Bizi takip edin
|
EN

CCS 402 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kardiyopulmoner Tıp ve Enfeksiyon Hastalıkları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CCS 402
Güz/Bahar
14
16
13
13

Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; solunum, dolaşım, boşaltım sistemleri ve kan hastalıkları gibi homeostatik bozukluklar ile ilişkili durumlarda hasta yönetimini klinik uygulamalar ile öğrenmesi amaçlanmaktadır. Hastadan öykü alma, fizik muayene yapma, incelemeler için örnek alma, gönderme, sonuçlarını yorumlama, tanı ve tedavi algoritmalarını oluşturması beklenmektedir. Hastaya biyopsikososyal bütünlük içinde yaklaşması, klinik karar verme süreçlerini uygularken kanıta dayalı karar vermesi, etik davranış özelliklerinin neler olduğunu fark etmesi, yasal sorumluluklarının bilincinde olması da beklenmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1.Birinci basamakta sık karşılaşılan kardiyovasküler sistem hastalıklarında, klinik ve acil durumların epidemiyolojisi, klinik, laboratuvar ve radyolojik tanısı ve yönetimindeki temel ilke ve yaklaşımları gerekçeleri ile açıklar
  • 2. Klinik durumlar/sorunlar hakkında güvenilir bilgi kaynaklarına ulaşıp,, ulaşılan bilgileri değerlendirmek için kanıta dayalı tıbbi araçları kullanarak elde edilen bilgileri hastanın durumu ile ilişkilendirebilecektir.
  • 3.İletişim ilkelerine uygun olarak hastalardan yerinde ve yönlendirilmiş öykü alıp fizik muayene yapabilecektir.
  • 4. Bu stajyerlik için belirtilmiş olan semptomlarla başvuran hastalar için sıralanmış ayırıcı tanı yapabilecektir
  • 5. Tanı yöntemlerinin etkinliğini, maliyet etkinliğini, olası erken ve geç yan etkilerini ve ayırıcı tanıya uygunluğunu kanıta dayalı bir yaklaşımla değerlendirebilecektir.
  • 6.Acil ve acil olmayan durumları ayırt edebilecektir.
  • 7. Belirlenen küçük tıbbi müdahale ve işlemleri uygulama ve yorumlama bilgi ve becerilerini gösterebilecektir.
  • 8. Kanıta dayalı bir tıbbi yaklaşımla klinik ve acil durumlarda hastalar için farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini belirleyebilecektir.
  • 9. Risk değerlendirmesi yaparak önlem alabilecektir.
  • 11. Özel uzmanlık gerektiren hastalıkları ayırt ederek gerektiğinde konsültasyon ve sevk endikasyonlarına duyulan ihtiyacı belirleyebilecektir.
  • 12. Bireysel, sosyal ve ekosistem düzeyindeki sağlık olaylarını sağlığın sosyal belirleyicileri perpektifinden açıklacak ve kişisel yaşamında bu bakış açısına uygun örnek davranışlar gösterebilecektir.
  • 13. Sağlığın korunması ve hastalıkların önlenmesi için kontrol, tarama ve bağışıklama programlarının hedef popülasyonunu, yöntem ve uygulama stratejilerini tanımlayabilecektir.
  • 14.Yaygın hastalıkların risk faktörlerini ve sosyal belirleyicilerini hasta bağlamında tanımlayarak bunlar için kanıta dayalı önleme/çözüm önerileri oluşturabilecektir.
  • 15.Etkin bir üye olarak ekibin çalışmalarına katkıda bulunabilecektir.
  • 16. Birlikte çalıştığı kişilerle açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
  • Hastalar ve hasta yakınları ile uygun bir dil kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
  • 17.Hastalar ve hasta yakınları ile uygun bir dil kullanarak açık, yapıcı ve saygılı bir iletişim kurabilecektir.
  • 18. Güvenli, doğru ve makul hasta kayıtları oluşturacak, sunabilecek ve hastaları güvenli ve etkili bir şekilde devredebilecektir.
  • 19. Mesleki performansını belirlemek ve geliştirmek için yansıtıcı yaklaşımlar kullanabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste kardiyoloji, kalp-damar cerrahisi, hematoloji, nefroloji ve göğüs hastalıklarına ilişkin bilgiler ve klinik uygulamalar yer alacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kardiyoloji, Klinik uygulama
2 Kardiyoloji, Klinik uygulama
3 Kardiyovasküler cerrahi, Klinik uygulama
4 Göğüs Hastalıkları, Klinik uygulama
5 Göğüs Hastalıkları, Klinik uygulama
6 Göğüs Cerrahisi, Klinik uygulama
7 Enfeksiyon Hastalıkları, Klinik uygulama
8 Enfeksiyon Hastalıkları, Klinik uygulama
9 CCS403 Gözden Geçirme ve Final Sınavları

