Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      TIP FAKÜLTESİ

      Tıp

      Menu
      • Ana Sayfa
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Hakkımızda
        • Kalite
          • Stratejik Plan
        • Dekanın Mesajı
        • Yönetim
        • Tarihçe
        • Vizyon ve Misyon
        • Kurumsal Amaçlar
        • Program Yeterlilikleri
        • Organizasyon Şeması
      • Akademik
        • Akademik Takvim
        • Akademik Kadro
      • Eğitim
        • Eğitim İş Birliklerimiz
        • Program Bileşenleri
        • Öğretim Programı
        • Ölçme ve Değerlendirme
        • Eğitim Ortamı
        • Araştırma Eğitimi
        • Elektronik Öğrenme
        • Staj Rehberi
        • Uluslararasılaşma
          • Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü
          • Erasmus + Değişim Programi Uygulama Kilavuzu
        • Kariyer Olanakları
      • Araştırma
        • Tıp Eğitimi Boyunca Araştırma
        • Bilimsel Ağımız
        • Araştırma Laboratuvarları
          • Islak Laborauvar Randevu
        • Etik Kurullar
      • Yönetmelik ve Yönerge
        • Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim Yönetmeliği
        • Yurt Yönergesi
        • Akademik Danışmanlık Yönergesi
        • Öğrenci Konseyi Yönergesi
        • Öğrenci Klüpleri Yönergesi
        • Öğrenci Sağlık İşleri ve Sağlık Raporları Yönergesi
        • Önlisans ve Lisans Programları Burs ve İndirim Yönergesi
        • Öğretme ve Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi (Ekoeğitim) Yönetmeliği
      • Usul ve Esaslar Rehberler
        • Tıp Fakülesi İntörn Eğitim ve Çalışma Usül ve Esasları
        • Tıp Fakültesi Klinik Dönemler İçin Öğrenci Kılık Kıyafet Usul ve Esaslar
        • Formlar
        • Önlisans ve Lisans Programları Uygulamalı Eğitimler Usul ve Esasları
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • Duyurular
      • Tüm Haberler

      CCS 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Nöropsikiyatri
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      CCS 504
      Güz/Bahar
      14
      18
      14
      14

