Bizi takip edin
|
EN

INT 604 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pediatri İntörnlüğü
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
INT 604
Güz/Bahar
0
0
0
10

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; Çocuk Hastalıkları alanlarında gözetimli olarak hekimlik uygulamalarını yapmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Hastalar ile dil, inanç, cinsel yönelim, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen güvene dayalı ve etkin bir iletişim kurabilecektir.
  • 2. Hasta ve hastalık merkezli, yaşam biçimi tercihlerini ve sağlığın sosyal belirleyicilerini de içeren sistematik, organize ve odaklanmış öykü alabilecektir.
  • 3. Hastanın ve kendinin güvenliğini gözeterek, hastanın mahremiyeti ve güvenliğini sağlayacak ve onurunu koruyacak önlemleri alarak sistematik, organize ve odaklanmış fizik bakı gerçekleştirebilecektir
  • 5. Olası tanıları kanıtlamaya veya dışlamaya yönelik tanısal incelemeleri; kanıta dayalı tıp yaklaşımı kullanarak seçip, sonuçlarını doğru biçimde yorumlayabilecektir.
  • 5. Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceleyecek, risk değerlendirmesi yapabilecek ve gerekli önlemleri alabilecektir.
  • 6. Tanımlanmış hastalıklar ve durumlara yönelik kanıta dayalı tıp yaklaşımı ile farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi/sağlığı koruma-geliştirme seçeneklerini (yaşam biçimi değişiklikleri, vb.) belirleyebilecektir. Hasta ve hasta yakınlarının tercihlerini gözeterek, eğitim dahil etkin ve güvenli bir şekilde uygulanmasına yönelik sistematik öneriler oluşturabilecektir.
  • 7. Tanımlanmış hastalıklar ve durumlarda sosyal ve çevresel belirleyicilerin hastanın sağlığını nasıl etkilediğini tanımlayabilecektir. Bu bağlamda hastalığın risk faktörlerini sıralayıp, bunlara yönelik korunma önlemlerini ve hastaların izlemine yönelik temel ilkeleri açıklayabilecektir.
  • 8. Temel tıbbi uygulamalara yönelik endikasyonları tanımlayıp, yapılacak uygulamayı hasta ve yakınlarına uygun dille açıklayabilecektir. Hasta konforu, mahremiyeti, onuru ve güvenliğini gözeterek gerçekleştirebilecektir. Hastaların gereksiz yere acı çekmesine neden olacak girişimler ve tedavilerden kaçınabilecektir.
  • 9. Klinik uygulamalardaki etik sorunları / çatışmaları fark ederek, sorunu tanımlayabilecek ve etik kararını gerekçelendirebilecektir.
  • 10. Tanımlanmış hastalıklar ve durumlar için “İşlevsellik, Engellilik ve Sağlık” (Functioning, Disability and Health) modelini kullanarak engellilik durumunu tanımlayabilecek ve koruyucu, sağaltıcı, rehabilite edici ve /veya palyatif ilaçlı ya da ilaçsız tedavi yöntemlerini içerebilen terapötik planlama önerisi yapabilecektir.
  • 11. Palyatif bakım gerektiren hastayı ve hastanın durumuna uygun bakım model(ler)ini belirleyebilecektir. İlerleyici, yaşamı-kısıtlayıcı durumları olan hastalarda ağrı ve diğer semptomların hasta ve aile merkezli, bütüncül, etik ve interprofesyonel yaklaşım ile nasıl yönetileceğini açıklayabilecektir.
  • 12. Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurabilecektir. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetip koruyabilecektir.
  • 13. Hasta bilgilerini, hastanın probleminin/durumunun doğru biçimde değerlendirilebilmesi için hatasız, eksiksiz, anlaşılır ve yapılandırılmış biçimde hasta dosyasına aktarabilecektir. Hastaları güvenli ve etkin biçimde devretmek ve devralmak için ISBAR benzeri etkin klinik iletişim yöntemlerini uygulayabilecektir.
  • 14. Klinik hizmet sunumu sırasında hastasının güvenliğini tehdit eden olayları ve alınması gereken önlemleri belirleyebilecektir. Bu bağlamda hasta kimliğinin doğrulanması, etkin iletişim, güvenli ilaç uygulamaları, güvenli cerrahi ve invaziv işlemler, sağlık bakımı ile ilişkili enfeksiyonlar ve düşme risklerinin hasta güvenliği açısından önemini ve bu risklerin nasıl yönetileceğine ilişkin uygulamaları açıklayabilecektir.
  • 15. Bir ekip üyesi olarak hasta bakımına katkı sunabilecektir. Ekip içindeki sağlık çalışanlarının görev ve sorumluluklarının farkındadır. Gerekli durumlarda hasta yönetimine katkı sunan bir ekibi etkili ve etkin biçimde koordine edebilecektir.
  • 16. Klinik ve akademik görevlerini tam zamanında ve özenle yerine getirebilecek, zamanı etkili ve verimli şekilde kullanabilecektir.
  • 17. Hastaların, hasta yakınlarının, meslektaşlarının ve diğer sağlık çalışanlarının eğitimine katkı verebilecektir.
  • 18. Bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilip, hastası için en iyisini sağlamak için gerektiğinde yardım istemekten kaçınmayacaktır.
  • 19. Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik gerekli değişiklikleri tanımlayarak buna yönelik sistematik çözümler önerebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında öğrencilerin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları alanında yer alan bilim dallarında rotasyon yaparak, gözetim altında hasta bakım hizmeti sunması beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
2 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
3 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
4 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
5 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
6 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
7 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları uygulaması Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163
8 Geri bildirim ve genel değerlendirme

 

Ders Kitabı

Current diagnosis and treatment: Pediatrics 26e, 2022, Maya Bunik, William W Hay, Myron J Lewin, Mark J Abzug (Eds). https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=3163

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
100
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 8 x teorik ders saati)
8
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 8 x uygulama/lab ders saati)
8
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
100
100
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

X
3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

X
7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

X
9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

X
11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

X
12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

X
13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

X
14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

X
16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

X
19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

X
20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.