Bizi takip edin
|
EN

CBM 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Tıbbın Klinik Temelleri III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CBM 201
Güz
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Canlandırma
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Klinik pratikte kullanılacak seçilmiş teknik becerilerin ve klinik iletişim becerilerinin kazandırılması.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kişilerarası iletişimin temel kavramlarını tanımlayabilir.
  • Sözlü ve sözsüz iletişimin özelliklerini açıklayabilir.
  • Kişilerarası ilişkilerde çatışmaları yönetme yollarını yorumlayabilir.
  • Aktif dinleme ve empatik iletişim becerilerinin unsurlarını uygulayabilir.
  • Klinik senaryolara dayalı rol oynama yoluyla tıbbi öykü almayı da içeren klinik iletişim becerilerini gösterir.
  • Tıbbi öykü alırken hem hasta hem de hekim gözüyle hastalığı sorgulayabilme becerisini gösterir.
Ders Tanımı Tıbbın Klinik Temelleri 201 dersi; tıp uygulamalarında yer alan seçilmiş teknik becerileri, klinik iletişim becerilerini ve tıbbi öykü alabilme becerilerini içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanıtım: İletişim Nedir?
2 Benlik, Kimlik ve Algı Solomon, D., Theiss, J. Interpersonal communication [electronic resource]: putting theory into practice, New York : Routledge, 2013, ch.3&4.
3 Kültür ve iletişim Hall, E. T. (1959) The Silent Language, NY: Doubleday
4 Sözlü ve Sözsüz İletişim Solomon, D., Theiss, J. Interpersonal communication [electronic resource]: putting theory into practice, New York : Routledge, 2013, ch.5&6.
5 Empati ve Etkin Dinleme Solomon, D., Theiss, J. Interpersonal communication [electronic resource]: putting theory into practice, New York : Routledge, 2013, ch.8.
6 Çatışma Yönetimi Solomon, D., Theiss, J. Interpersonal communication [electronic resource]: putting theory into practice, New York : Routledge, 2013, ch.13.
7 Ekip Çalışması (Roller, Planlama, Zaman Yönetimi, Geri Bildirim Verme) Dennis S. Gouran, Handbook of Communication and Social Interaction Skills, John O. Greene and Brant R. Burleson (Edt), Taylor & Francis Group, 2003, ch.21
8 Ara Sınav Solomon, D., Theiss, J. Interpersonal communication [electronic resource]: putting theory into practice, New York : Routledge, 2013, ch.8.
9 Medikal Öykü Alma Burns EA, Korn K, Whyte IV J. Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills. 1st ed. New York: Oxford University Press; 2011.p.30-45. ISBN 978-0-19-538972-2 Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Physical Examination and History-Taking. 11th ed. Philadelphia:Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013.p.3-13. ISBN 978-1-60913-762-5 Gleadle J. History and Clinical Examination at a Glance. 3rd Ed. Malaysia: Wiley-Blackwell; 2012. ISBN-13: 978-0-470-65446-0
10 Medikal Öykü Alma Burns EA, Korn K, Whyte IV J. Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills. 1st ed. New York: Oxford University Press; 2011.p.30-45. ISBN 978-0-19-538972-2 Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Physical Examination and History-Taking. 11th ed. Philadelphia:Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013.p.3-13. ISBN 978-1-60913-762-5 Gleadle J. History and Clinical Examination at a Glance. 3rd Ed. Malaysia: Wiley-Blackwell; 2012. ISBN-13: 978-0-470-65446-0
11 Klinik iletişim becerileri Calgary Cambridge Framework
12 Klinik iletişim becerileri Calgary Cambridge Framework
13 Klinik iletişim becerileri Rol Play Grubu A Eğitmen tarafından hazırlanan Klinik Senaryo
14 Klinik iletişim becerileri Rol Play Grubu B Eğitmen tarafından hazırlanan Klinik Senaryo
15 Klinik senaryo üzerinden klinik iletişim ve tıbbi öykü alabilme becerisi – Öğrenci-öğrenci hasta görüşmesi Rol Play Grubu A Eğitmen tarafından hazırlanan Klinik Senaryo
16 Serbest Çalışma
17 Final
18 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı
  1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi
  2. Klinik Beceri Eğitim Föylerinde belirtilen kaynaklar
  3. İnternet ortamından önerilen videolar
  4. Solomon, D., Theiss, J. Interpersonal communication [electronic resource]: putting theory into practice, New York : Routledge, 2013

 

Önerilen Okumalar/Materyaller
  1. Burns EA, Corn K, Whyte J. Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press; 2011.
  2. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Clinical Examination and History Taking. 11th ed. 2001 Market Street, Philadelphia: Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013.
  3. Gleadle J. History and Clinical Examination at a Glance. 3rd ed. West Sussex, UK: Wiley-Blackwell; 2012.
  4. Stephenson M, Shur J, Black J. How to Perform Clinical Procedures: for Medical Students and Junior Doctors. UK: Wiley-Blackwell; 2013.
  5. Hotton E, Qureshi Z. The Unofficial Guide to Medical Skills. UK: Cambrian Printers; 2014. 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
1
60
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 18 x teorik ders saati)
18
1
18
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 18 x uygulama/lab ders saati)
18
2
36
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
122

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamaya yönelik bilgi: Biyomedikal, klinik, epidemiyolojik, biyoistatistik, biyomedikal informatik, sosyal ve davranış bilimleri alanındaki bilgilerini tıbbi sorunların önlenmesi, tanısı, sağaltımı ve yönetimi için kullanır.