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
      Soru & Cevap
      Gezi / İnceleme
      Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr.Öğretim Üyesi EMRE CEM ESEN
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Doç. Dr. Ali AKAY
      • Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan ESLEK
      • Dr. Öğr. Üyesi Halil Güllüoğlu
      • Dr.Öğretim Üyesi EMRE CEM ESEN
      • Dr.Öğretim Üyesi FATMA GÜLHAN ŞAHBAZ
      • Prof. Dr. Ahmet Levent Mete
      • Prof. Dr. Özge Yılmaz Küsbeci
      • Prof. Dr. Selim SERTER
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu derste; öğrencilerin sinir sistemi ve ruh hastalıkları ile ilişkili durumlarda çocuk, erişkin ve yaşlı hastadan ve çevresinden detaylı anamnez alabilecek, nörolojik ve ruhsal muayenesini detaylı olarak yapabilecek, ön tanı-tanı için en doğru ve gerekli laboratuar isteklerini yapabilecek, acil nörolojik hastaları (inme, başağrısı, başdönmesi, bilinç bozuklukları, nörolojik kökenli akut solunum bozuklukları, vb) ve acil yetişkin ve çocuk psikiyatrik hastaları (psikotik, anksiyeteli, kendine ve çevreye zarar verebilecek hasta vb)\ndeğerlendirebilecek ve bazılarına müdahale edebilecek, gerekirse bazı hastalıkları ve hastaları takip altına alabilecek bilgi ve becerileri edinmesi amaçlanmaktadır.\n
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • 1. TEMEL İLKELER ve BİRİNCİ BASAMAKTA YAKLAŞIM: Birinci basamakta sıkça karşılaşılan hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetiminde temel ilke ve yaklaşımları açıklayabilecektir.
      • 2. HASTA DURUMUYLA İLGİLİ BİLGİYE ERİŞİM: Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşıp, ulaşılan bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçları kullanarak elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirebilecektir.
      • 3. HİKÂYE ALMA ve MUAYENE: İletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan yerinde ve odaklanmış öykü alıp fizik muayene yapabilecektir.
      • 4. AYIRICI TANI: Bu stajyerlik için belirtilmiş olan semptomlarla başvuran hastalar için sıralanmış ayırıcı tanı yapabilecektir.
      • 5. TANI YÖNTEMLERİ: Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.
      • 6. ACİLİYETİ AYIRT ETME: Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilecektir.
      • 7. KÜÇÜK TIBBİ GİRİŞİMLERDE BİLGİ ve BECERİLER: Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve işlemleri uygulama ve yorumlama bilgi ve becerilerini gösterebilecektir.
      • 8. TEDAVİ BELİRLEME: Kanıta dayalı bir tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalar için farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirleyebilecektir.
      • 9. RİSK DEĞERLENDİRMESİ: Hasta ve sağlık çalışanları için risk değerlendirmesi yaparak gerekli önlemleri alabilecektir.
      • 10. BİYOETİK ve ETİK: Biyoetik ilkelere ve hekimlerin yasal sorumluluklarına uygun olarak hastalar için yönetim planları oluşturabilecektir.
      • 11. KONSÜLTASYON ENDİKASYONLARI: Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek gerektiğinde konsültasyon ve sevk endikasyonlarına duyulan ihtiyacı belirleyebilecektir.
      • 12. SAĞLIĞIN SOSYAL BELİRLEYİCİLERİ ve ÖRNEK DAVRANIŞLAR: Bireysel, sosyal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını sağlığın sosyal belirleyicileri perspektifinden açıklayabilecektir.
      • 13. TARAMA ve KORUYUCU SAĞLIK için NÜFUS TANIMI: Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef popülasyonunu, yöntem ve uygulama stratejilerini tanımlayabilecektir.
      • 14. RİSK FAKTÖRLERİ: Yaygın hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlayarak bunlar için kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturabilecektir.
      • 15. EKİP ÇALIŞMASI: Etkin bir üye olarak ekibin çalışmalarına katkıda bulunabilecektir.
      • 16. MESLEKTAŞLARLA İLETİŞİM: Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
      • 17. HASTA ve YAKINLARIYLA İLETİŞİM: Hastalar ve hasta yakınları ile uygun bir dil kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
      • 18. HASTA KAYITLARI: Güvenli, doğru ve makul hasta kayıtları oluşturacak ve sunabilecektir.
      • 19. YANSITICI YÖNTEMLER: Mesleki performansını belirlemek ve geliştirmek için yansıtıcı yaklaşımlar kullanabilecektir.
      • 20. STRES YÖNETİMİ: Kendi stres düzeyini değerlendirerek uyumlu başa çıkma ve tükenmişliği önleme yöntemlerini uygulayabilecektir.
      Ders Tanımı Bu derste erişkinlerde ve çocuklarda tüm hekimlerin günlük çalışma rutininde sık karşılaştıkları nörolojik, geriatrik, yetişkin ve pediatrik psikiyatrik hastalıkların fizyopatolojisi, tanı ve tedavisi ele alınacaktır.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Nörolojik muayene (2) - Nörolojik belirti ve bulgular - Nöroanatomi - Nöroradyolojik nöroanatomi - Erişkin hastaların psikiyatrik muayenesi - Yaşlı hastanın bütüncül değerlendirilmesi - Demans - Epilepsi John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019
      2 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Strupor, koma ve bilinç bozuklukları - Depresif bozukluklar - Bipolar bozukluk - Serebrovasküler hastalıklar - Serebrovasküler hastalıkların cerrahisi - Subaraknoid kanama ve KİBAS - Şizofreni spektrumu ve diğer psikotik bozukluklar • John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019, • Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019, • Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.
      3 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Klinik farmakoloji - Erişkin anksiyete bozuklukları - İskelet kası hastalıkları - Periferik sinir hastalıkları - Alkol ve madde kullanım bozuklukları - Kişilik bozuklukları - Obsesif kompulsif ve ilişkili bozukluklar - Acil Psikiyatri - Somatoform Bozukluklar • John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019, • Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019, • Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.
      4 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Çocuk ve ergenlerin psikolojik bakımı - Çocuk istismarı ve ihmali - Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu • Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.
      5 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Nöroanatomi 2 - Nörodejeneratif bozukluklar - Cinsel İşlev Bozuklukları - Dissosiyatif Bozukluklar - Parkinson hastalığı - Parkinson hastalığı dışındaki hareket bozuklukları - Kırılgan Yaşlılara Yaklaşım - Dürtü Kontrol Bozuklukları - Migren, gerilim tipi baş ağrısı ve kırmızı bayrak baş ağrıları (2) - Vaka çalışması (Senkop ve tremor) Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019
      6 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Demiyelinizan hastalıklar - Vaka çalışması (Bilinç değişikliği, kognitiif bozukluk/unutkanlık) - Yeme bozuklukları - Uyku bozuklukları - Kas sinir kavşağının hastalıkları - Motor nöron hastalıkları • Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019, • Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019, • Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.
      7 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Hidrosefali - Nörolojik Malformasyonlar: Tüp defektleri ve Chiari tip - Beyin Tümörleri ve Omurilik Sıkışmaları - Kafa ve Omurga Travmalı Hastaya Yaklaşım - Etik (Klinik psikiyatri vakası) - Travma ve strese bağlı bozukluklar - Stres Yönetimi Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019
      8 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları (Ders listesi aşağıda verilmiştir) - Otizm Spektrum Bozukluğu - Çocuk yaş grubunda kaygı bozukukları - Tik Bozuklukları, Entelektüel Kısıtlılık • Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.
      9 Nörolojide erişkin yaş aralığı ve geriatrik yaşlarda; psikiyatride çocukluktan tüm yaşam süresi aralığında görülen hastalıklar ve klinik uygulamaları Geriatrik Olgu Sunumu (Aquifer temelli) grup sunumu olarak yapılacaktır.. • John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019 • Michael H. Ebert, James F. Leckman, • Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & • Treatment: Psychiatry, 3e, 2019 • Franklin R. Amthor, Anne B. Theibert, • David G. Standaert, Erik D. Roberson, • Essentials of Modern Neuroscience, • Chapter 44: Child and Adolescent • Psychiatry, Yesie Yoon, 2020 • Louise C. Walter, Anna Chang, Pei • Chen, G. Michael Harper, Josette • Rivera, Rebecca Conant, Daphne Lo, • Michi Yukawa, Current Diagnosis & • Treatment Geriatrics, 3e, 2021 Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.

