TIP FAKÜLTESİ
Tıp
CBM 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tıbbın Klinik Temelleri VI
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CBM 302
|
Bahar
|
2
|
4
|
4
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı klinik akıl yürütme eğitiminin temel ilkelerinin tanıtılması ve yapılandırılmış klinik senaryolar üzerinden kritik düşünme ve klinik akıl yürütme becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tıbbın Klinik Temelleri VI dersi, gastrointestinal sistem, sinir sistemi, göz, kulak burun boğaz, psikiyatri, deri ve kas iskelet sistemi, üreme sistemi ile geriatrik bozuklukların değerlendirilmesi ve yönetimi ile ilgili klinik becerileri içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | GI sistem bozukluklarının belirti ve bulguları Pirozis/epigastric ağrıya yaklaşım Diyareye yaklaşım Kabızlığa yaklaşım | 1. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. Papadakis M.A., McPhee S.J., Rabow M.W. Eds. Maxine A. Papadakis, et al.eds. Current Medical Diagnosis & Treatment McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 2. In: Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. Stern S.C., Cifu A.S., Altkorn D Eds. Scott D.C. Stern, et al.eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 4e by McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-12111-7 |
2 | Akut ve kronik karın ağrısına yaklaşım | 1. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. Papadakis M.A., McPhee S.J., Rabow M.W. Eds. Maxine A. Papadakis, et al.eds. Current Medical Diagnosis & Treatment McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 2. In: Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. Stern S.C., Cifu A.S., Altkorn D Eds. Scott D.C. Stern, et al.eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 4e by McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-12111-7 3. Gerard M. Doherty. Current Diagnosis and Treatment in Surgery 14e, by McGraw-Hill Education 2015. ISBN 978-0-07-179211-0 4. F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, Lillian S. Kao, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock. Schwartz's Principles of Surgery, 11e, by McGraw-Hill Education, 2019. Set ISBN 978-1-259-83535-3; MHID 1-259-83535-9 |
3 | Bulantı kusmaya yaklaşım Klinik akıl yürütme | 1. F. Charles Brunicardi, Dana K. Andersen, Timothy R. Billiar, David L. Dunn, Lillian S. Kao, John G. Hunter, Jeffrey B. Matthews, Raphael E. Pollock. Schwartz's Principles of Surgery, 11e, by McGraw-Hill Education, 2019. Set ISBN 978-1-259-83535-3; MHID 1-259-83535-9 2. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. eds. Current Medical Diagnosis & Treatment McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 3. In: Stern SC, Cifu AS, Altkorn D. eds. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 4e by McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-12111-7 |
4 | Gebe muayenesi | |
5 | Üreme sisteminin yakınma ve bulguları Anormal uterus kanamalarına yaklaşım Vaginal akıntıya yaklaşım | 1. DeCherney AH, Nathan L,Laufer N, Roman AS. Current Diagnosis&Treatment: Obstetrics&Gynecology, 12e, 2013. ISBN 978-0-07-183390-5 2. Nadler PL, Gonzales R. Common Symptoms. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. eds. Current Medical Diagnosis & Treatment McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 3. National STD Curriculum https://www.std.uw.edu/ |
6 | Erkek üreme sisteminin yakınma ve bulguları Klinik akıl yürütme | 1. McAninch JW, Lue TF. Smith&Tanagho’s General Urology, 18th Ed.2013. ISBN 978-0-07-162497-8 |
7 | Klinik akıl yürütme | 1. DeCherney AH, Nathan L,Laufer N, Roman AS. Current Diagnosis&Treatment: Obstetrics&Gynecology, 12e, 2013. ISBN 978-0-07-183390-5 |
8 | Kas iskelet sisteminin yakınma ve bulguları | Nadler PL, Gonzales R. Common Symptoms. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. eds. Current Medical Diagnosis & Treatment 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 |
