
Tıp Fakültesi
CCS 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CCS 501
|
Güz
|
14
|
18
|
14
|
14
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu stajın sonunda öğrencilerin; çocuk /ergen ve ailesi ile uygun iletişim kurabilme, çocuk sağlığı ve hastalıkları ile ilişkili durumlarda bütüncül bir yaklaşımla koruyucu hekimlik ilkelerini tanımlayabilme, hastalık durumunda çocuğun yaşına ve gelişim basamağına uygun kapsamlı öykü alabilme ve sistematik fizik inceleme yapabilme, ön tanı/tanılara uygun akılcı tanısal tetkikleri planlayabilme, seçilmiş tanısal işlemler için örnek alabilme, bütüncül tedavi planı oluşturabilme, birinci basamakta yönetimi mümkün durumlar için hasta-merkezli tedavi ilkelerini planlayıp uygulayabilme becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Hastaya biyopsikososyal bütünlük içinde yaklaşması, klinik karar verme süreçlerini uygularken kritik düşünme ve klinik akıl yürütme ilkelerine uygun kararlar vermesi, etik ve yasal sorumluluklarının bilincinde olması beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste çocukluk ve ergenlik döneminde sık görülen akut ve kronik sağlık sorunları ve hastalıklara ilişkin teorik bilgiler ve klinik uygulamalar yer alacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Propaedeutic (History taking, head and neck, lymph nodes, respiratory, cardiovascular, abdominal, genitourinary, extremities, neurological and newborn examination) Bedside Propaedeutic Training (History taking, head and neck, lymph nodes,respiratory , cardiovascular, abdominal, genitourinary, extremities, neurological and newborn examination) Health indicators and inequalities in child health Public Health Practice Community diagnosis study Outpatient Clinic Case Discussion: Infection & Metabolism | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? History and Examination sections of the following chapters : Chapter 2, 3, 4, 15, 16,18, 21, 24, 25, 26,29 |
2 | Task-based learning Outpatient clinic case discussion : Nephrology Surgical causes of respiratory distress in newborn Common problems of premature infant Newborn jaundice Care of the newborn Follow up of discharged newborn Sepsis Upper respiratory tract infections Surgical causes of jaundice in children Cirrhosis and metabolic diseases involving the liver Portal hypertension Common GI diseases Gastroesofageal reflux and its surgical treatment in children | 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 2, 18, 21, 22 Lecturio Pediatric Gastroenterology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8482 1. Lecturio Pediatric Infectious Diseases https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8518 Lecturio Neonatology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8454 |
3 | Task-based learning Outpatient clinic case discussion : Cardiology The radiological diagnosis of abdominal pathologies in children Bronchial asthma Inguinoscrotal pathologies Acute abdomen The relation of nutrition and growth Approach to short stature Diabetes mellitus Metabolic diseases Hypoglycemia Metabolic diseases of bone Adrenogenital syndrome | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 20, 21, 22, 11, 34, 35 Lecturio Pediatrics Cardiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8448 Lecturio Pediatric Endocrinoloy https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8514 1. Lecturio Pediatric Radiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/9362 |
4 | Task based Learning Outpatient Clinic Case Discussion - Allergy Intoxications The radiological diagnosis of thorasic pathologies in children Childhood Tuberculosis Community-acquired Pneumonia Wheezy child Respiratory distress in children Hypersensitivity Reactions Nuclear medicine in pediatrics Sepsis in Newborn Diphteria, Pertussis, Tetanus, Mumps Eruptive Diseases Approach to febrile child | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 38, 13, 19, 40, 42, 2, 2. Lecturio Pediatric Radiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/9362 Lecturio Pediatrics Pulmonology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8450 2. Lecturio Pediatric Infectious Diseases https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8518 1. Lecturio Pediatric Allergy and Immunology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8520 |
5 | Task based Learning Outpatient Clinic Case Discussion-Neurology Approach to dysmorphic child Genetic counceling Chromosomal disorders Prenatal diagnosis Benign Tumors ( Hemangioma) and Cancer Predisposition Syndromes | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 25, 37, 31 Lecturio Pediatric Oncology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8480 Lecturio Pediatric Genetic https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8478 |
6 | Task based Learning Outpatient Clinic Case Discussion-Hematology Neuroblastoma Rhabdomyosarcoma Bone Tumors (Osteosarcoma,Ewing sarcoma) Childhood Lymphomas Pathological diagnosis in childhood diseases Pediatric Resuscitation Stabilization of the critically ill child Acute Gastroenteritis and Oral Rehydration Therapy Malabsorption Syndromes Fluid Electrolyte Imbalance | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapters 30, 31, 14, 21, 23, Lecturio Pediatric Gastroenterology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8482 Lecturio Pediatric Oncology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8480 1. Lecturio Pediatric Emergency Medicine https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8460 |
7 | Task based Learning Outpatient Clinic Case Discussion –Genetics Heart Failure Rheumatic Fever CNS infections Approach to headache in children Epilepsy Muscle Disorders Polyneuropathy Social Pediatrics Immunization Health in school children Prevention of Child Neglect and Abuse Prevention of accidents in Childhood | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 37, 20, 25, 8, 10, 12 Lecturio Pediatric Cardiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8448 Lecturio Pediatric Neurology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8538 2. Lecturio Pediatric Emergency Medicine https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8460 |
8 | Task based learning Outpatient Clinic Case Discussion – Oncology Hemolytic anemias Disorders of Primary Hemostasis Disorders of Secondary Hemostasis Thrombosis Acute leukemias Hypertension Renal Failure Renal Involvement in Multisystem Disorders Connective tissue disorders Differential Diagnosis in Rheumatological Diseases Laboratory diagnosis in rheumatological disorders | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 24, 29, 30, 31, Lecturio Pediatric Hematology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8458 Lecturio Pediatric Oncology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8480 Lecturio Pediatric Rheumatology and Orthopedics https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8516 1. Pediatric Nephrology and Urology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8452 |
9 | OSCE Final Exam |
Ders Kitabı | William W. Hay Jr.; Myron J. Levin; Mark J. Abzug; Maya Bunik. Current Dianosis and Treatment: Pediatrics 2020-21, 25th ed https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=2815 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AQUIFER PEDIATRICS https://aquifer.org/courses/aquifer-pediatrics/ LECTURIO PEDIATRICS https://app.lecturio.com/#/course/c/7520 Kliegman, Stanton, St. Geme, Schor and Behrman (2011). Nelson Textbook of Pediatrics, 19th Edition. Elsevier Saunders; ISBN: 978-1-4377-0755-7. https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C20161017121?indexOverride=GLOBAL |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
30
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
70
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati) |
9
|
14
|
126
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati) |
9
|
18
|
162
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
7
|
63
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
39
|
39
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
420
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir |
X | ||||
2 | Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir. |
X | ||||
3 | Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir. |
X | ||||
4 | Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır. |
X | ||||
5 | Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar. |
X | ||||
6 | Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar. |
X | ||||
7 | Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
X | ||||
8 | Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
9 | Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır. |
X | ||||
10 | Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular. |
X | ||||
11 | Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler. |
X | ||||
13 | Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır. Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

