Bizi takip edin
|
EN

CCS 502 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Duyu Sistemi Hastalıkları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CCS 502
Güz/Bahar
14
18
14
14

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; 5 duyunun hastalık durumlarını/bulgularını öğrenmek, hastaları gerçek hayatta, günlük rutinde, hastanede gözlemlemek ve detaylı muhakeme yapmak, her hastayı dikkate almak ve bu yolda bilgi-beceri kazanmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1) Birinci basamakta sıklıkla karşılaşılan hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetimindeki temel ilke ve yaklaşımları açıklar.
  • 2) Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına erişim, erişilen bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçlar kullanmak ve elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirir.
  • 3) Uygun iletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan uygun ve rehberli öykü alma ve fizik muayene yapabilir.
  • 4) Bu staj için atanan semptomlarla başvuran hastalar için ayırıcı tanı sıralayabilir.
  • 5) Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı olarak değerlendirir.
  • 6) Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilir.
  • 7) Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve uygulamaları uygulama ve yorumlama bilgi ve becerisini gösterir.
  • 8) Kanıta dayalı tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalara yönelik farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirler.
  • 9) Risk değerlendirmesi yapar ve önlem alır.
  • 10) Biyoetik ilkelere ve hekimlerin yasal sorumluluklarına göre hastalara yönelik yönetim planlarını yapar.
  • 11) Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek konsültasyon ihtiyacını ve gerektiğinde sevk endikasyonlarını belirler.
  • 12) Sağlık perspektifinin sosyal belirleyicileri aracılığıyla bireysel, toplumsal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını açıklar ve kişisel yaşamında bu bakış açısına uygun örnek davranışlar sergiler.
  • 13) Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef kitlesini, yöntemini ve uygulama stratejilerini tanımlar
  • 14) Sık görülen hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlar ve bunlara yönelik kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturur.
  • 15) Görev aldığı etkin bir üye olarak ekibin çalışmalarına katkıda bulunur.
  • 16) Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurar.
  • 17) Hasta ve hasta yakınları ile uygun dil kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kuarabilir.
  • 18) Hastayı güvence altına alan, sözlü olarak sunan ve hastaları güvenli ve etkili bir şekilde teslim eden doğru ve uygun hasta kayıtları oluşturur.
  • 19)Profesyonel performansını belirlemek ve geliştirmek için refleksiyon yaklaşımını kullabnabilir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında kulak burun boğaz, dermatoloji, oftalmoloji ve plastik ve rekonstrüktif cerrahi hastaları, hastalıkları ve bu hastaların nasıl yönetileceği işlenecektir. Öğrenciler hastanede (doğal ortam) hastalarla karşılaşacak, klinik akıl yürütme becerilerini kullanarak algoritmalar kuracak, klinik uygulamalar yapacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dermatolojik hastalıklar ve klinik uygulamaları Sewon Kang, Masayuki Amagai, Anna L. Bruckner, Alexander H. Enk, David J. Margolis, Amy J. McMichael, Jeffrey S. Orringer. Fitzpatrick's Dermatology, 9e, 2019
2 Dermatolojik hastalıklar ve klinik uygulamaları Sewon Kang, Masayuki Amagai, Anna L. Bruckner, Alexander H. Enk, David J. Margolis, Amy J. McMichael, Jeffrey S. Orringer. Fitzpatrick's Dermatology, 9e, 2019
3 Göz hastalıkları ve klinik uygulamaları Richard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. Mayeaux, Jr., Heidi S. Chumley, The Color Atlas and Synopsis of Family Medicine, 3ed. Part IV: Ophtalmology,
4 Göz hastalıkları ve klinik uygulamaları Richard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. Mayeaux, Jr., Heidi S. Chumley, The Color Atlas and Synopsis of Family Medicine, 3ed. Part IV: Ophtalmology,
5 Kulak-burun-boğaz hastalıkları ve klinik uygulamaları Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat.
6 Kulak-burun-boğaz hastalıkları ve klinik uygulamaları Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat.
7 Kulak-burun-boğaz hastalıkları ve klinik uygulamaları Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat.
8 Plastik cerrahi ve Rekonstrüktif hastalıkları ve klinik uygulamaları Schwartz's Principles of Surgery, 11ed, 2019. Chapter 45: Plastic and Reconstructive Surgery, Rajiv Y. Chandawarkar; Michael J. Miller; Brian C. Kellogg; Steven A. Schulz; Ian L. Valerio; Richard E. Kirschner.
9 Plastik cerrahi ve Rekonstrüktif hastalıkları ve klinik uygulamaları Schwartz's Principles of Surgery, 11ed, 2019. Chapter 45: Plastic and Reconstructive Surgery, Rajiv Y. Chandawarkar; Michael J. Miller; Brian C. Kellogg; Steven A. Schulz; Ian L. Valerio; Richard E. Kirschner.

 

Ders Kitabı
  1. Sewon Kang, Masayuki Amagai, Anna L. Bruckner, Alexander H. Enk, David J. Margolis, Amy J. McMichael, Jeffrey S. Orringer. Fitzpatrick's Dermatology, 9e, 2019. McGraw-Hill Education, ISBN 978-0-07-183779-8
  2. Jacob A. David. Current Practice Guidelines in Primary Care 2020, Chapter 28: Disorders of the Head, Eye, Ear, Nose, and Throat. McGraw-Hill Education, ISBN 978-1-260-46984-4 https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=246304016&bookid=2866&Resultclick=2
  3. Richard P. Usatine, Mindy A. Smith, E.J. Mayeaux, Jr., Heidi S. Chumley, The Color Atlas and Synopsis of Family Medicine, 3ed. Part IV: Ophtalmology, Part V: Ear, Nose and Throat. 2019, McGraw-Hill Education, ISBN 978-1-259-86204-5, https://accessmedicine.mhmedical.com/book.aspx?bookid=2547#206776116
  4. Schwartz's Principles of Surgery, 11ed, 2019. Chapter 45: Plastic and Reconstructive Surgery, Rajiv Y. Chandawarkar; Michael J. Miller; Brian C. Kellogg; Steven A. Schulz; Ian L. Valerio; Richard E. Kirschner. ISBN 978-1-259-83535-3; McGraw-Hill Education, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?sectionid=216217749&bookid=2576&Resultclick=2
Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Anne Sydor and Christina M. Thomas. Clinical Dermatology, The McGraw-Hill Companies, 2013, ISBN 978-0-07-176915-0
  2. William W. Hay Jr.; Myron J. Levin; Mark J. Abzug; Maya Bunik. Current Dianosis and Treatment: Pediatrics 2020-21, 25th ed, Chapter 18: Ear, Nose, & Throat. Patricia J. Yoon; Melissa A. Scholes; Brian W. Herrmann. McGraw-Hill Education, ISBN 978-1-260-45782-7 https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx?bookid=2815&sectionid=244260113

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
30
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
9
14
126
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
9
18
162
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
30
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
32
32
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
30
30
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
410

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

X
3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

X
7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

X
11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

X
16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

X
19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

X
20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.