9 | Sırt ağrısı olan hastalara yaklaşım Romatizmal hastalıkların klinik değerlendirmesi | 1. Sara Cuccurullo. Physical Medicine and Rehabilitation Board Review 3dr ed Springer, 2019. ISBN 13 9780826134561 2. Mark D. Miller & Stephen R. Thompson. Miller's Review of Orthopaedics, 8th Edition Elsevier 2019. ISBN 9780323609784 3. Nadler PL, Gonzales R. Common Symptoms. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. eds. Current Medical Diagnosis & Treatment 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 |
10 | Bayram tatili | |
11 | Klinik akıl yürütme | Sara Cuccurullo. Physical Medicine and Rehabilitation Board Review 3dr ed Springer, 2019. ISBN 13 9780826134561 |
12 | Göz muayenesi Nörolojik system bulgu ve yakınmaları Klinik nörolojide lokalizasyon | 1. Bruce James Larry Benjamin. Ophthalmology: Investigation and Examination Techniques 1st Edition by Elsevier, 2006. ISBN: 9780750675864 2. Mathias Bähr, Michael Frotscher. Duus' Topical Diagnosis in Neurology: Anatomy - Physiology - Signs - Symptoms 5th edition Edition Thieme, 2012. ISBN-13: 978-3136128053 3. Elan D. Louis MD MS, Stephan A. Mayer MD, Lewis P. Rowland MD. Merritt's Neurology Thirteenth Edition LWW.2015. ISBN-13: 978-1451193367 4. Richard S.Snell. Clinical Neuroanatomy for medical students. by LWW, 2010. ISBN-13: 978-0316801034 5. Joseph Jankovic John Mazziotta Scott Pomeroy, Robert Daroff. Bradley's Neurology in Clinical Practice, 2-Volume Set 7th Edition, Elsevier 2016. ISBN: 9780323339179 6. Roger P. Simon, Michael J. Aminoff, David A. Greenberg. Clinical Neurology 10e, by McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-1-259-86172-7 |
13 | Baş dönmesine yaklaşım Başağrısına yaklaşım | 1. Melissa Scholes Vijay Ramakrishnan. ENT Secrets 4th Edition by Elsevier, 2015. ISBN: 9780323298568 2. Mathias Bähr, Michael Frotscher. Duus' Topical Diagnosis in Neurology: Anatomy - Physiology - Signs - Symptoms 5th edition Edition Thieme, 2012. ISBN-13: 978-3136128053 3. Clinical Neuroanatomy: author Richard S.Snell 4. Joseph Jankovic John Mazziotta Scott Pomeroy, Robert Daroff. Bradley's Neurology in Clinical Practice, 2-Volume Set 7th Edition, Elsevier 2016. ISBN: 9780323339179 5. Elan D. Louis MD MS, Stephan A. Mayer MD, Lewis P. Rowland MD. Merritt's Neurology Thirteenth Edition LWW.2015. ISBN-13: 978-1451193367 6. Roger P. Simon, Michael J. Aminoff, David A. Greenberg. Clinical Neurology 10e, by McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-1-259-86172 |
14 | Birinci basamakta bilinç bozukluğu olan hastaya yaklaşım | Nadler PL, Gonzales R. Nadler P.L., Gonzales R Nadler, Paul L., and Ralph Gonzales.Common Symptoms. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. Papadakis M.A., McPhee S.J., Rabow M.W. Eds. Maxine A. Papadakis, et al.eds. Current Medical Diagnosis & Treatment McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 |
15 | Klinik akıl yürütme | 1. Nadler PL, Gonzales R. Common Symptoms. In: Papadakis MA, McPhee SJ, Rabow MW. eds. Current Medical Diagnosis & Treatment McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-26-045528-1 2. Mathias Bähr, Michael Frotscher. Duus' Topical Diagnosis in Neurology: Anatomy - Physiology - Signs - Symptoms 5th edition Edition Thieme, 2012. ISBN-13: 978-3136128053 3. Elan D. Louis MD MS, Stephan A. Mayer MD, Lewis P. Rowland MD. Merritt's Neurology Thirteenth Edition LWW.2015. ISBN-13: 978-1451193367 4. Joseph Jankovic John Mazziotta Scott Pomeroy, Robert Daroff. Bradley's Neurology in Clinical Practice, 2-Volume Set 7th Edition, Elsevier 2016. ISBN: 9780323339179 5. Richard S.Snell. Clinical Neuroanatomy for medical students. by LWW, 2010. ISBN-13: 978-0316801034 6. Roger P. Simon, Michael J. Aminoff, David A. Greenberg. Clinical Neurology 10e, by McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-1-259-86172 |
