceriler II: Hedef Koyma Semineri “Eight Ways You Can Define, Then Reach, Your Career Goals” https://www.forbes.com/sites/forbescoachescouncil/2018/09/25/eight-ways-you-can-define-then-reach-your-career-goals/#450105f87ca4
5 Kariyer Konuşmaları I: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Job Skills Checklist, https://owl.purdue.edu/owl/job_ search_writing/preparing_an_application/job_skills_checklist.html
6 Temel Beceriler III: Zaman Yönetimi Semineri “Manipulate Time With These Powerful 20 Time Management Tips” https://www.forbes.com/sites/johnrampton/2018/05/01/manipulate-time-with-these-powerful-20-time-management-tips/#255ad99a57ab
7 Kariyer Konuşmaları II: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri Kariyer Merkezi tarafından hazırlanan Özgeçmiş hazırlama kılavuzu
8 Temel Beceriler IV: Yazılı ve Sözlü İletişim semineri “11 Communication And Speaking Skills That Will Boost Your Reputation As A Leader” https://www.forbes.com/sites/theyec/2019/02/08/11-communication-and-speaking-skills-that-will-boost-your-reputation-as-a-leader/#3751dbea2fa3
9 Kariyer Konuşmaları III: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Virtual Interviewing: How Employers & Job Seekers Can Prepare”, https://workology.com/virtual-interviewing-how-employers-job-seekers-can-prepare/
10 Temel Beceriler V: Analitik Düşünme semineri “Analytical Skills Definition, List, and Examples” https://www.thebalancecareers.com/analytical-skills-list-2063729
11 Kariyer Konuşmaları IV: Deneyimler, Başarı ve Başarısızlık Hikâyeleri “Video: 5 Ways to Listen better” https://www.ted.com/talks/julian_treasure_5_ ways_to_listen_better?referrer=playlist-listen_up#t-74423
12 Temel Beceriler VI: Liderlik Youtube Video: “Leading People and the Qualities of a Good Leader” https://youtu.be/LxYGrPmH4rY
13 Bağımlılık ve Bilinçli Farkındalık
14 Temel Beceriler VII: Kendi markanı yaratma “The First Step To Building Your Personal Brand”, https://www.forbes.com/sites/dailymuse/2012/02/14/the-first-step-to-building-your-personal-brand/#64455dd46201
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
70
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
0
    Toplam
0

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir

2

Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir.

3

Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir.

4

Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır.

5

Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar.

6

Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar.

7

Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

8

Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır.

9

Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır.

10

Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular.

11

Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

12

Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler.

13

Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır.  Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar.   

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.