 

Ders Kitabı
  1. M.Runge, C.Patterson. Netter's Cardiology, 2011
  2. Mann, Zipes, Libby & Bonow. Braunwald's Heart Disease: A Textbook of Cardiovascular Medicine, 2014
  3. Ary L. Goldberger. Clinical Electrocardiography: A Simplified Approach, 2012
  4. Andreoli, Carpenter, Griggs, Benjamin 7th Ed Andreoli and Carpenter’s Cecil Essentials Of Medicine 2016
  5. Jack L. Cronenwett. Rutherford's Vascular Surgery, 2014
  6. Taal, Chertow, Marsden. Brenner and Rector's The Kidney, 2011
  7. Jameson, Loscalzo. Harrison's Nephrology and Acid-Base Disorders, 2013
  8. K.J.Lee. Essential Otolaryngology: Head and Neck Surgery, 2012
  9. Tannock. The Basic Science Of Oncology, 2013
  10. Kumar and Clark's Clinical Medicine, 2012
  11. RH. Seller, AB. Symons, Differential Diagnosis of Common Complaints: 6th Edition 2011
  12. Maxine Papadakis, Stephen J. McPhee, Michael W. Rabow. CURRENT Medical Diagnosis and Treatment 2016 (LANGE CURRENT Series) 55th Edition 2016
  13. Chen, Harisinghani, Wittenberg. Primer of Diagnostic Imaging, 2011
  14. Jerome P. Kassirer, John B. Wong, Richard I. Kopelman. Learning Clinical Reasoning Second Edition. 2010
  15. Harold C. Sox, Michael C. Higgins, Douglas K. Owens. Medical Decision Making, 2nd Edition, 2013
  16. Thomas Percival. Medical Ethics: or a Code of Institutes and Precepts, 2014
  17. Peter Bennett - Morris Brown. Clinical Pharmacology, 2012
  18. Matthew Stephenson, Joshua Shur, John Black. How to Perform Clinical Procedures: for Medical Students and Junior Doctors, includes 2 DVDs, 2013
  19. Jonathan Gleadle. History and Clinical Examination at a Glance, 3rd Edition, 2012
  20. Raphael Rubin, David S. Strayer. Rubin's Pathology: Clinicopathologic Foundations of Medicine, 2014
  21. Clinical Biochemistry, An Illustrated Colour Text. Gaw, Murphy, Srivastava, 2013
Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Emery, Turnpenny, Ellard, Emery's Elements of Medical Genetics, 14e 2011
  2. Gray's Anatomy for Students: With STUDENT CONSULT Online Access, 3e 3rd Edition. Richard L. Drake, A. Wayne Vogl, Adam W. M. Mitchell, 2015
  3. Jawetz Melnick&Adelbergs Medical Microbiology 26/E. Geo. Brooks, 2013
  4. Langman's Medical Embryology Thirteenth, North American Edition. Thomas W. Sadler, 2015
  5. Harper’s Illustrated Biochemistry, 30th Ed, Lange. Rodwell VW, Bender DA, Botham RM, Kennelly PJ, Weil PA. 2015
  6. Wheater's Functional Histology: A Text and Colour Atlas, 6e (FUNCTIONAL HISTOLOGY (WHEATER'S)) 6th Edition. Barbara Young, Geraldine O'Dowd, Phillip Woodford, 2014
  7. The Developing Human: Clinically Oriented Embryology, 10th Edition. Keith L. Moore, T. V. N. Persaud, Mark G. Torchia, 2016
  8. Molecular Biology of the Cell. Alberts, Johnson, Lewis, Raff., 2015

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
1
30
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
1
30
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
70
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 9 x teorik ders saati)
9
14
126
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 9 x uygulama/lab ders saati)
9
16
144
Sınıf Dışı Ders Çalışması
1
30
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
1
30
30
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
5
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
1
30
30
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
30
30
    Toplam
390

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

X
3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

X
5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

X
7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

X
10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

X
11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

X
15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

X
16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

X
18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

X
19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

X
20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.