Bizi takip edin
|
EN

CCS 404 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Genitoüriner Tıp
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CCS 404
Güz/Bahar
14
16
13
13

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu stajın amacı: kadın, erkek ve çocuk genitoüriner, kadın ve erkek üreme sisteminin gebelik ve doğumla ilgili sık görülen hastalıklar ve acil durumların birinci basamak düzeyinde tanısı, tedavisi ve yönetimi ile bu hastalıklardan veya durumlardan korunmaya yönelik bilgi, beceri, tutum ve yeterlilikleri kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Birinci basamakta sıkça karşılaşılan hastalıkların epidemiyolojisi, klinikleri, tanı ve yönetiminde temel ilke ve yaklaşımları açıklayabilecektir.
  • 2. Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşıp, ulaşılan bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçları kullanarak elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirebilecektir.
  • 3. İletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan yerinde ve odaklanmış öykü alıp fizik muayene yapabilecektir.
  • 4. Bu stajyerlik için belirtilmiş olan semptomlarla başvuran hastalar için sıralanmış ayırıcı tanı yapabilecektir
  • 5. Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı bir yaklaşımla değerlendirebilecektir
  • 6. Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilecektir.
  • 7. Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve işlemleri uygulama ve yorumlama bilgi ve becerilerini gösterebilecektir.
  • 8. Kanıta dayalı bir tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalar için farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirleyebilecektir.
  • 9. Risk değerlendirmesi yaparak önlem alabilecektir.
  • 10. Biyoetik ilkelere ve hekimlerin yasal sorumluluklarına uygun olarak hastalar için yönetim planları oluşturabilecektir.
  • 11. Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek gerektiğinde konsültasyon ve sevk endikasyonlarına duyulan ihtiyacı belirleyebilecektir,
  • 12. Bireysel, sosyal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını sağlığın sosyal belirleyicileri perpektifinden açıklacak ve kişisel yaşamında bu bakış açısına uygun örnek davranışlar gösterebilecektir,
  • 13. Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef popülasyonunu, yöntem ve uygulama stratejilerini tanımlayabilecektir.
  • 14. Yaygın hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlayarak bunlar için kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturabilecektir.
  • 15. Etkin bir üye olarak ekibin çalışmalarına katkıda bulunabilecektir.
  • 16. Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir
  • 17. Hastalar ve hasta yakınları ile uygun bird il kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir
  • 18. Güvenli, doğru ve makul hasta kayıtları oluşturacak, sunabilecek ve hastaları güvenli ve etkili bir şekilde devredebilecektir
  • 19. Mesleki performansını belirlemek ve geliştirmek için yansıtıcı yaklaşımlar kullanabilecektir
Ders Tanımı Bu derste kadın, erkek ve çocuk genitoüriner, kadın ve erkek üreme sisteminin gebelik ve doğumla ilgili sık görülen hastalıklar ve acil durumlar ele alınacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ürogenital sistem muayenesi Ürolojik travma Ürolojik aciller Ürolitiyazis Konjenital genitoüriner anomaliler Pediyatrik üroloji Endoüroloji Ürolojik enfeksiyonlar CYBH Üriner tıkanmalar BPH Chapter 2,4,8,12,14,15,16,17,18. Jack W. McAninch, Tom F. Lue. Smith & Tanagho's General Urology, 19e, McGraw-Hill Education 2020. ISBN 978-1-259-83433-2
2 Prostat kanseri Skrotum kastalıkları Erkek İnfertilitesi Testis kanseri Renal tumörler Mesane kanseri Seksuel disfonksiyon İşeme disfonksiyonu Ürolojik hastalıklar açısından koruyucu tıp Chapter 19,2,21,22,39,44. Jack W. McAninch, Tom F. Lue. Smith & Tanagho's General Urology, 19e, McGraw-Hill Education 2020. ISBN 978-1-259-83433-2
3 Jinekolojik muayene ve ultrasonografi Gebelik öncesi ve antenatal bakım Vulva ve vagina hastalıkları Vaginal akıntı Obstetrik ultrasonografi Serviks ve uterusun benign hastalıkları Normal doğum Gebelik ve sistemik hastalıklar Fetal monitorizasyon IUGR ve makrozomi Tuba ve overin benign hastalıkları PTH ve PROM Endometriyozis ve Adenomyozis Maternal ve perinatal infeksiyonlar Section 2,3 4. Barbara L. Hoffman, John O. Schorge, Lisa M. Halvorson, Cherine A. Hamid, Marlene M. Corton, Joseph I. Schaffer. Williams Gynecology, 4e, McGraw-Hill Education 2020. ISBN 978-1-260-45686-8 Section 4,6,7. F. Gary Cunningham, Kenneth J. Leveno, Steven L. Bloom, Jodi S. Dashe, Barbara L. Hoffman, Brian M. Casey, Catherine Y. Spong. Williams Obstetrics, 25e, McGraw-Hill Education 2018. ISBN 978-1-259-64432-0
4 Gebeliğin hipertansif hastalıkları Amenore Plasenta ve amniyotik sıvı anormallikleri fluid abnormalities Distosi ve operatif doğum Çoğul gebelik 3.TM kanamalarıDoğum sonu kanamalar Anormal uterin kanamalar Lohusalık Uterus maligniteleri Hidrops fetalis PCOS, hirsutizm ve hiperandrojenizm Overin epiteliyal tümörleri Section 10, 11, 12. F. Gary Cunningham, Kenneth J. Leveno, Steven L. Bloom, Jodi S. Dashe, Barbara L. Hoffman, Brian M. Casey, Catherine Y. Spong. Williams Obstetrics, 25e, McGraw-Hill Education 2018. ISBN 978-1-259-64432-0
5 Menopoz Pelvik taban hastalıkları Kontrasepsiyon ve aile planlaması Preinvaziv-invaziv servikal patolojiler Diyabet ve gebelik Pediyatrik adolesans jinekoloji Jinekolojik aciller Üriner inkontinans Germ hücreli, stromal ve metastatic tuba ve over tumorleri Trofoblastik hastalık CYBH ve PID Puberta ve aormal pubertal gelişim Jinekoloji ve obstetride uygun ilaç kullaımı ve reçeteleme Section 5,6,7. Alan H. DeCherney, Lauren Nathan, Neri Laufer, Ashley S. Roman. CURRENT Diagnosis & Treatment: Obstetrics & Gynecology, 12e, McGraw-Hill Education 2019. ISBN 978-0-07-183390-5 Chapter 10,18. Magowan, Brian A., Owen, Philip, Thomson, Andrew, Clinical Obstetrics and Gynaecology fourth ed.Elsevier 2019. ISBN: 978-0-7020-7404-2
6 Klinik Pratik Öz yönelimli öğrenme Aquifer olguları
7 Klinik Pratik Öz yönelimli öğrenme Aquifer olguları
8 Klinik Pratik Öz yönelimli öğrenme Aquifer olguları
9 Klinik Pratik Öz yönelimli öğrenme Aquifer olguları