Avrupalı tıp öğrencilerine İzmirli direktör
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 30 ülkeden 130 üniversitenin yer aldığı, merkezi Belçika’da olan Avrupa Tıp Öğrencileri Birliği’nde

Hekimliğe ilk adım
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde eğitime başlayan öğrenciler, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı attı.

64 öğrenciye ‘uygulamalı’ klinik eğitim
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi dördüncü sınıf öğrencileri, İEÜ Medical Park Hastanesi’nde yeni akademik yıla ‘merhaba’ dedi.

Genetiğin şifresini çözecek proje
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Dr. Öğretim Üyesi Bilçağ Akgün, birçok hastalığın tanı ve tedavisinde kullanılan genetik testleri kolayca yorumlayan bir

İEÜ’lü profesör ‘Alzheimer’ çalışmalarına yön verecek
Son 10 yılda dünya genelinde görülme sıklığı giderek artan ve ülkemizde de vaka sayısı yaklaşık 400 bin olduğu tahmin edilen Alzheimer hastalığına

68 öğrenciden hekimliğe ilk adım
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 68 öğrenci, pandemi nedeniyle online yapılan törende beyaz önlüklerini giyip “Tıbbiyeli Yemini”

KLİNİK EĞİTİMDE YENİLİKLER VE İLKLER
İzmir Ekonomi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hakan Abacıoğlu, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) tarafından aday öğrencileri bölümler hakkında bilgilendirmek amacıyla yapılan

'DEV' İŞ BİRLİĞİ
Ege’nin ilk vakıf üniversitesi olan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) ve bölgenin en büyük özel sağlık kuruluşu Medical Park İzmir Hastanesi, ülkemizin ihtiyaç