       

      Ders Kitabı
      1. 1.     John C.M. Brust, CURRENT Diagnosis & Treatment: Neurology, 3e, 2019 by McGraw-Hill Eduction. ISBN 978-1-259-83531-5 https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=2567

        2.     Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, 2019 by McGraw-Hill Education. ISBN 978-0-07-175442-2 https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=2509

        3.     Franklin R. Amthor, Anne B. Theibert, David G. Standaert, Erik D. Roberson, Essentials of Modern Neuroscience, Chapter 44: Child and Adolescent Psychiatry, Yesie Yoon, 2020 by McGraw Hill. ISBN 978-0-07-184905-0 https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=247993695&bookid=2938&Resultclick=2

        4.     Louise C. Walter, Anna Chang, Pei Chen, G. Michael Harper, Josette Rivera, Rebecca Conant, Daphne Lo, Michi Yukawa, Current Diagnosis & Treatment Geriatrics, 3e, 2021 by McGraw Hill. ISBN 978-1-260-45708-7 https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookid=2984

        Boland, R., Verduin, M. L., & Ruiz, P. (2021). Kaplan and Sadock's synopsis of psychiatry (12th ed.). Wolters Kluwer Health.

      Önerilen Okumalar/Materyaller
      • * Allan H. Ropper, Martin A. Samuels, Joshua P. Klein, Sashank Prasad, Adams and Victor's Principles of Neurology, 11e, 2019 by McGraw-Hill Education. ISBN 978-0-07-184261-7 https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=1477

        * Öztürk, O., & Uluşahin, A. (Eds.). (2025). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 19th edition. Bayt. ISBN: 9786255542410

        * American Psychiatric Association. (2022). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th ed., text rev.). doi.org/10.1176/appi.books.9780890425787

        * Bear, Mark F., author. (2016). Neuroscience: exploring the brain. Philadelphia: Wolters Kluwer,

        * Harrison's Neurology multimedia Harrison's Principles of Internal Medicine Self-Assessment and Board Review, 20e, Section X: Neurologic Disorders.

        https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=256884343&bookid=3077&Resultclick=2

        *Aquifer cases izmir-md.meduapp.com/document_sets/49770

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      1
      6
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      1
      30
      Ödev
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      1
      24
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      1
      40
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      30
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      3
      70
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
      9
      14
      126
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
      9
      18
      162
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      9
      8
      72
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      1
      20
      20
      Ödev
      0
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      1
      20
      20
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      1
      20
      20
          Toplam
      420

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Hekimlik uygulamalarına yönelik bilgi: Temel ve klinik tıp bilimleri, epidemiyoloji, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanında edindiği bilgileri tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. 

      -
      -
      -
      -
      X
      2

      Mesleksel beceride yetkinlik: Mesleğini uygulama için gerekli temel hekimlik becerilerine ve tutuma sahiptir, sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

      -
      -
      -
      X
      -
      3

      Hasta yönetimi: Toplumda öncelikli sağlık sorunları başta olmak üzere, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül, güvenli, güvenilir, adil, ve akılcı- kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. Gerektiğinde diğer sağlık çalışanları ve kurumlardan sevk zincirini gözeterek destek ister.

      -
      -
      -
      X
      -
      4

      Hasta ve çalışan güvenliği: Tanı, tedavi ve rehabilitasyon süreçlerinde hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

      -
      -
      -
      X
      -
      5

      Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek mesleksel uygulamalarında değerlendirir. Toplumu bilgilendirerek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

      X
      -
      -
      -
      -
      6

      Bilgi yönetimi ve Araştırma: Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Araştırma yoluyla ürettiği ve bilişim teknolojilerinden uygun şekilde yararlanarak doğru, güvenilir kaynaklardan eriştiği bilgileri, kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

      -
      -
      -
      X
      -
      7

      Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini, iyi hekimlik uygulamalarını ve deontoloji ilkelerini dikkate alarak yerine getirir. Etik ikilemleri tanır, analiz ederek karar verebilir.