16 | Psikiyatrik öykü alma | Barry Nurcombe; Michael H. Ebert, Chapter 4: The Psychiatric Interview. In: Michael H. Ebert, James F. Leckman, Ismene L. Petrakis. Current Diagnosis & Treatment: Psychiatry, 3e, by McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-0-07-175442-2 |
17 | Geriatrik değerlendirme | Robert L. Kane; Joseph G. Ouslander; Barbara Resnick; Michael L. Malone. Essentials of Clinical Geriatrics, 8e, by McGraw-Hill Education, 2018. Part 1: The aging patient and geriatric assessment. ISBN 978-1-259-86051-5 |
18 | Deliriuma yaklaşım | Scott D.C. Stern, Adam S. Cifu, Diane Altkorn. Symptom to Diagnosis: An Evidence-Based Guide, 4e by McGraw-Hill Education, 2020. Chapter 11: Delirium and Dementia. ISBN 978-1-260-12111-7 |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
10
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 18 x teorik ders saati) |
18
|
2
|
36
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 18 x uygulama/lab ders saati) |
18
|
4
|
72
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
10
|
3
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
16
|
16
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır. |
X | ||||
2 | Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır. |
X | ||||
3 | Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
4 | Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. |
X | ||||
5 | Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir. |
|||||
6 | Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir. |
|||||
7 | Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular. |
|||||
8 | Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar. |
|||||
9 | Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
|||||
10 | Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. |
X | ||||
11 | Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir. |
|||||
12 | Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur. |
|||||
13 | Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir. |
|||||
14 | Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar. |
X | ||||
15 | İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar. |
X | ||||
16 | Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar. |
|||||
17 | Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur. |
X | ||||
18 | Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır. |
X | ||||
19 | Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir. |
|||||
20 | Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Prag’dan İzmir Ekonomi’ye Önemli Konuk
Avrupa’nın en iyi yükseköğretim kurumları arasında yer alan Prag Charles Üniversitesi’nin Tıbbi Biyokimya ve Laboratuvar Tıbbı Enstitüsü Başkanı, Önceki Dönem Rektörü Prof.
14 Mart Tıp Bayramı Kutlaması
14 Mart Tıp Bayramını öğrencilerimiz ile birlikte Atamızın anıtına çelenk koyarak ve Tıbbiyeli Hikmet heykelini ziyaret ederek kutladık.
Asya Kıtasında ‘İzmir Ekonomi’ İmzası
Yenilikçi, öğrenci merkezli ve teknoloji temelli eğitim programıyla nitelikli genç hekimleri ülkemize kazandıran İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, başarısını uluslararası alanda
Merhum Profesöre 'Kalıcı' Vefa
Kanser nedeniyle yaklaşık bir yıl önce yaşamını yitiren tıp dünyasının sevilen isimlerinden Prof. Dr. İbrahim Akel, meslektaşları tarafından unutulmadı.
İzmir Ekonomi’den Avrupa’nın Zirvesine
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi öğrencisi Dilge Kocabaş, 130 üniversiteden yaklaşık 50 bin öğrencinin üye olduğu, merkezi Belçika’da bulunan Avrupa Tıp
Geleceğin Hekimlerinden ‘Tıbbiyeli Yemini’
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi’nde bu yıl eğitime başlayan 48 öğrenci, beyaz önlüklerini giyip ‘Tıbbiyeli Yemini’ ederek hekimlik yolunda ilk adımı
‘Sıcak Sağlık Eylem Planı’ Önerisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Gönül Dinç Horasan, küresel ısınmaya bağlı olarak önümüzdeki yıllarda da yüksek sıcaklık
Bergama Asklepion’da ‘Tarihi’ Mezuniyet
Türkiye’nin sağlık alanındaki gelişime katkı sağlamak amacıyla 6 yıl önce kurulan İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Tıp Fakültesi, ilk mezunlarını verdi.