Bizi takip edin
|
EN

CCS 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Nöropsikiyatri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CCS 504
Güz/Bahar
14
18
14
14

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste; öğrencilerin sinir sistemi ve ruh hastalıkları ile ilişkili durumlarda çocuk, erişkin ve yaşlı hastadan ve çevresinden detaylı anamnez alabilecek, nörolojik ve ruhsal muayenesini detaylı olarak yapabilecek, ön tanı-tanı için en doğru ve gerekli laboratuar isteklerini yapabilecek, acil nörolojik hastaları (inme, başağrısı, başdönmesi, bilinç bozuklukları, nörolojik kökenli akut solunum bozuklukları, vb) ve acil yetişkin ve çocuk psikiyatrik hastaları (psikotik, anksiyeteli, kendine ve çevreye zarar verebilecek hasta vb)\ndeğerlendirebilecek ve bazılarına müdahale edebilecek ve gerekirse bazı hastalıkları ve hastaları takip altına alabilecek bilgi ve becerileri edinmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Birinci basamakta sıkça karşılaşılan hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetiminde temel ilke ve yaklaşımları açıklayabilecektir.
  • 2. Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşıp,, ulaşılan bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçları kullanarak elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirebilecektir.
  • 3. İletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan yerinde ve odaklanmış öykü alıp fizik muayene yapabilecektir.
  • 4. Bu stajyerlik için belirtilmiş olan semptomlarla başvuran hastalar için sıralanmış ayırıcı tanı yapabilecektir
  • 5. Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı bir yaklaşımla değerlendirebilecektir
  • 6. Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilecektir.
  • 7. Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve işlemleri uygulama ve yorumlama bilgi ve becerilerini gösterebilecektir.
  • 8. Kanıta dayalı bir tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalar için farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirleyebilecektir.
  • 9. Risk değerlendirmesi yaparak önlem alabilecektir.
  • 10. Biyoetik ilkelere ve hekimlerin yasal sorumluluklarına uygun olarak hastalar için yönetim planları oluşturabilecektir.
  • 11. Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek gerektiğinde konsültasyon ve sevk endikasyonlarına duyulan ihtiyacı belirleyebilecektir,
  • 12. Bireysel, sosyal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını sağlığın sosyal belirleyicileri perpektifinden açıklacak ve kişisel yaşamında bu bakış açısına uygun örnek davranışlar gösterebilecektir,
  • 13. Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef popülasyonunu, yöntem ve uygulama stratejilerini tanımlayabilecektir
  • 14. Yaygın hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlayarak bunlar için kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturabilecektir.
  • 15. Etkin bir üye olarak ekibin çalışmalarına katkıda bulunabilecektir.
  • 16. Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir
  • 17. Hastalar ve hasta yakınları ile uygun bird il kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir
  • 18. Güvenli, doğru ve makul hasta kayıtları oluşturacak, sunabilecek ve hastaları güvenli ve etkili bir şekilde devredebilecektir
  • 19. Mesleki performansını belirlemek ve geliştirmek için yansıtıcı yaklaşımlar kullanabilecektir.
  • 20. Kendisi için stres düzeyini değerlendirerek adaptif baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik yöntemleri uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste erişkinlerde ve çocuklarda tüm hekimlerin günlük çalışma rutininde sık karşılaştıkları nörolojik, geriatrik, yetişkin ve pediatrik psikiyatrik hastalıkların fizyopatolojisi, tanı ve tedavisi ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Nörolojik hastalıklar ve klinik uygulama John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019
2 Nörolojik hastalıklar ve klinik uygulama John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019
3 Nörolojik hastalıklar ve klinik uygulama John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019
4 Nörolojik hastalıklar ve klinik uygulama John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019
5 Psikiyatrik hastalıklar ve klinik uygulama Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019
6 Psikiyatrik hastalıklar ve klinik uygulama Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019
7 Psikiyatrik hastalıklar ve klinik uygulama Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019
8 Psikiyatrik hastalıklar ve klinik uygulama Franklin R. Amthor, Anne B. Theibert, David G. Standaert, Erik D. Roberson, Essentials of Modern Neuroscience, Chapter 44: Child and Adolescent Psychiatry, Yesie Yoon, 2020
9 Geriyatrik hastalıklar ve klinik uygulama Louise C. Walter, Anna Chang, Pei Chen, G. Michael Harper, Josette Rivera, Rebecca Conant, Daphne Lo, Michi Yukawa, Current Diagnosis & Treatment Geriatrics, 3e, 2021

 

Ders Kitabı
  1. John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019 by McGraw-Hill Eduction. ISBN 978-1-259-83531-5 https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=2567
  2. Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019 by McGraw-Hill Education. ISBN 978-0-07-175442-2 https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=2509
  3. Franklin R. Amthor, Anne B. Theibert, David G. Standaert, Erik D. Roberson, Essentials of Modern Neuroscience, Chapter 44: Child and Adolescent Psychiatry, Yesie Yoon, 2020 by McGraw Hill. ISBN 978-0-07-184905-0 https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=247993695&bookid=2938&Resultclick=2
  4. Louise C. Walter, Anna Chang, Pei Chen, G. Michael Harper, Josette Rivera, Rebecca Conant, Daphne Lo, Michi Yukawa, Current Diagnosis & Treatment Geriatrics, 3e, 2021 by McGraw Hill. ISBN 978-1-260-45708-7 https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookid=2984
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
30
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
15
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
9
14
126
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
9
18
162
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
30
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
32
32
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
30
30
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
410

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

X
3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

X
7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

X
11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

X
16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

X
19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

X
20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.