TIP FAKÜLTESİ
Tıp
CCS 501 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CCS 501
|
Güz/Bahar
|
14
|
18
|
14
|
14
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu stajın sonunda öğrencilerin; çocuk /ergen ve ailesi ile uygun iletişim kurabilme, çocuk sağlığı ve hastalıkları ile ilişkili durumlarda bütüncül bir yaklaşımla koruyucu hekimlik ilkelerini tanımlayabilme, hastalık durumunda çocuğun yaşına ve gelişim basamağına uygun kapsamlı öykü alabilme ve sistematik fizik inceleme yapabilme, ön tanı/tanılara uygun akılcı tanısal tetkikleri planlayabilme, seçilmiş tanısal işlemler için örnek alabilme, bütüncül tedavi planı oluşturabilme, birinci basamakta yönetimi mümkün durumlar için hasta-merkezli tedavi ilkelerini planlayıp uygulayabilme becerilerini kazanması amaçlanmaktadır. Hastaya biyopsikososyal bütünlük içinde yaklaşması, klinik karar verme süreçlerini uygularken kritik düşünme ve klinik akıl yürütme ilkelerine uygun kararlar vermesi, etik ve yasal sorumluluklarının bilincinde olması beklenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste çocukluk ve ergenlik döneminde sık görülen akut ve kronik sağlık sorunları ve hastalıklara ilişkin teorik bilgiler ve klinik uygulamalar yer alacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Propödetik (Öykü alma, baş ve boyun, lenf düğümleri, solunum, kardiyovasküler, abdominal, genitoüriner, ekstremiteler, nörolojik ve yenidoğan muayenesi) Hasta Başı Propödetik Eğitimi (Öykü alma, baş ve boyun, lenf düğümleri, solunum, kardiyovasküler, abdominal, genitoüriner, ekstremiteler, nörolojik ve yenidoğan muayenesi) Çocuk sağlığında sağlık göstergeleri ve eşitsizlikler Halk Sağlığı Uygulaması Toplum tanı çalışması Poliklinik Vaka Tartışması: Enfeksiyon & Metabolizma | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? History and Examination sections of the following chapters : Chapter 2, 3, 4, 15, 16,18, 21, 24, 25, 26,29 |
2 | Görev tabanlı öğrenme (Task-based learning) Poliklinik vaka tartışması : Nefroloji Yenidoğanda solunum sıkıntısının cerrahi nedenleri Prematüre bebeğin ortak sorunları Yenidoğan sarılığı Yenidoğanın bakımı Taburcu olan yenidoğanın takibi sepsis Üst solunum yolu enfeksiyonları Çocuklarda sarılığın cerrahi nedenleri Karaciğeri ilgilendiren siroz ve metabolik hastalıklar Portal hipertansiyon Yaygın GI hastalıkları Çocuklarda gastroözofageal reflü ve cerrahi tedavisi | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 2, 18, 21, 22 Lecturio Pediatric Gastroenterology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8482 1. Lecturio Pediatric Infectious Diseases https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8518 Lecturio Neonatology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8454 |
3 | Görev tabanlı öğrenme (Task-based learning) Poliklinik vaka tartışması : Kardiyoloji Çocuklarda karın patolojilerinin radyolojik tanısı Bronşiyal astım inguinoskrotal patolojiler Akut karın Beslenme ve büyüme ilişkisi Kısa boy yaklaşımı Şeker hastalığı Metabolik hastalıklar hipoglisemi Metabolik kemik hastalıkları adrenogenital sendrom | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 20, 21, 22, 11, 34, 35 Lecturio Pediatrics Cardiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8448 Lecturio Pediatric Endocrinoloy https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8514 1. Lecturio Pediatric Radiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/9362 |
4 | Göreve Dayalı Öğrenme Poliklinik Olgu Tartışması - Alerji zehirlenmeler Çocuklarda torasik patolojilerin radyolojik tanısı Çocukluk Tüberkülozu Toplum kökenli Pnömoni hırıltılı çocuk Çocuklarda solunum sıkıntısı Aşırı Duyarlılık Reaksiyonları Pediatride nükleer tıp Yenidoğanda Sepsis Difteri, Boğmaca, Tetanoz, Kabakulak Erüptif Hastalıklar Ateşli çocuğa yaklaşım | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 38, 13, 19, 40, 42, 2, 2. Lecturio Pediatric Radiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/9362 Lecturio Pediatrics Pulmonology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8450 2. Lecturio Pediatric Infectious Diseases https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8518 1. Lecturio Pediatric Allergy and Immunology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8520 |
5 | Göreve Dayalı Öğrenme Poliklinik Vaka Tartışma-Nöroloji Dismorfik çocuğa yaklaşım Genetik danışma kromozomal bozukluklar Doğum öncesi tanı Benign Tümörler (Hemanjiom) ve Kansere Yatkınlık Sendromları | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 25, 37, 31 Lecturio Pediatric Oncology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8480 Lecturio Pediatric Genetic https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8478 |
6 | Göreve Dayalı Öğrenme Poliklinik Vaka Tartışma-Hematoloji Nöroblastom Rabdomyosarkom Kemik Tümörleri (Osteosarkom, Ewing sarkomu) Çocukluk Lenfomaları Çocukluk çağı hastalıklarında patolojik tanısı Pediatrik Resüsitasyon Kritik hasta çocuğun stabilizasyonu Akut Gastroenterit ve Oral Rehidrasyon Tedavisi Malabsorpsiyon Sendromları Sıvı elektrolit denge bozuklukları | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapters 30, 31, 14, 21, 23, Lecturio Pediatric Gastroenterology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8482 Lecturio Pediatric Oncology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8480 1. Lecturio Pediatric Emergency Medicine https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8460 |