X
2

Bilgi yönetimi ve Araştırma: Araştırma yoluyla ürettiği ve farklı kaynaklardan eriştiği bilgileri kanıta dayalı hasta yönetim süreçlerinde kullanır.

3

Hasta yönetimi: Toplumda sık görülen sağlık sorunlarına yönelik, sağlığı koruma ve geliştirmeyi önceleyen, hasta-merkezli, bütüncül*, güvenli, güvenilir ve kanıta dayalı sağlık hizmeti sunar.

X
4

Hasta ve çalışan güvenliği: Hastaların ve çalışanların sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.

5

Sağlığı koruma ve geliştirme: Olağan ve olağanüstü durumlarda sağlık hizmeti sunumunda bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. Klinik hekimlik ve halk sağlığı uygulamalarını bütüncül ve yetkin biçimde gerçekleştirir.

X
6

Etik ilkelere bağlılık: Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülüklerini yerine getirir.

7

Mesleksel yetkinlik: Hasta güvenliğini önceleyen yüksek nitelikli bir sağlık hizmeti sunar. Mesleğini uygularken sınırlarını bilir, kendi performansını değerlendirerek geliştirmesi gereken yönlerini belirler ve bir plan dahilinde uygular.

X
8

Mesleksel erdemler: Toplumun hekimliğe güvenini sarsacak davranışlardan kaçınır. Hastalarına ayrım gözetmeksizin şefkatle ve özenle yaklaşır, onların gönencini kendi çıkarlarının önünde tutar.

9

Sağlıklı hekim-sağlıklı toplum: Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

10

Gezegen sağlığı ve sağlıklı yaşam biçimleri: Gezegenimizin sunduğu kaynakların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar.

11

Sosyal yükümlülük olarak sağlığı koruma ve geliştirme: Toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi sosyal yükümlülük olarak kabul eder ve hizmet sunduğu toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyerek çözümler üretir.

12

Sağlık politikaları: Sağlık politikalarının bireylerin ve toplumun sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasını savunur.

13

Değişim yönetimi: Nitelikli, güvenli ve maliyet etkin sağlık hizmeti sunmaya yönelik değişim gerektiren konuları/süreçleri ve gerekli kaynakları sistematik biçimde tanımlar ve yönetir.

14

Kişisel donanımlar: Sağlık hizmetlerinin daha nitelikli, güvenli ve maliyet etkin olmasına yönelik değişikliklere liderlik edebilecek donanımlara sahip olduğuna yönelik kanıtlar sunar.

15

İletişim becerileri: Sözel ve sözel-olmayan iletişimi etkin olarak kullanır. Etkin dinleme davranışları (göz teması, onaylama, söylediklerini özetleme, vb) ile hastalarla anlaşıldıklarını hissettirecek biçimde iletişim kurar.

X
16

Hasta ve yakınları ile iletişim: Hastalar ve aileleri ile tedavi sürecine olumlu katkısı olan, destekleyici ilişkiler kurar.

X
17

Nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti için iletişim: Hastalar, yakınları, sağlık çalışanları, diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlar ile hasta güvenliği risklerini en aza indirecek ve sağlık hizmetinin niteliğini arttıracak şekilde açık, anlaşılır ve profesyonel ilkelere uygun iletişim kurar. Tüm iletişimlerinde hasta mahremiyeti ve veri güvenliğini gözetir ve korur.

18

Bilimsel araştırmanın ve kanıtların nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunumundaki yerini ve önemini açıklar. Hizmet verdiği toplumdaki sağlık sorunlarını bilimsel yöntemlerle analiz eder. Kanıtlara ulaşmak için bilgiye erişir. Analiz ettiği bilgiler ve literatürden eriştiği kanıtları daha nitelikli ve güvenli sağlık hizmeti sunmak için kullanır.

19

Refleksiyon: Reflektif yaklaşımlar kullanarak mesleki başarımını sorgular, iyileştirme gerektiren alanları tanımlar ve öğrenme gereksinimini belirleyerek mesleki bilgi ve becerisini geliştirir.

20

Stres yönetimi: Stresle baş etme ve tükenmişliği önlemeye yönelik stratejileri açıklar ve uygular.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.