 

Ders Kitabı
  1. McAninch, Tom F. Lue. Smith & Tanagho's General Urology, 19e, McGraw-Hill Education 2020. ISBN 978-1-259-83433-2
  2. Barbara L. Hoffman, John O. Schorge, Lisa M. Halvorson, Cherine A. Hamid, Marlene M. Corton, Joseph I. Schaffer. Williams Gynecology, 4e, McGraw-Hill Education 2020. ISBN 978-1-260-45686-8
  3. Gary Cunningham, Kenneth J. Leveno, Steven L. Bloom, Jodi S. Dashe, Barbara L. Hoffman, Brian M. Casey, Catherine Y. Spong. Williams Obstetrics, 25e, McGraw-Hill Education 2018. ISBN 978-1-259-64432-0
  4. Alan H. DeCherney, Lauren Nathan, Neri Laufer, Ashley S. Roman. CURRENT Diagnosis & Treatment: Obstetrics & Gynecology, 12e, McGraw-Hill Education 2019. ISBN 978-0-07-183390-5
  5. Magowan, Brian A., Owen, Philip, Thomson, Andrew, Clinical Obstetrics and Gynaecology fourth ed.Elsevier 2019. ISBN: 978-0-7020-7404-2
Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Kay, SE, Sandhu, CJ, Crash Course Obstetrics and Gynaecology, fourth ed.Elsevier 2019. ISBN: 978-0-7020-7347-2
  2. Oats, Jeremy, Abraham, Suzanne, Llewellyn-Jones Fundamentals of Obstetrics and Gynaecology, Tenth edition, Elsevier 2017. ISBN: 978-0-7020-6065-6
  3. CLINICAL OVERVIEW, Gestational diabetes, Elsevier Point of Care, Updated May 31, 2019. Copyright Elsevier BV. https://www.clinicalkey.com/#!/content/clinical_overview/67-s2.0-69605029-039f-4eb8-bb27-774065bdac36
  4. Hacker, Neville F., Gambone, Joseph C., Hobel, Calvin J., Hacker & Moore's Essentials of Obstetrics and Gynecology, Sixth ed. Elsevier 2016. ISBN 978-0-323-34053-3
  5. Jonathan S.Berek. Berek & Novak’s Gynecology 16th Edition, Wolters Kluwer, 2019. ISBN/ISSN 9781496380333
  6. Florman, Larry D. The Portable Medical Mentor Training Success, Springer, 2015. ISBN 978-3-319-09852-4
  7. Mezuniyet Sonrası Mecburi Hizmet El Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri: Üroloji aciller
  8. Temel Üroloji Cep Kitabı Güneş Tıp Kitabevleri
  9.  This is going to hurt: secret Diaries of a Junior Doctor by Adam Kay 2018.ISBN: 1509858636
  10. Bad science: Quacks,Hacks and Big Pharma Flacks .Ben Goldacre 2010.ISBN: 978-0865479180
  11. Do No Harm by Henry Marsh. Stories of Life, Death, and Brain Surgery ISBN 978-1250090133
  12. The Intern Blues: The Timeless Classic About the Making of a Doctor by Robert Mari. ISBN 978-0060937096

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
30
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
20
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
9
14
126
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
9
16
144
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
30
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
30
30
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
30
30
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
390

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

X
3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

X
7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

X
11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

X
16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

X
19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

X
20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.