7 | Göreve Dayalı Öğrenme Poliklinik Olgu Tartışması – Genetik Kalp yetmezliği romatizmal ateş CNS enfeksiyonları Çocuklarda baş ağrısına yaklaşım Epilepsi Kas Bozuklukları polinöropati Sosyal Pediatri bağışıklama Okul çocuklarında sağlık Çocuk İhmal ve İstismarının Önlenmesi Çocuklukta Kazaların Önlenmesi | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 37, 20, 25, 8, 10, 12 Lecturio Pediatric Cardiology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8448 Lecturio Pediatric Neurology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8538 2. Lecturio Pediatric Emergency Medicine https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8460 |
8 | Görev tabanlı öğrenme Poliklinik Olgu Tartışması – Onkoloji hemolitik anemiler Primer Hemostaz Bozuklukları Sekonder Hemostaz Bozuklukları Tromboz Akut lösemiler Hipertansiyon Böbrek yetmezliği Çoklu Sistem Bozukluklarında Böbrek Tutulumu Bağ dokusu bozuklukları Romatolojik Hastalıklarda Ayırıcı Tanı Romatolojik hastalıklarda laboratuvar tanısı | Current Diagnosis & Treatment: Pediatrics, 25e Eds. William W. Hay Jr., et al. McGraw Hill, 2020, https://accessmedicine.mhmedical.com/content.aspx? Chapter 24, 29, 30, 31, Lecturio Pediatric Hematology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8458 Lecturio Pediatric Oncology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8480 Lecturio Pediatric Rheumatology and Orthopedics https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8516 1. Pediatric Nephrology and Urology https://app.lecturio.com/#/course/c/7520/8452 |
9 | NÖKS Final SINAVI |
Ders Kitabı | William W. Hay Jr.; Myron J. Levin; Mark J. Abzug; Maya Bunik. Current Dianosis and Treatment: Pediatrics 2020-21, 25th ed https://accessmedicine.mhmedical.com/Book.aspx?bookid=2815 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AQUIFER PEDIATRICS https://aquifer.org/courses/aquifer-pediatrics/ LECTURIO PEDIATRICS https://app.lecturio.com/#/course/c/7520 Kliegman, Stanton, St. Geme, Schor and Behrman (2011). Nelson Textbook of Pediatrics, 19th Edition. Elsevier Saunders; ISBN: 978-1-4377-0755-7. https://www.clinicalkey.com/#!/browse/book/3-s2.0-C20161017121?indexOverride=GLOBAL |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
25
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
25
|
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
25
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
75
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati) |
9
|
14
|
126
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati) |
9
|
18
|
162
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
7
|
63
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
34
|
34
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
35
|
35
|
Toplam |
420
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
2 | Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır. |
X | ||||
3 | Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
4 | Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
5 | Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir. |
X | ||||
6 | Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir. |
X | ||||
7 | Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular. |
|||||
8 | Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. |
|||||
9 | Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
X | ||||
10 | Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
X | ||||
11 | Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir. |
|||||
12 | Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur. |
|||||
13 | Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir. |
|||||
14 | Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar. |
X | ||||
15 | İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar. |
X | ||||
16 | Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar. |
X | ||||
17 | Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur. |
X | ||||
18 | Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır. |
X | ||||
19 | Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir. |
X | ||||
20 | Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prag’dan İzmir Ekonomi’ye Önemli Konuk
Avrupa’nın en iyi yükseköğretim kurumları arasında yer alan Prag Charles Üniversitesi’nin Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü Başkanı, Önceki Dönem Rektörü Prof.
14 Mart Tıp Bayramı Kutlaması
14 Mart Tıp Bayramını öğrencilerimiz ile birlikte Atamızın anıtına çelenk koyarak ve Tıbbiyeli Hikmet heykelini ziyaret ederek kutladık.
Asya Kıtasında ‘İzmir Ekonomi’ İmzası
Yenilikçi, öğrenci merkezli ve teknoloji temelli eğitim programıyla nitelikli genç hekimleri ülkemize kazandıran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, başarısını uluslararası alanda
Merhum Profesöre 'Kalıcı' Vefa
Kanser nedeniyle yaklaşık bir yıl önce yaşamını yitiren tıp dünyasının sevilen isimlerinden Prof. Dr. İbrahim Akel, meslektaşları tarafından unutulmadı.
İzmir Ekonomi’den Avrupa’nın Zirvesine
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 130 üniversiteden yaklaşık 50 bin öğrencinin üye olduğu, merkezi Belçika’da bulunan Avrupa Tıp
Geleceğin Hekimlerinden ‘Tıbbiyeli Yemini’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 48 öğrenci, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı
‘Sıcak Sağlık Eylem Planı’ Önerisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gönül Dinç Horasan, küresel ısınmaya bağlı olarak önümüzdeki yıllarda da yüksek sıcaklık
Bergama Asklepion’da ‘Tarihi’ Mezuniyet
Türkiye’nin sağlık alanındaki gelişime katkı sağlamak amacıyla 6 yıl önce kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını verdi.