Bizi takip edin
|
EN

INT 600 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Temeller
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
INT 600
Güz/Bahar
0
0
0
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İyi hekimlik uygulamaları açısından gerekli hasta güvenliği, iletişim becerileri (zor haber verme ve durumları yönetme), profesyonellik ve etik karar verme, liderlik ve yönetim (kalite yönetimi ve yönetim araçları, hasta ve hekim hakları, sağlık hukuku) ve palyatif tıp konularında öğrencilerin bilgi ve becerilerini arttırmak ve profesyonel davranışlar geliştirmelerine yardımcı olmak amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Hekimin görevleri ve yükümlülüklerini haklar ve yasal sorumluluklar çerçevesinde tanımlayabilecektir.
  • 2. Etik ilkelere bağlılık, profesyonel davranışlar ve mesleksel yetkinliğin hasta-hekim ilişkisindeki önemini açıklayabilecektir
  • 3. Hekimlerin hastaları ile olan ilişkilerinde neden altruistik olmaları gerektiğini açıklayabilecektir.
  • 4. Mesleki yetkinliğin korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi için hangi değerlere sahip olunması gerektiğini açıklayabilecektir.
  • 5. Sağlık savunuculuğunun ahlaki boyutlarını tartışabilecektir.
  • 6. Toplum ve hasta arasındaki ahlaki çatışmaları tanımlayabilecektir.
  • 7. Teknoloji ve sağlık hizmeti sunum modellerindeki değişimin etik boyutlarını tartışabilir.
  • 8. Sosyal medyanın profesyonel ve ahlaki gelişim açılarından yarattığı tehdit ve fırsatları tanımlayabilecektir.
  • 9.Liderlik kavramını farklı boyut ve özellikleriyle tanımlayabilecektir.
  • 10. Farklı liderlik teori ve yaklaşımlarını açıklayabilecektir.
  • 11. Liderlik kavramı ile ilişkilendirilen temel sosyal psikolojik unsurları tanımlayabilecektir.
  • 12. Liderliğin herkesin işi olduğu bilinciyle, kendi liderlik gelişim sorumluluklarını üstlenerek, değer ve meslek ilkelerine uyumlu liderlik gelişim planlarını hazırlayabilecektir.
  • 13.Hata olasılığını arttıran durum ve kişisel faktörleri açıklayabilecektir.
  • 14.Hasta güvenliğinde sistem yaklaşımının önemini açıklayabilecektir.
  • 15. Ekip çalışmasının etkinliğini azaltan faktörleri ve nasıl başedilebileceğini tanımlayabilecektir.
  • 16. Hasta güvenliğini arttırmaya yönelik kalite geliştirme araç ve yaklaşımlarını tanımlayabilecektir.
  • 17. Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişimin önemini açıklayabilecektir
  • 18. Sağlık bakımı ile ilişkili enfeksiyonların kaynaklarını, temel bulaşma yollarını ve önlemlerini açıklayabilecektir.
  • 19. Cerrahi ve diğer girişimsel uygulamalardaki ve ilaçlara bağlı hasta güvenliği risklerini ve nasıl kontrol edilebileceğini açıklayabilecektir.
  • 20. Yaşamı kısıtlı hastalarda sık görülen fiziksel, psikolojik, sosyal ve spiritüel sorunları tanımlayabilecektir.
  • 21. Palyatif bakım ve yaşam sonu bakım modellerini ve temel ilkelerini bütüncül ve aile-merkezli bir yaklaşımla açıklayabilecektir.
  • 22. Palyatif bakımdaki semptom değerlendirme ve yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir.
  • 23. Farmakolojik ve non-farmakolojik ağrı yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecek ve toplam ağrı kavramını tanımlayabilecektir
  • 24. Palyatif bakımda sık görülen gastrointestinal sorunların yönetimindeki temel ilkeleri açıklayabilecektir
  • 25. Yaşamı kısıtlayan durumlarda terapötik iletişimin önemini açıklayabilecektir
  • 26. Yaşamı kısıtlayan durumlarda terapötik iletişimin önemini açıklayabilecektir
  • 27. Kötü haber vermenin temel ilkelerini açıklayabilecek ve simüle ortamlarda kötü haber vermeyi uygun biçimde demonstre edebilecektir.
  • 28. Yaşamı kısıtlayan durumlarda ve yaşamın son evresinde karar verme süreçlerindeki etik ve yasal sorunları tartışabilecektir.
  • 29. Hasta bakımının farklı disiplinler ile ve farklı durumlarda koordinasyonuna yönelik temel ilkeleri açıklayabilecektir
  • 30. Tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri tanımlayabilecektir
  • 31. Kanıta dayalı tıp yaklaşımının prensiplerini literatür taraması, eleştirel değer biçme, araştırma sonuçlarını yorumlama ve farklı durumlarda uygulanabilirliğini tartışmada uygulayabilir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında öğrencilerin program yeterliliklerimizde yer alan profesyonellik, liderlik, hasta güvenliği ve hasta yönetimi başlıklarındaki bilgi ev becerilerinin arttırılması hedeflenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Profesyonellik ve etik NextGenU Medical Professionalism course https://courses.nextgenu.org/course/view.php?id=339&_ga=2.145058036.1768175782.16569219201803338961.1653907838&_gl=1*1v6fyt8*_ga*MTgwMzMzODk2MS4xNjUzOTA3ODM4*_ga_358M446ME0*MTY1NjkyOTE0MS40LjEuMTY1NjkzMDc5Ni4w NextGenU Medical Ethics course https://courses.nextgenu.org/course/view.php?id=337&_ga=2.153428088.1768175782.16569219201803338961.1653907838&_gl=1*1ba442l*_ga*MTgwMzMzODk2MS4xNjUzOTA3ODM4*_ga_358M446ME0*MTY1NjkyOTE0MS40LjEuMTY1NjkzMDg4OC4w
2 Liderlik ve Yönetim
3 Hasta güvenliği NextGenU Patient Safety course https://courses.nextgenu.org/course/view.php?id=313&_ga=2.146080628.1768175782.16569219201803338961.1653907838&_gl=1*16ncfso*_ga*MTgwMzMzODk2MS4xNjUzOTA3ODM4*_ga_358M446ME0*MTY1NjkyOTE0MS40LjEuMTY1NjkzMDk4MC4w
4 Palyatif bakım

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
100
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 4 x teorik ders saati)
4
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 4 x uygulama/lab ders saati)
4
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
120
120
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

X
7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

X
9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

X
12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

X
14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.