      -
      -
      -
      X
      -
      8

      Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle ve empatiyle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. Hasta bilgilerinin gizliliğinin korunması ve mahremiyetin korunmasına özen gösterir.

      -
      -
      -
      -
      X
      9

      Sağlık politikaları ve savunuculuk: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir. Sosyal güvenirlik ve yükümlülükler doğrultusunda sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini savunur.

      -
      X
      -
      -
      -
      10

      Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir, sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmetlerini gerçekleştirir.

      -
      -
      -
      X
      -
      11

      Olağandışı durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

      -
      -
      X
      -
      -
      12

      Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, hijyenine, güvenliğine ve görünüşüne önem verir. Sağlığı korumaya yönelik önlemleri,  sağlıklı yaşamın sürdürülmesi için stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. Uygulamalarıyla meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

      X
      -
      -
      -
      -
      13

      Değişim yönetimi ve liderlik: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar, bu değişikliklere liderlik edebilecek donanımları kazanır.

      -
      X
      -
      -
      -
      14

      Ekip çalışması: Birlikte çalıştığı sağlık çalışanları ve diğer meslek gruplarıyla olumlu iletişim kurar, etkin geribildirim alma ve verme davranışları gösterir, destekleyici yaklaşımda bulunur, özlük haklarını, görev ve yükümlülüklerini bilir, zamanında ve gereğince yerine getirir, gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.

      -
      -
      -
      X
      -
      15

      İletişim becerileri: Yazılı, sözel ve sözel olmayan iletişimi etkin olarak kullanır.  

      -
      -
      -
      -
      X
      16

      Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak edecek, olası farklılıklarını ve gereksinimlerini gözetecek şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar ve gerekli bilgilendirmeyi yapar.

      -
      -
      -
      X
      -
      17

      Yaşam boyu öğrenme: Özdeğerlendirme yaklaşımlarını kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar, öğrenme gereksinimini belirleyerek ve kendi öğrenme sürecini düzenleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

      -
      -
      -
      X
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      Akreditasyon Belgesi

      The Asia Awards Logo

      Akreditasyon Belgesi

      The Asia Awards Logo

      HABERTÜM HABERLER

      Hekimliğe İlk Adım
      Hekimliğe İlk Adım

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 41 öğrenci, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ...

      İlgili SKA:
      3
      4
      8
      10
      Devamı
      Sağlığın Yeni Neferleri
      Sağlığın Yeni Neferleri

      Beyaz önlüklerini giyerek başladıkları 6 yıllık eğitim yolculuğunu gururla ve mutlulukla bitiren hekimler, keplerini havaya fırlatarak mezuniyet coşkusunu doyasıya yaşadı.  ...

      İlgili SKA:
      3
      4
      Devamı
      Tıp Fakültesinde ‘Akreditasyon’ Gururu
      Tıp Fakültesinde ‘Akreditasyon’ Gururu

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, öğretim kadrosundan eğitim programına, öğrenci geri bildirimlerinden fiziki altyapıya kadar birçok kriterin titizlikle incelenmesi ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      17
      Devamı
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN
      14 MART TIP BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN

      14 Mart Tıp Bayramında öğrenci temsilcilerimizle Atamız ve Tıbbiyeli Hikmet anıtını ziyaret ettik. ...

      Devamı
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek
      Gezegen Sağlığını Şekillendirmek için Geleceğin Sağlık Liderlerini Güçlendirmek

       Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu’nun “Planetary Health and Shaping Sustainable Healthcare Systems” başlıklı açılış konuşmasıyla başlayan konferansa, WHO, YHO, ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi
      Medical Point, Türkiye’nin İlk Özel ‘Hasta Dostu Hastanesi’ Seçildi

      Türkiye’de sağlık hizmetlerinde hasta odaklı yaklaşımıyla fark yaratan İEÜ Medical Point Hastanesi, Uluslararası Stratejik Sağlık Araştırmaları Merkezi (USSAM) tarafından verilen ...

      İlgili SKA:
      3
      Devamı
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur
      İEÜ’lü Profesöre ‘Uluslararası’ Gurur

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gül Akdoğan, uluslararası alanda önemli bir göreve seçildi.  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular
      Diplomayı Aldılar, ‘Hekimlik Andı’nı Okudular

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’ndeki eğitimlerini başarıyla tamamlayan 59 genç hekim, diplomalarına kavuştu. ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU